HL 2 (För er som har klarat spelet, INTE FÖR andra).

Permalänk
Medlem

Här är ett måste får dem som spekulerar om storyn!
http://members.shaw.ca/storage_4/hl2story/
Läs den! Det klarnade som fan för mig iaf.. Otroligt intressant läsning också

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Nu ni grabbar.. Nu är det fest!

Fusk i HL2 äger

* starta med -console, tryck escape för att få fram konsollen i spelet
* sv_cheats 1
* map d3_citadel_03
* plocka upp super gravity gun
* changelevel d1_trainstation_02
* impulse 101

LEK!!

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Grymt om det skulle rinna blod från de man dödat så att Combine snubbens blod skulle rinna i rännstenen, sten efter sten..

Visa signatur

AMD Athlon64 3200+, MSI K8N Neo Platinum, 2x512mb Corsair VS PC3200, Leadtek Geforce 6800GT 256mb, Western Digital 200gb

Permalänk
Medlem

har de inte tagit lite från boken 1984? eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apocalyptica
har de inte tagit lite från boken 1984? eller?

Jo det är väl kklart de har men de har väl å andra sidan alla medier där det handlar oom ett överstatligt samhälle där medborgarna kontrolleras. Har precis läst klart boken och likheten slog mig rätt fort i början av spelet.

Permalänk
Medlem

I betan fanns det ena bana som man befann sig inuti en båt på. På båten fanns det mörka, smala fiender som inte finns med i spelet. De hade typ laser kanon eller något sådant har jag för mig.
Betan har även ett automatvapen som inte finns i hela spelet. Man kan zooma in med detta.

Jag ger spelet 10/10. Helt klart. Utan dess story vore det inte nära den poängen!

Permalänk
Medlem

I betan fanns det ju ytterligare en gravity gun ,med en typ blå laser, nån som vet varför den inte finns med i riktiga releasen?? =(

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nurfen
Nu ni grabbar.. Nu är det fest!

http://skolor.nacka.se/nybacka/gammal/temp/d1_trainstation_02...

http://skolor.nacka.se/nybacka/gammal/temp/d1_trainstation_02...

Fusk i HL2 äger

* starta med -console, tryck escape för att få fram konsollen i spelet
* sv_cheats 1
* map d3_citadel_03
* plocka upp super gravity gun
* changelevel d1_trainstation_02
* impulse 101

LEK!!

Jag kan bara inte få fram consollen i HL2 Jag har valt enable console i advanced under keyboardmenyn, men sedan är det ett mysterium hur man får fram den. Ingen knapp verkar funka. Sedan det där med att man ska skriva -console i genvägen, exakt vad menas med det?
Jag har försökt lägga till -console i genvägens namn men detta verkar inte få det att funka. För övrigt fattar jag inte hur genvägsnamnet kan påverka inställningarna i spelet.....

Aja jag är väldigt tacksam om någon kunde förklara EXAKT hur man får i gång consolen. Jag har försökt få svar ett tag nu men inte lyckats och det hela börjar kännas minst sagt fånigt. Jag vill ju bara få fram en lite futtig konsol, inte lösa nån uberkvantekvation. Hur svårt ska det vara egentligen?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Jag kan bara inte få fram consollen i HL2 Jag har valt enable console i advanced under keyboardmenyn, men sedan är det ett mysterium hur man får fram den. Ingen knapp verkar funka. Sedan det där med att man ska skriva -console i genvägen, exakt vad menas med det?
Jag har försökt lägga till -console i genvägens namn men detta verkar inte få det att funka. För övrigt fattar jag inte hur genvägsnamnet kan påverka inställningarna i spelet.....

Aja jag är väldigt tacksam om någon kunde förklara EXAKT hur man får i gång consolen. Jag har försökt få svar ett tag nu men inte lyckats och det hela börjar kännas minst sagt fånigt. Jag vill ju bara få fram en lite futtig konsol, inte lösa nån uberkvantekvation. Hur svårt ska det vara egentligen?

Du måste högerklicka på genvägen, välja egenskaper och sen i raden för sökvägen ska du skriva -console. Borde se ut ungefär såhär: d:\games\half-life 2\hl2.exe -console.

Permalänk
Medlem

Du måste också skapa genvägen från "Play Games" i Steam, högerklicka : "Create desktop shortcut..." , sen lägger du till -console efter: D:\Program\Valve\Steam\Steam.exe -applaunch 220

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk

eller slippa massa jobbiga saker.

x:\ööö\Half-Life 2\hl2\cfg

skapa en fil vid namn: autoexec.cfg och lägg in följande:
bind "\" toggleconsole

Du kan behöva ha 'enable console', men sen äre bara oöpnna med §

Permalänk

Ok tack för svaren hörni! Nu ska det nog fixa sig

EDIT: Nu har jag fått fram consolen Tycker dock fps-mätaren är något spastisk, men det är väl normalt. Dock ser man ju i alla fall vilket tiotal den är på.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Skumt slut. Lär bli nån fortsättning av det hela.

Tycker spelet var sådär. Lite för mycket småuppdrag från folk runtomkring. Gillade ettan bättre när man kämpade för överlevnad och hade ett klart slutmål (dvs att ta sig ut levande). I 2:an är det mycket mer diffust varför man gör det man gör. Varför hjälper man motståndsrörelsen? Vilka är egentligen "the combine"?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Skumt slut. Lär bli nån fortsättning av det hela.

Tycker spelet var sådär. Lite för mycket småuppdrag från folk runtomkring. Gillade ettan bättre när man kämpade för överlevnad och hade ett klart slutmål (dvs att ta sig ut levande). I 2:an är det mycket mer diffust varför man gör det man gör. Varför hjälper man motståndsrörelsen? Vilka är egentligen "the combine"?

Om du hade lyssnat på "tv-sändningar" i spelet osv hade du nog fattat lite mer.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Om du hade lyssnat på "tv-sändningar" i spelet osv hade du nog fattat lite mer.

Tyckte jag gjorde det men jag måste ha missat ganska mycket. Dessutom streckspelade jag inte det så jag har nog glömt mycket av vad som sas.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Betan ? betan my ass det var väl en läckt version som bara var till för att visa på e3.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Naturligtvis är Gordon och G-man inte samma person.
I slutet på HL1 så får man välja om man ska jobba för G-Man. Vill man inte det så teleporterar G-Man iväg Gordon till en säker död. Varför skulle Gordon ta död på sig själv?

Nej precis, varför skulle han det? Bara en ytterligare illusion av att han har ett val.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Jag tyckte det var lite trist att spelet bara tog slut utan ett riktigt slut. Så nu kör jag om det på Hard och hoppas att jag missade nåt som låser upp tio banor till(stor risk).
Men det var kul så länge det varade.
Plus för bra fysik, otroligt snyggt spel och de många skriptade händelserna som gör att det känns lite som en film.
G-man har jag hitills sett på fem ställen: vid gallret precis i början, vid en damm efter red barn, vid den stora dammen innan black mesa, vid tågen precis efter man fått det tunga maskingeväret och på en monitor innen i fängelset. Har för mig att jag sett honom en gång till men kan inte komma på vart.
Minus för den otroligt linjära handlingen och den där jävla bron man var tvungen att klättra på( lite höjdrädd). Och varför kan man inte plocka upp combines sniperrifles? Armborstet är väl bra men jag saknar ett riktigt sniper.
Men 9 av 10 får det i betyg av mig.
Hoppas det kommer ett expansion pack snabbt som attan.

är oxå höjdrädd hehehe

den banan var jobbig för psyket

Visa signatur

AMD Sempron 3000+@2000Mhz (166x12.0)|Asus A7N8X-E Deluxe NForce2|DDR-RAM 1024 Mb PC3200 - 400Mhz |Radeon 9800 Pro 128MB 400Mhz Ramdac|Seagate Barracuda 460GB 7200rpm.8Mb Buffert|15" Daewoo|LG DVD-Rom|LG DVD-RW

Permalänk

Hmm, intressant teori

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devilspawn
Hmm, intressant teori

vilken? att jag blir höjdrädd utav den jävla bron i spelet?

Visa signatur

AMD Sempron 3000+@2000Mhz (166x12.0)|Asus A7N8X-E Deluxe NForce2|DDR-RAM 1024 Mb PC3200 - 400Mhz |Radeon 9800 Pro 128MB 400Mhz Ramdac|Seagate Barracuda 460GB 7200rpm.8Mb Buffert|15" Daewoo|LG DVD-Rom|LG DVD-RW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
I betan fanns det ena bana som man befann sig inuti en båt på.

Från början var det tänkt att man skulle börja på båten fast det ändrades.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

love valve 100%

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Förjävligt bra teori, tror faktiskt på det.

Detta spelet är nog det bästa FPS jag spelat i mitt liv.
Jag hade väldigt höga förväntningar, och de visade sig vara bättre än det jag hade tänkt mig.
Tack Valve för ett helt otroligt singleplayerspel 100% ger jag detta

Håller med Helt o Fullt!! Det ända riktigt Grafikkrävande spelet! behövs fler Bra spel grafikmässigt! LOVE VALVE!

Permalänk

hej hej!!!! har inte tänkt på hur dålig explosionen.. det ser typ ut som första hl med elden där....
men hl2 var inte så som jag hade förväntat mig jag trodde det skulle va större och mer vapen och ja trodde det skulle bli mer pang pang på gatorna men det blev typ bara från stora hur... men visste ni inte att man kan ladda ner garrysmod till hl2 så kan man ha super gravity gun överallt utan console... finns mer att läsa om garrysmod på http://www.garry.tv

Man får hoppas att hl3 kommer snart ut så man slipper vänta i 6 år igen hoppas det inte blir mer än 3

Visa signatur

Half-Life 2
Min nya dator: Fujitsu Siemens Scenic P, P4 3.00 GHz (2 CPUs), ATi Radeon 9600XT 256.0 MB AGP 8x, Hansol H960 19" LCD,
Realtek AC97 Audio, 512MB DDR Minne, 80GB, DVD Brännare...

Permalänk

hhhmmm.....vem är G-man egentligen???

Permalänk

HL2 hade en grundläggande brist och det var avsaknaden av rörelsefrihet. Eftersom spelet saknar en gamplaydriven story, dvs en story som berättar genom spelet och motiverar spelaren att fortsätta, är rörelsefrihet en nödvändighet för att man inte ska tröttna, anser i alla fall jag. Att bara som i HL2 följa en mkt begränsad väg där allt är scriptat utan någon story som berättar och motiverar fortsatt spelande, blir ganska snabbt tråkigt. Man kutar från punkt A till punkt B och mejar combines på vägen, sen är spelet slut. Otroligt kul, det förtjänar VERKLIGEN att bli utnämnt till det bästa i sin genre någonsin Nu vill jag i och för sig påpeka att jag tycker HL2 var okej och bitvis faktiskt bra, men att utnämna det till tidernas spel är inget annat än ett stort skämt.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

det är en sak jag inte fattar... är spelet större om man kör det på hard jag fattar inte ??

Visa signatur

Half-Life 2
Min nya dator: Fujitsu Siemens Scenic P, P4 3.00 GHz (2 CPUs), ATi Radeon 9600XT 256.0 MB AGP 8x, Hansol H960 19" LCD,
Realtek AC97 Audio, 512MB DDR Minne, 80GB, DVD Brännare...

Permalänk

Det verkar ju mer än lovligt skumt, jag tvivlar starkt på att det är så.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

hallo ??? är det någon som kan svara på min fråga ( det är en sak jag inte fattar... är spelet större om man kör det på hard jag fattar inte ?? )

hur många vapen finns det ???
jag har kofot, gravity gun, pistol, magnum, smg, den där andra som ligger på trean, shotgun, armborste, granater, bazooka, och den grejen som styr djuren är det något mer ??? kan det va för att ja körde det på easy ??? jag körde det på easy för att jag ville klara ut det så snabbt som möjligt, det var för att jag fick mitt grafikkort till mina nya dator 1 vecka innan julafton så jag klarade ut det 2 dagar efter julafton.... det tog inte mer än 15 timmar att klara ut det... jag lekte rätt mycke på det men jag såg bara G-man i början och slutet fast jag försökta inte hitta han brydde inte mig om de var för upptagen med att döda massa combines...

Visa signatur

Half-Life 2
Min nya dator: Fujitsu Siemens Scenic P, P4 3.00 GHz (2 CPUs), ATi Radeon 9600XT 256.0 MB AGP 8x, Hansol H960 19" LCD,
Realtek AC97 Audio, 512MB DDR Minne, 80GB, DVD Brännare...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeLarsson
hallo ??? är det någon som kan svara på min fråga ( det är en sak jag inte fattar... är spelet större om man kör det på hard jag fattar inte ?? )

Knappast... På easy skadar vapnen mer och datorn hjälper dig att sikta. På normal gör vapnen normal skada och du får sikta själv. På hard gör vapnen mindre skada, och jag är inte säker på om fienderna också tål mer. Det är möjligt att de blir svårare på normal också.

Permalänk

Re: love valve 100%

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aspeliin
Håller med Helt o Fullt!! Det ända riktigt Grafikkrävande spelet! behövs fler Bra spel grafikmässigt! LOVE VALVE!

Det enda grafikkrävande spelet?! HL2 är inte särskillt krävande, och defenitivt inte det mest avancerade grafikmässigt.

Tycker i övrigt det är fult att G-man är odödlig fortförande. Ännu fulare att han bara försvinner när man skjuter på han. Skulle vara tuffare om man kunnde ta dö på han och då tappa kontrollen över situationen och hamna på konstiga platser där det kryllar av combines som tillslut tar dö på spelaren, hur skicklig man än är:p Valve måste skaffa lite mer fantasi. I manualen så finns ju bilder på mängder av fiender som vi inte fick se i spelet. Så anledningen till att det var lite fiender var knappast att dom inte hade något annat att lägga in. I slutet i "fabriken" skulle det kanske passa med en massa nyuppväckta combine-soldater utan utrustning och vapen som bara kastar sig över en i mängder. Hemliga banor man kan komma åt genom att klara banor på mer gömda ställen är en skön grej jag gillade i Quake2. Mer fordonskörande på mindre linjära banor. Mer dörrar man kan öppna i hus och dylikt för hemligheter och förstärkning. Skulle även vara bra med en sådan lås-knäckare som Alyx hade. Som sagt, var fan är fantasin?

Jag tror detta med storyn har gått Valve över huvudet. Dom har kommit upp med något dom gillar och tvingar spelaren att följa den alldeles för strikt. Bandesignen är mycket snål då det inte finns mycket utanför spelarens yta. Antadligen därför man inte kan använda några flygande objekt heller. Dom sade att dom vill ge sina fans ett riktigt spel, ett färdigt spel. Men inte gjorde dessa förseningar spelet mycket bättre för det. Banorna är inga mästerverk precis, fienden finns det inte många av, AIn är halvdann, osv. Förstår inte vad som kan ha försenat spelet så mycket. Jag hade hellre väntat ett år till på liret för mer frihet och variation, även om jag hade tappat respekten för Valve helt och hållet under den tiden, men istället blivit riktigt överaskad och road när spelet kom.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro