Permalänk
Medlem

Bärbar spelmojäng

Tänkte köpa mig nån bärbar spelmaskin snart och läste att både Sony och Nintendo ska släppa nu i Dec, men vart kan man hitta info om dem jag hittar fan inget på Sonys hemsida iallafall.
Sen, vilken tror ni kommer bli grymmast?
Känns som att Sony har grymmast spel, men... jag har inte så stor koll på konsolmarknaden, hjälp mig!

Permalänk

Jag skulle nog satsats på sonys

Permalänk
Medlem

Tänk på att de släps i november/december i Japan/USA men inte Europa. Europa får vänta några månader extra.

/Viktor

Permalänk
Medlem

Har kikat på NintendoDS nu och det verkar helt klart grymt med TouchScreen iofs.
Fast jag läste nånstans att man skulle kunna kolla på musikvideos och sånt med Sonys.

Åh, vad jag inte tycker om Europa ibland. :/

Permalänk
Medlem

Du kan ju importera själv eftersom det ändå är regionsfritt.
Har nog själv tänkt göra det.

Permalänk
Medlem

var finns info om sonys?

Visa signatur

Server 1 - P2 233MHz 224MB RAM. | | Server 2/Laptop 1 - P3M 933MHz 256MB RAM. | | Laptop 2 - P4HT 3.2GHz 1024MB RAM. | | Laptop 3 - PM 1.86GHz 512MB RAM. | | Stationär 1 - P4 1.7GHz 256MB RAM. | | Stationär 2 - P2 400MHz 512MB RAM.

Permalänk

jag skulle nog satsat på Nindendo DS, billigare, bättre batteritid och många fina titlar.

/[krook]

Permalänk
Medlem

Jag ska göra som jag gjort i alla andra liknande trådar. Nämligen förgifta hela tråden med min lismande Nintendo DS propaganda.

För mig är valet mellan Nintendo DS och PSP självklart. En Nintendo DS tilltalar mig enormt mycket mer än vad en PSP gör, på alla sätt. Angående allt som har med video, musik och dylikt att göra kommer nog med största sannolikhet att funka till en DS inom en snar framtid. Man kan ju redan göra allt det där med en GBA. Man köper bara lite spec. prylar som finns på exempelvis www.lik-sang.com så kan man kolla på TV med sin GBA (kommer även att funka till DS (antar jag)).

Men som sagt så litar jag till fullo på att den nya innovativa Touch-Sceenen kommer att användas på ett bra sätt i spelen som kommer. Dessutom finns en inbyggd Mic och urhäftig trådlös kommunikation som tillåter (i Ridge Racer DS fall) att man spelar 6 st spelare på varsin DS med bara en spelkassett. Wunderbar!

Men jag inväntar även en lika in-objektiv bedömning som jag gett, fast om PSP från någon annan person på forumet, så får du höra fördelarna med en PSP också. Jag menar, det bästa vore om du köper den handkonsolen som du blir mest nöjd med. Men som sagt, mitt tips är DS. Den kommer troligtvis vara den jag kommer tycka mest om.

Nintendo DS släpps i US den 21:a. Alltså om 7 dagar. Jag har iaf min förbokning klar.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Om du inte har en sedan tidigare så skulle jag ärligt talat rekommendera att du köpte en Gameboy Advance SP, annars missar du så helvetiskt många bra titlar, trots att det mesta teknikmässigt kanske är bättre i den nya generationens bärbara konsoler.

Visa signatur

101010
"In Soviet Russia, spam posts you!"
Yxx, 60 undead priest <Oops> Azjol-Nerub EU-PvE. Men bara tills Oblivion. :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raistlin
Om du inte har en sedan tidigare så skulle jag ärligt talat rekommendera att du köpte en Gameboy Advance SP, annars missar du så helvetiskt många bra titlar, trots att det mesta teknikmässigt kanske är bättre i den nya generationens bärbara konsoler.

En Nintendo DS kan spela GBA-spel. Så om man planerar att spela GBA-spel så kan en DS vara ett bra val ändå. Dessutom kommer man att kunna (som jag sade tidigare) använda sig av alla samtliga prylar som man ansluter till GBA:t via spelporten till sin DS. Alltså Movie-player, TV-tuner osv.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
En Nintendo DS kan spela GBA-spel. Så om man planerar att spela GBA-spel så kan en DS vara ett bra val ändå. Dessutom kommer man att kunna (som jag sade tidigare) använda sig av alla samtliga prylar som man ansluter till GBA:t via spelporten till sin DS. Alltså Movie-player, TV-tuner osv.

Aha, det visste jag inte. Skaffa en DS då. :-D!

Visa signatur

101010
"In Soviet Russia, spam posts you!"
Yxx, 60 undead priest <Oops> Azjol-Nerub EU-PvE. Men bara tills Oblivion. :)

Permalänk
Medlem

Finns det ingen www där man kan läsa om respektive konsol?

Visa signatur

#tg98

Permalänk
Medlem

http://ds.advancedmn.com
www.nintendods.com
www.gamespot.com
http://forums.dshandheld.com/showthread.php?t=1306

Sen vart det finns information om PSP låter jag de som håller bättre koll än mig rota fram.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

http://www.albinoblacksheep.com/flash/nintendogs.php

en liten visning på hur touchpad can användas

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Hedersmedlem

Jag skall köpa båda.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

det blir en ds för min del. playstation har faktiskt aldrig tilltalat mig, måste jag säga, och jag är rätt imponerad av de saker jag sett ds:en kan göra. det är nästan, men bara nästan, att jag skulle ha kunnat köpa en bara för att spela mario 64 ds, då jag aldrig hade någon n64. men metroid prime: hunters, animal crossing ds, advance wars ds, ett par final fantasy-titlar, etc. gör ju också sitt till. jag siktar på import runt årsskiftet ungefär. hade gärna skaffat en nu, men ekonomin tillåter inte, och dessutom vill jag gärna ha den i en annan färg

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Sony exec Ken Kutaragi claimed that the PSP's battery could run for four to six hours of gameplay at a pop, but he's since amended his statement by admitting that the PSP would run for only two hours with all features enabled.

känns skrämmande lite, dock sugen på en ändå...

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

DS helt klart, både för de grymmare funktionerna och en enligt mig mycket roligare spelen i sann nintendo anda!

Permalänk
Medlem

jag hade köpt ett helt vanligt gameboy

Permalänk
Medlem

Jag hittade en jättebra Flash som visar lite spel och vad man kan göra med en Nintendo DS.
HÄR!

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Hedersmedlem

Hmmm jag är inte så impad men det blir säkert bra.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Nintendo DS!

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790X-DS4 | AMD Phenom X4 9850 BE @ 3Ghz | Noctua NH-C12P | 4x1024mb PC8500 @ 1066Mhz | ASUS EAH3870X2 @ 876/ 1910Mhz | Seagate 250 GB SATAII x 2 |
Logitech Z-5400 | Crosair 750W ATX | 3DMark: 03: 59068 | 05: 20082 | 06: 15250 | Vantage: 8363

Permalänk
Medlem

Vill ha en PSP, men än så länge så verkar det inte finnas så många spel så det blir kanske en DS först.
Blev ganska sugen på en DS efter hundflashen.

Permalänk
Medlem

Kanske skaffar båda, men än så länge är det bara DSen som är riktigt intressant.
Har inte sett sett ett enda spel till PSP som jag vill ha.
Så i nuläget tycker jag att du ska satsa på en DS och sedan kanske en PSP när det börjar komma lite bra spel till den.

Permalänk
Medlem

Kan någon låsa denna tråden, det duger gott och väl med PSP vs. DS trådar. Nya trådar kan tillkomma när de släpps i butik.
Sen är det ganska mycket propaganda, något som jag tycker är helt klart tydligare hos DS-fans än PSP-fans.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Än så länge blir det ingen av dem, har ni kollat um vilka release spel som finns? ärligt talat tror jag inte många blir impade förutom mario fans då en ny mario 64 verision finns på den. Men så mycket mer en så är det inte, inte häller för PSP's del.

jag tror det bästa just nu är att vänta ett halvår och se vad som händer för just nu finns det bara SKIT spel.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZD
Kan någon låsa denna tråden, det duger gott och väl med PSP vs. DS trådar. Nya trådar kan tillkomma när de släpps i butik.
Sen är det ganska mycket propaganda, något som jag tycker är helt klart tydligare hos DS-fans än PSP-fans.

Jag ser inte problemet med att ha en liten tipstråd för Jimjavel som är osäker i sitt val av handkonsoler. Om det stör dig ber jag dig leta upp länken längst ner på sidan där det står "Nästa tråd" och trycka på den...

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!