Hur klockar man grafikkortet

Permalänk
Medlem

Hur klockar man grafikkortet

Hej , jag har nått som typ heter ''msi clock'' där kan man typ höja mhz just nu ligger Core clock (mhz) på 200 mhz , 2d clock 200 mhz memory clock på 405 mhz . så typ när jag höjer allt kanske 30 mhz så blir grafiken konstig på spelen typ ibland ser man inte gubben på Lineage 2 och så ser bilen konstig ut på Flatout osv . Det finns också nått som heter D.O.T Dynamic over-clock där finns Private , Sergeant , captain , colonel , general , commander . och så har jag ett Gforce fx 5200 o det är dåligt därför vill jag klocka det lite:PSå ere nån som vet hur mycket man ska höjja mhz för max höjning är 400mhz o på memory clock 1300 mhz nån som kan säga hur mycket man ska klocka så är jag tacksam:)

Visa signatur

i7 4790k 4 ghz 16 gb ram Radeon r9 powercolor 280 3 gb

Permalänk
Medlem

det är väll bara att testa dig fram?? höj till du märker att artifakterna börjar komma... då sänker du lite och låter det vara så =P

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är artifakterna?:P

Visa signatur

i7 4790k 4 ghz 16 gb ram Radeon r9 powercolor 280 3 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinfi
Vad är artifakterna?:P

Du bör nog inte pressa ett FX5200 särskilt mycket då du inte får ut så mycket effekt av det.
Byt hellre kort.

Artefakter är grafiska fel i en frame (bildsekvens). Det kan synas som störningar av modeller, felaktiga färger eller bara lite som vita prickar på skärmen.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

hmmmm.... Kan man klocka et Radeon 9600SE med bra resultat?

Permalänk
Medlem

okej då låter jag mitt fx vara:)tack för hjäpen ska nog skaffa ett nytt kort snarast:)Jag vet inte om man kan klocka 9600se^^

Visa signatur

i7 4790k 4 ghz 16 gb ram Radeon r9 powercolor 280 3 gb

Permalänk
Medlem

Artefakt är ett föremål skapat av en människa, ordet används framför allt i arkeologiska sammanhang. Synonym till apparat inom teknologi

Apparat

är en benämning på mindre, oftast elektroniska, ting, såsom radioapparater, kopieringsapparater, osv.
är slang för det manliga könsorganet?. Se även Penis/synonym och Lågvattensynonymer

Källa susning

Visa signatur

ASUS SABERTOOTH P67 B3 | Intel Core i7-2600K | Corsair XMS3 Vengeance 8GB | MSI GeForce GTX 560Ti 1GB OC Twin Frozr

Permalänk
Medlem

ladda hem coolbit, enklast att hitta de är att söka på google eller nåt, men clocka inte föt mkt bara :S Då går de illa, och bättre kylning förstår