Det hackar när jag går

Permalänk
Medlem

Det hackar när jag går

Når jag spelar blir det ofta så att min gubbe bara stannar. Får lyfta pilknappen och trycka ner den igen, sen går jag några steg, sen stannar han igen. Någon som känner igen vad jag menar och vet vad felet är? Detta händer i flera spel, men just nu spelar jag CS och HL2.

Permalänk

Jag hade ett program som snabbade upp kazaa, och det gjorde att allt ungefär var 10:e sekund avmarkerades eller avaktiverades, så om man hade ett aktivt fönster igång så blev det inaktiverat eller om man hade någon text markerad så blev texten avmarkerad.
Så du kanske har något sådant program igång samtidigt som du spelar dessa spel eftersom du säger att det händer i flera spel.
Skriv vad du har för dator.

Visa signatur

Jesters Spirit

Permalänk
Medlem

Datorn är det inget fel på, ny p4 3ghz och gForce 6600 GT "Goes like Hell". Ska försöka stänga ner allt annat skräp som kör i bakgrunden.

Permalänk
Medlem

Stannar allt annat i spelet också? Kan ju vara tangentbordet, vad vet jag

Permalänk
Medlem

Mistänker också tangentbordet, för allt annat funkar felfritt. Det är bara styrtangenterna som strular. Och bara i bland.

Oavsett vilka tangenter jag har som styrtangetnter.

Permalänk
Medlem

jag tror det e tagentbordet:)
testa att byta tagentbord!!
det fixar sig då tror jag

Visa signatur

AMD 64 Athlon, ATI x 1600 pro, DDR 1 Gig, 300 G HD

Permalänk
Medlem

Tråkigt, har ett nästan nytt trådlös. Men får vel testa i alla fall.

Permalänk

Ja hade samma problem och för mig ändrades det inte förrens ja bytte ut allt i datorn.

BTW ja har kvar samma t-bord ^_^

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Provar nu med ett annat tangentbord och det fungerar fint, än så länge. Får vänta å se om det håller i sig...

Permalänk
Medlem

Detta problem hade jag med mitt förra tangentbord.

Om om jag tryckte ned w, och sedan d och sedan släppte w, men fortsatte att trycka ner d registrerades det inte att tangenten var nertryckt. Efter ett tag lärde jag mig dock att undvika detta, och kunde spela helt normalt med det tangentbordet

Permalänk
Medlem

hakanar du kan ju prova att gå fram på e istället för w som jag antar att du är van vid.

Permalänk
Medlem

testat att byta batterier it-bordet ?

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Droogie
hakanar du kan ju prova att gå fram på e istället för w som jag antar att du är van vid.

Han skriver så här:

Mistänker också tangentbordet, för allt annat funkar felfritt. Det är bara styrtangenterna som strular. Och bara i bland.

Oavsett vilka tangenter jag har som styrtangetnter.

Så det verkar som om han testat det där redan.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Om tangentbordet är trådlöst kan det vara så att det är något som stör signalen från tangentbordet till mottagaren, tex, en mobiltelefon, radio eller kanske en sladd där det går någon ström igenom.

Visa signatur

Studerande på Fucking U.