Permalänk

Counter-Strike 2

Är detta bara ett rykte som gick runt förr, eller ligger det någon som helst sanning bakom att ett CS2 ska komma?

Permalänk

CS2 är väl CS:S?

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk

njaaaaa, det tror jag inte. CS:S är Counter-Strike med Sourcemotorn

Permalänk

Nä CS:S är inte CS2 däremot kan den förväxlingen ha skett tidigare också vilket kan ha föranlett rykten om CS2. Vad jag vet har inget nämnts om detta.

Permalänk
Medlem

CS2 fanns rykten tidigt och sen kom cs:cz så jag antar att det är lite cs2? cs:s kan lika gärna vara cs2 det ocskå bara att dom kanske hade nåt annat liknande som grundtanke från början, men sen döpte om det osv pga source motorns tillkomst.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk

Om ni säger att CS:S inte är CS2, hur menar ni att CS2 skulle se ut i sånna fall?

CS:S är ingen updatering utan ett helt nytt spel, alltså verision 2.0 av Counter-Strike.

Visa signatur

Mjo Mjo?

Permalänk

att det är ett helt nytt spel kan du väll ändå inte ens tro på själv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBlood
att det är ett helt nytt spel kan du väll ändå inte ens tro på själv?

Varför inte? Det ändå som är likt är att banorna är snarlika i grunden. Allt annat är nytt.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

ska inte en 2 eller uppföljar ha en annan story osv. CS:S är ju bara skillnaden att de är ny grafikomotor, alla vapen och banorna till största del är ju samma som i 1.6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikJonsson
Om ni säger att CS:S inte är CS2, hur menar ni att CS2 skulle se ut i sånna fall?

CS:S är ingen updatering utan ett helt nytt spel, alltså verision 2.0 av Counter-Strike.

Nej, om du hade lyssnat på vad VALVE haft att säga på sina presskonferenser och visningar av HL2 så hade du uppmärksammat att CS:S inte skulle bli CS2 utan bara en portning av cs till sourcemotorn. Dock förde portningen med sig att man la till flyttbara element och kompatibiliteten mellan CS och CS:S bröts tragiskt nog. Man kan även påpeka att nätkoden är annorlunda i CS:S och ytterligare särskiljer dom. Dock gör inte detta CS:S till CS2.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

CS2 är något som kommer komma senare. Det är i varje fall vad jag har hört. Det ska väl ha Source motorn, men ändå inte ha riktigt samma story som CS:S? Vore ju ganska meningslöst...

efter lite googlande hittade jag detta:
http://wiki.fz.se/Counter-Strike_2

använd google om ni vill veta mer

Visa signatur

System:
Intel E4400, 4096Mb DDR2 RAM, 4x HDD tot: ~1100GB, Geforce 8800 GTS 640MB, NEC DVD Writer
Bärbar: Dell Inspiron 2200
System idag: Core i7 6700k, 2xGTX1080 SLI, 16GB RAM, SSD, HDD, m.m.

Permalänk

Nu är det väl inte så mycket story i Counterstrike.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Varför inte? Det ändå som är likt är att banorna är snarlika i grunden. Allt annat är nytt.

Varför inte? För att banorna är likadana fast väldigt lite omgjorde på vissa fast med nya skins och precis ALLA vapen är precis dem som är med i 1.6 plus att dem kostar lika mycket. Det räcker inte för att tro att det är CS 1.6 fast med ny motor?

Permalänk
Medlem

CS:S är inte CS2. Som ni kanske har sett så finns det även HL:S dvs Half Life 1 med Source motorn. Det enda Valve har gjort är att dom har anpassat CS med source motoron.

Visa signatur

Skånska huen vilar aldrig på hanen vik hädan för snapphane klanen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zaunaa
CS:S är inte CS2. Som ni kanske har sett så finns det även HL:S dvs Half Life 1 med Source motorn. Det enda Valve har gjort är att dom har anpassat CS med source motoron.

Det är ju en viss skillnad i grafik imellan HL-S och CS-S

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Avstängd

cs:s är inte cs2, och ja cs2 ska komma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
ska inte en 2 eller uppföljar ha en annan story osv. CS:S är ju bara skillnaden att de är ny grafikomotor, alla vapen och banorna till största del är ju samma som i 1.6

Du menar som skillnaderna i story mellan MS Flight Simulator 1.0 och 9 (aka 2004)?

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
ska inte en 2 eller uppföljar ha en annan story osv. CS:S är ju bara skillnaden att de är ny grafikomotor, alla vapen och banorna till största del är ju samma som i 1.6

Hur menar du med uppföljare? Ska terroristerna ta tillbaka gisslan? Det finns ingen story i CS.

Permalänk
Medlem

hahahaha ! story i CS.
"Counter-terrorists wins!" oj vilken story.
Själv lirar jag source, och jag vet att man inte bara portat om CS 1.6 eftersom alla modeller+banor är omgjorda, även hur vissa vapen beteer sig.
så nej det är ingen direkt portning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
hahahaha ! story i CS.
"Counter-terrorists wins!" oj vilken story.
Själv lirar jag source, och jag vet att man inte bara portat om CS 1.6 eftersom alla modeller+banor är omgjorda, även hur vissa vapen beteer sig.
så nej det är ingen direkt portning

Någon direkt portning kanske det inte är, men ja skulle knappast kalla CSS för ett HELT NYTT spel...

Permalänk
Medlem

Valva har ju sagt att det skall komma ett cs 2 men det verkar ju bli om nått år de sa ju för typ 1 år sen att de vill göra om allt och att de då skulle använda HL2 som grund men det är bara vad jag sett....(är inte helt 100 på att det värkligen är så)

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Finns det nån multiplayerdel som har story? Baserat på ett lag mot ett annat lag vill säga.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Tror CS2 är under produktion nu, har för mig att jag läste det på www.steampowered.com. Och nej cs:s är inte cs2.

Permalänk
Medlem

Öhm, sen när har CS en story?
Det är snarare ett 'tema' de kör på, terrorister vs anti-terrorister. Och tror du de byter det temat iom. CS2? Det tror inte jag Förövrigt är CS:S inte CS2, VALVe själva har sagt att de skulle ta lite semester efter HL2 och CS:S releasen osv, (självklart inte hela företaget.) och sedan låg TF2 överst på prioriteringslistan förutom att fortsätta mecka med CS:S osv, sedan var CS2 på G.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikJonsson
Om ni säger att CS:S inte är CS2, hur menar ni att CS2 skulle se ut i sånna fall?

CS:S är ingen updatering utan ett helt nytt spel, alltså verision 2.0 av Counter-Strike.

Du menar alltså att HalfLife:Soure är HalfLife2. Vad är då HalfLife2 för något? HalfLife 3?

Visa signatur

<:: 2600+ :: Radeon 9600Pro :: 512 TwinMOS 400mhz ::>

Permalänk
Inaktiv

CS2 är under produktion det kommer om 1-3 år

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moraboy
Du menar alltså att HalfLife:Soure är HalfLife2. Vad är då HalfLife2 för något? HalfLife 3?

Det behöver han inte mena, han snackade om CS.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappersrulle
Det behöver han inte mena, han snackade om CS.

Ja, men med hans resonemang så är det ju så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBlood
Ja, men med hans resonemang så är det ju så

Nej, du har fel... Det är DU som drar den slutsatsen baserat på vad vad-han-nu-heter skrev...

Permalänk
Medlem

CSS är ite CS2, baserar påståendet från utalanden av valve.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc