Permalänk
Medlem

Bästa emailen? (inte gratis)

Yo

Har tidigare använt både home.se och hotmail.com. Home servern är nere på tok för ofta och hotmail är väldigt slött för mig av någon anledning. Just för tillfället använder jag gmail, och det har funkat ganska bra ett tag, men ibland tar det sjukt lång tid för emails att komma fram både när jag skickar och tar emot (5 timmar igår..). Så nu har jag fått nog, jag orkar inte hålla på med massa gratisemails där man alltid måste kompromissa med någonting.

Det jag är ute efter med emailen är:
imap
snabbt
stabilt
tillåta ett kort kontonamn, helst 3 tecken
ha ett kort domänsnamn, som inte låter helt mongo
bra spamfilter och viruscheck
en ganska stor inkorg, behöver jag skicka stora filer så kan jag ju fortfarande använda gmail dock, så det är inte så viktigt

Så, är det någon som har förslag på vilken email som man bör skaffa? Helst sådana som ni använt personligen eller som ni iaf har någon sorts erfarenhet av.

Tackar på förhand!

Permalänk
Medlem

http://mail.yahoo.com 100mb inkorg å bra spamfilter å viruskoll. snabbt å stabilt. imap å längden på användarnamnet vet jag inget om.

finns på mail.yahoo.se oxå, men då får man bara 6mb.

Permalänk
Medlem

Hmm, dom har för det första ingen imap. Sen så tillåter de inte användarnamn på 3 tecken och så tycker jag att yahoo.com är både för långt och fult
Jag är kanske lite kräsen, men tänkte att nu när jag ändå ska betala så kan jag ju få vara det också hehe
Tack för förslaget dock

Permalänk

köp din egen domän med webbhotell då... då får du ju välja allt själv typ.

Och då får du en "egen" server som dina mail kommer till... vet inte om dom har någon limit på inkorgen... men det kan du ju kolla upp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nameplanet funkar bra, så får du en egen domän också.
www.nameplanet.com

Permalänk
Medlem

Iso-Nisse: Jag har ingen koll alls på sånt här, har du något bra förslag på vilket man ska välja?
No_Jah: Tyckte att den där verkade ganska medioker? Lite utrymme och ingen imap.

Är det någon som har någon erfarenhet av www.fastmail.fm? Har börjat fundera på ett "Enhanced" konto där..

Permalänk
Medlem

www.walla.com
1 gig gratis snabbt också. jag har aldrig haft några problem i alla fall

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk