Permalänk
Medlem

Min U8130 batteri vill inte laddas riktigt!

Jag köpte en LG U8130 igår och när jag kom hem satte jag den på ladning direkt vid 20.00 ungefär. när jag kom hem från en polare vid 02.00 så var batteriet inte färdigladdat, men jag startade telefonen och provade den lite, medans den fortsatte laddas.

Nu har den laddat i snart 24 timmar, och fortfarande vill inte batteriet bli fulladdat. batteri-indikatorn har 4 st lägen. är man laddar går den bara från 1-2-3 och börjar sedan om. men hur länge den än ligger ås så blir det inte fulladdat. Dom säger att batteriet behöver laddas fullt första gången, men 24 timmar? och när jag testar att ta ut laddare står det bara att batteriet är ca halvfullt.

fel på batteriet, laddaren eller telefonen?
Ska jag fortsätta ladda den resten av helgen, eller ska jag ta ut laddaren och göra slut på batteriet och sedan ladda upp den igen?

om ni upplevt dettta problem med 8120 kan ni ochså svara, eftersom det är typ samma telefon.`

Så trist när man har köpt en ny grej

Permalänk
Medlem

ett hett tips: ----> köp en bil laddare som går till cigg utaget. sen laddar du den där nån timme. och sen tar du in den och fortsätter att ladda den.
fråga inte varför man ska göra så utan gör bara det. jag kan garantera till 99% att det funkar för dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrbeye
ett hett tips: ----> köp en bil laddare som går till cigg utaget. sen laddar du den där nån timme. och sen tar du in den och fortsätter att ladda den.
fråga inte varför man ska göra så utan gör bara det. jag kan garantera till 99% att det funkar för dig

p.g.a att den bara leverar 110V? kan jag inte lika gärna köra den i rakapparatsuttaget då?

och även om jag inte fick fråga, varför i hela friden måste man göra så, om ingenting är fel borde det väl funka ändå?

vad får dig så säker att det skulle funka, erfarenhet?

vore evigt tacksam om det gjorde det, men är tveksam till varför det skulle funka.

Permalänk
Medlem

Skulle gå tillbaka med telefonen till affären, har en likadan telefon och min behövde jag bara ladda 16 timmar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Skulle gå tillbaka med telefonen till affären, har en likadan telefon och min behövde jag bara ladda 16 timmar.

Satte du på och pillade med mobilen under de 16 timmarna någon gång? eller lät du den ligga avstängd?

Permalänk
Medlem

hade själv problem med min LG...
Det visade sig att jag hade dålig 3G täckning i min lägenhet och det gjorde att telefonen låg och sökte efter 3g-nätet hela tiden. Detta tar otroligt mycket kraft och drar ut batteriet snabbt, gör också att laddningen tar otrolig tid...
Är till 90% säker att detta är ditt problem! Jag tog min LG till jobbet och laddade den där, det tog <2timmar sen var den fulladdad!

batteriet var urdraget på ca 5-6 timmar hemma... sa upp abb med 3!
Lycka till!
/mege

Permalänk
Medlem

Nepp lät den ligga avstängd men min mor har en LG U8138 och hon startade den innan 16 timmar och den funkar.

Permalänk
Medlem

precis, den ska ju funka ändå. så har jag gjort med alla mina gamla mobiler och det har funkat. dom sa tillochmed i butiken att jag kunde börja använda den direkt, men jag tänkte ladda den först.
DÅ har vi kommit fram till att något är fel, men vad?

batteriet?
laddaren?
mobilen?

vore bekvämast om det bara var batteriet som behövde bytas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
precis, den ska ju funka ändå. så har jag gjort med alla mina gamla mobiler och det har funkat. dom sa tillochmed i butiken att jag kunde börja använda den direkt, men jag tänkte ladda den först.
DÅ har vi kommit fram till att något är fel, men vad?

batteriet?
laddaren?
mobilen?

vore bekvämast om det bara var batteriet som behövde bytas.

Varför inte gå tillbaks till butiken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Varför inte gå tillbaks till butiken?

Därför att mina erfarenheter av att klaga hos butikerna inte är de bästa. Dom skickar den på service så fort man säger att det är fel på den så är man utan mobil i några veckor.
Vore bättre om jag kunde be om att få testa med ett nytt batteri direkt istället. Om det då funkade så vore det mycket bekvämare.

Permalänk
Medlem

Tre har någon policy att man under de 7 första dagarna får en ny lur oavsett problem, funkar efter två veckor med lite gnällande också kan jag tillägga=)

Permalänk
Medlem

Ringde butiken nu. Man får tydligen ha ringt högst 10 min för att det ska gå att få en ny direkt. Jag har ringt 18 eftersom jag fick ett 16 min långt samtal igår.
Men jag lät lite förbannad så hon bad mig komma in till affären imån och prata med butikschefen, hon tyckte också det var skumt.
Hade jag vetat om den regeln hade jag nog inte svarat eftersom felet funnits där från början.
De kommer inte bli av med mig förrän de har gått med på att ge mig en ny direkt. Kul att köpa en mobil, för att sedan direkt skicka iväg den på veckors sevice, nej tack.

då vet ni att om ni hittar nåt fel på mobilen, ring inte mer än 10 min.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mege
hade själv problem med min LG...
Det visade sig att jag hade dålig 3G täckning i min lägenhet och det gjorde att telefonen låg och sökte efter 3g-nätet hela tiden. Detta tar otroligt mycket kraft och drar ut batteriet snabbt, gör också att laddningen tar otrolig tid...
Är till 90% säker att detta är ditt problem! Jag tog min LG till jobbet och laddade den där, det tog <2timmar sen var den fulladdad!

batteriet var urdraget på ca 5-6 timmar hemma... sa upp abb med 3!
Lycka till!
/mege

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mege

varför citerade du dig själv?

jag har full 3G teckning här och en mast 300 m från huset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
Ringde butiken nu. Man får tydligen ha ringt högst 10 min för att det ska gå att få en ny direkt. Jag har ringt 18 eftersom jag fick ett 16 min långt samtal igår.
Men jag lät lite förbannad så hon bad mig komma in till affären imån och prata med butikschefen, hon tyckte också det var skumt.
Hade jag vetat om den regeln hade jag nog inte svarat eftersom felet funnits där från början.
De kommer inte bli av med mig förrän de har gått med på att ge mig en ny direkt. Kul att köpa en mobil, för att sedan direkt skicka iväg den på veckors sevice, nej tack.

då vet ni att om ni hittar nåt fel på mobilen, ring inte mer än 10 min.

Den där gränsen låter väldigt skum, går dom inte med på det så är det ju bara att kontakta konsumentverket.

Permalänk
Medlem

Vadå håller inte telefonerna att ringa mer än 10 minuter eller vad? 3 är allt bra underliga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Vadå håller inte telefonerna att ringa mer än 10 minuter eller vad? 3 är allt bra underliga.

Nej nej
Dom har någon konstig grej att man får en ny mobil direkt, utan att dom undersöker vad som är fel, om man inte ringt mer än 10 min med den. men detta står inte någonstans och jag ringde butiken massa gånger men fick inte tag i dom igår. och jag måste ju ha en telefon så jag använde den, och har kommit upp i 18 min samtalstid. men byter dom den inte direkt så kommer jag inte bli särskilt trevlig och det vill dom nog inte klart dom måste ha någon gräns, men de är ju inga dumma människor, de inser nog också att det var fel på mobilen från början och att jag behöver en ny på stubben.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
varför citerade du dig själv?

jag har full 3G teckning här och en mast 300 m från huset.

Det hade jag med! full 3g täckning enl. displayen och jag bor bara ca 150 meter från en mast!
Prova och ladda den hos någon annan...

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden lite, ska köpa 3 nu hade jag tänkt mig, men vilken ska man välja, 8120, 8130 eller 8138. Får 8120 gratis, 8130 200kr & 8138 400kr. Är de värt att betala mer för 8130/38, vad gör dem bättre ?

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aprox
Jag lånar tråden lite, ska köpa 3 nu hade jag tänkt mig, men vilken ska man välja, 8120, 8130 eller 8138. Får 8120 gratis, 8130 200kr & 8138 400kr. Är de värt att betala mer för 8130/38, vad gör dem bättre ?

sitter i samma sitts som dig. vad ska man ta?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aprox
Jag lånar tråden lite, ska köpa 3 nu hade jag tänkt mig, men vilken ska man välja, 8120, 8130 eller 8138. Får 8120 gratis, 8130 200kr & 8138 400kr. Är de värt att betala mer för 8130/38, vad gör dem bättre ?

välj inte 8120. 8130 är samma telfon fast med bättre övergångar mellan 3G och 2G täckning. välj 8138 om du vill ha liten färgskärm också, ända skillnaden mot 8130.

upp till dig.

var i butiken idag och snackade med dom, får en ny telefon på onsdag eller torsdag. bra service by The Phone House.