Permalänk
Medlem

tvout problem med ett...

...geforce FX 5900 pro...

Jag har testat allt vad jag kan tänka mig, alla inställningar, olika tvout prog, olika drivrutiner. Jag får fin fin bild men det är svartvitt.

Jag hittade en post på nvidias FAQ där det stod hur man gjorde, jag föjlde den steg för steg och enligt den har jag nu färg på bilden. Men icke...
Det som är konstigt är att jag får färg på tv rutan under uppstart av datorn. så fort windows drar igång så blir det svart vitt.

NÅN som kan ha nån ide? jag har iaf slut på dom!

Visa signatur

I wrote this!

Permalänk
Medlem

har du en länk till den faq? jag vet i fan vad som är problemet med mitt 6800 ena gången jag har jag färg andra inte.. har kollat allt

Permalänk
Medlem

Re: tvout problem med ett...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viper84
...geforce FX 5900 pro...

Jag har testat allt vad jag kan tänka mig, alla inställningar, olika tvout prog, olika drivrutiner. Jag får fin fin bild men det är svartvitt.

Jag hittade en post på nvidias FAQ där det stod hur man gjorde, jag föjlde den steg för steg och enligt den har jag nu färg på bilden. Men icke...
Det som är konstigt är att jag får färg på tv rutan under uppstart av datorn. så fort windows drar igång så blir det svart vitt.

NÅN som kan ha nån ide? jag har iaf slut på dom!

Det verkar som att din TV inte är inställd på svideo eller klarar av att taemot svideo.

//doj

Permalänk
Medlem

Doj: Jag HAR färg när windows startar på tvn, men så fort jag kommer in i windows så blir det svart-vitt. så tvn klarar det.

Fermus: Kolla om denna kan hjälpa dig. gjorde inte ett piss för mig iaf.

http://nvidia.custhelp.com/cgi-bin/nvidia.cfg/php/enduser/std...

Visa signatur

I wrote this!

Permalänk
Medlem

NTCS/PAL kanske?

Permalänk
Medlem

hehe, bra förslag, men jag har testat ALLA 200 eller vad det nu var olika alternativen med alla landskoder som fanns same shitt, färg innan windows, sen svart vitt

Visa signatur

I wrote this!

Permalänk
Medlem

ett fel som gått i trasigt... =/
Ingen aning. Provat med klassikern, installera om windows?
Brukar va sista utvägen...