Permalänk
Medlem

jag funderar på att köpa en idag till mitt geforce fx5900ultra... har zalmans heatpipe 80d idag (2x heatpipes) men eftersom man ändå måste köra den på turbo när man spelar så kan man likagärna ha en sån här fläkt...

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

vad tror ni är max vikten som man vågar ha på ett gaffe kort?
blir 270 gram som Zalman VF700-CU, VGA-kylare väger för mycket?
vad tror ni? burkan kommer att ta med på lan mm

Visa signatur

MSI 648 MAX P4 2.4@
ASUS Radeon 9600XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PCAlex
vad tror ni är max vikten som man vågar ha på ett gaffe kort?
blir 270 gram som Zalman VF700-CU, VGA-kylare väger för mycket?
vad tror ni? burkan kommer att ta med på lan mm

Har en kylare på mitt grafik kort på ca 400 gram och den har då inte krånglat till grafiken då jag har hållt på att flytta omkring den, skruvar du bara fast kortet ordentligt så skall det nog inte vara någon fara.

Annars om du är osäker så kan du ju införskaffa AlCu versionen istället då den väger ca 100 gram mindre, och då är det absolut inga problem.

Länk till dem på Zalmans sida
Cu http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=149&code=013

AlCu http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=150&code=013

Permalänk
Medlem

Brukar det inte finnas hål i det yttre hörnet på korten. Då kan man ju sätta en massa distanser ner till lådans golv så får den ju stöd

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Köpte en Zalman VF700-CU idag till mitt radeon 9800 AIW.
Den passar inte rakt av på AIW kortet, utan man måste böja kylflänsarna lite för tv-tunern.
Ljudnivån är ungefär samma som AC vga silencer, men den kyler bättre så jag kan köra den på 5v, vilket gör den mycket tystare.

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk
Medlem

Har en AlCu på väg från Gtek, får se hur lång tid dom tar på sig. Hoppas få den innan helgen. Originalfläkten på mitt nuvarande låter ju som ett mindre tröskverk, men det kanske beror på att jag hade ett ljudlöst Ti4200 innan

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Köpte ALCU versionen igår och monterade den på mitt GeForce FX5900Ultra. Totalt ljudlös på 5v och på 12v får man ett "blåsande" ljud som jag knappt hör ändå. Enkel att installera tycker jag... det enda pilliga var att få dit skruvarna som håller fast flänsen.
När jag satte igång datorn låg den på runt 38 grader och steg till 44 efter 20 minuter där den stannade... satt och spelade ett bra tag och då låg den på 60 grader på 5v.

Jävligt nöjd är jag och den väger ju 250 gram mindre än min zalman heatpipe+fläkt!

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Fick det innan helgen trots allt. Skickades i går och kom fram idag, betalade porto för brev och fick det som paket, så det gick att spåra också

Idle(Innan): 44 grader
Load(Innan): Vet inte men det borde ha varit runt 50 antar jag.

Idle (Nu): 37 grader
Load (Nu): 44-45 grader

Fast för mig så var väl temperaturskillnaden bara en bonus då jag egentligen bara var ute efter lägre ljudnivå, men jag är helt klart nöjd nu Dock fick inte minnesflänsarna plats :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Ganska onödigt inlägg.. men jag tyckte ändå att det var ganska roligt

Ultimate heat dissipation: slightly over 50degree with the Radeon 9800 Pro in room temperature (30degree)

Hur många är det som orkar sitta i ett rum med 30 grader C i längre än 10 minuter?

Som sagt onödigt

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem

Ska in till kylning.com och eventuellt köpa en. Ska se om jag kan fixa en recension. Om det blir någon så kan jag lova att den blir utförlig med mycket bilder.

Permalänk
Medlem

Ny monterad Zalman VF700-Cu på ett radeon 9800 pro
Jag har inte hunnit börja klocka upp det ännu, någon som har lite tips på var jag ska börja på för mhz på minne/gpu.
http://up1.fastuploads.info/IMG_0092.jpg

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

mAngAn, du skulle inte vilja ta en bild på undersidan av kortet med kylarn installerad? Alternativt kolla hur många mm fästanordningen sticker ut på baksidan.

.johan

Visa signatur

[ A64 ClawHammer 1.8Ghz @ 2.6Ghz | MSI K8N Neo | 1GB OCZ EL 2-3-2-5 1T | DD Maze4 ]

Permalänk
Medlem

Den sticker ut 0.5-1 cm lite ungefär

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Bilder finns här:
http://www.photonski.com/toxic/VF700?page=all

Nu väntar man på recensioner och försökskaniners rapporter.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
ASUS Nordic
Citat:

Ursprungligen inskrivet av defessus
Vet inte om det bara är jag som haft otur med Arctic Cooling NV Silencer 5. Fläkten känns billig, och redan efter ett par månader har det börjat uppstå missljud i den.

Väntar med intresse på mrmy3rs review av Zalman VF700-CU.

Samma här.

Permalänk
Medlem

Funkar den på et 9600xt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strikez
Funkar den på et 9600xt?

Läs produktionformationen så får du svar på din fråga: http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=150&code=013

Permalänk
Medlem

Någon test änn?

Permalänk
Medlem

bättre än NV5 för 6800-serien?

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
Den sticker ut 0.5-1 cm lite ungefär

Tack, det låter som jag antagligen måste modda lite för att få den att passa då. Undrar vilket klappträ det var som kom på idén att ha en alu skiva 5mm från undersidan av kortet :/

.johan

Visa signatur

[ A64 ClawHammer 1.8Ghz @ 2.6Ghz | MSI K8N Neo | 1GB OCZ EL 2-3-2-5 1T | DD Maze4 ]

Permalänk

lol måste köpa

Permalänk
Medlem

Så, nu sitter den monterad Återkommer med recenssion.

Permalänk

mixdisk- Du tror inte att man skulle kunna ha kvar den gamla minneskylaren från 6800le oem kortet(om de e de du har)? Eller fungerar dom där små från zalman bra?

Visa signatur

Athlon xp2600(barton 12,166), 512ddr 333mhz , Leadtek 6800le(12,6 391/891 1,3v ) 128mb, nf7-s v2.0 3dmark 05-4003

Permalänk
Medlem

Hur blev det med temperatur/bilder =). vill också köpa koppar saken.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Var och köpte en Zalman VF700 CU i dag. Monteringen var hur enkel som helst på mitt Geforce 6800LE. Tidigare hade jag Leadteks kopparkylning och den lät som en dammsugare. Jag stod helt enkelt inte ut med den fläkten. Zalmans fläkt hör man inte!

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk

http://www.tomshardware.com/cpu/20041213/index.html
där är en recension på den fläkten/kylaren

sorry verkade vara cpu kylaren ska spana in en på graffet

Edit här är en länk till den kylaren
http://www.hardcoreware.net/reviews/review-253-1.htm

WEdit2: fel igen om cpu ska hitta en på graffets för är den bättre än 80D-HP double heat pipe så blir det den

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Jag har ett 6800le och barebone och jag villl veta hur mycket zalman kylaren sticker ut (på alla håll och kanter)?

Passar minneskylarna?

Permalänk
Medlem

Fint med en kylare som fungerar ordentligt.
Har Zalmans 7000CU till processorn så jag har stora förhoppningar på den nya kylaren ja beställde preis från Gtek. En VF700cu får det bli, men lite orolig för vikten är man såklart.

Hur ser det ut med de som nu faktiskt har testat och monterat cu-modellen? Vikten på kortet kanske jag tänkte på framför allt. Känns alltid vådligt att hänga tunga saker på korten i burken.

Vad gör man inte för att sänka ljudnivån...

Visa signatur

Asus UL30VT
Server: core2duo E4400, 2GB RAM, 4x500GB raid 5 + 2x200GB HDD.

Permalänk

någon som vet om vf700-alcu passar på ett nvidia 6600 pci-e kort?
har ett pci-express Club3d GeForce 6600 256mb.

får inget klart svar på frågan från zalmans hemsida.

pcx betyder väl inte pci-e?... eller är det en förkortning som jag missat helt.
nån sida skriver att den passar och andra inte... helt förvirrad.

Permalänk
Medlem

Zalmans VF700-serie passar tyvärr inte till pci-express. Händer att porten skrivs som PCIX av den anledningen att den egentligen skrivs som PCI-eXpress (fråga mig inte varför bara). Båda varianterna förekommer.
pci-e och pcx är samma sak med andra ord.

Visa signatur

Asus UL30VT
Server: core2duo E4400, 2GB RAM, 4x500GB raid 5 + 2x200GB HDD.