Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

BootbarCD med ghost8,dos,Nätv.

Permalänk
Medlem

BootbarCD med ghost8,dos,Nätv.

Försöker få nero att bränna en bootbar CD av de startdisketter den tillverkat genom ghost boot wizard - nätverksboot. men hur ja än försöker får ja inte nero att komma åt själva... "data lagret" bara själva 1,44 mb bootsectorn... E det något visst sätt man ska bränna för att den ska kunna boota från imagen. Saken är ghost tillverkar 2 disketter för allt får itne plats på 1...

Visa signatur

Antec 480W, AMD 2400+ XP-M@2600mhz (200x13) 1,95V, Abit NF7-S Rev 2.0, 2*256 Twinmos Winbond PC3200, Seagate SATA 160GB, POV GF4 TI4200 XP 128MB(315|650).
Chassi Mod, FanControllern

Permalänk

tjabba.. jag har en liten bootbar iso-fil... som är skapad i nero på de sättet som du skrev...
Denna brukar jag bränna ut på en cd i nero utan att stänga cd´n... o sen lagger jag till en sy sektion på cd´n som innehåller det jag vill ha på den...
Detta kräver en cd som klarar av multisession´s cd´s... vill ej boota annars..

men man kan även öppna den med tex ultraiso, isobuster... mfl... och lägga till filerna som man önskar (men dock endast 8-teckens filnamn)

kan lägga upp den på http://www.angelfire.com/ego/johanklausen om du vill

Visa signatur

AMD Athlon X2 64 3800+ <> Asus EN8500GT <> Asus M2V <> 2048MB RAM

Permalänk
Medlem

Går även att göra med winrar. Tack för ison föresten.. komer säkert till användning någon gång

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Tackar johan.. din iso kommer nog till bra användning någon dag!

Har inte provat att bränna multisection för jag har bara genererat iso me nero och sedan testat den genom virtual PC.

Jag har fått det att fungera på ett annat sätt... lite mer komplicerat dock..

Först använde jag ett program som heter virtual floppy drive.. Det programmet gjorde en virtuell a: på 1.44MB i form av imagefiler. Då var det bara att lura ghost boot wizard att imagefilerna var disketter... sedan använde jag ett program som heter winimage.. där kunde man göra om 1.44mb imagefiler till 2.88MB... då fick jag plats med allt på 1 diskett... sedan var det bara att bränna floppy imagen som en bootbar cd med nero med "2.88MB emulering"... vips.. bootbar cd med nätverk och ghost..

Visa signatur

Antec 480W, AMD 2400+ XP-M@2600mhz (200x13) 1,95V, Abit NF7-S Rev 2.0, 2*256 Twinmos Winbond PC3200, Seagate SATA 160GB, POV GF4 TI4200 XP 128MB(315|650).
Chassi Mod, FanControllern