Permalänk
Inaktiv

Kylskåp - äntligen klart

Gomorron allihopa

Äntligen har jag fått tummarna loss och gjort något av pelitern jag köpte 2003-04-05. Ni kan hitta bilderna på http://w1.411.telia.com/~u41111878/kyl . Much fun to you all, och ge mig gärna tips på vad som kan förbättras/förfinas.

MvH Snuffle

Permalänk
Medlem

Me likes

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Temps?

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...

Permalänk
Inaktiv

tyvärr, testade det precis och det verkar som att antingen nätaggregatet (det ger 12V enligt multimetern) eller peltiern är kaputt. Mest troligt att det är peltiern som är paj och en ny sådan blir det inte förräns jag fått studiebidrag/julklappspengar.

Permalänk
Medlem

Undra vad som händer med fläkten när du ska avfrosta frysen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Inaktiv

frys? tror inte det kommer bli några problem att "avfrosta" den, kommer inte bli så kallt

Permalänk
Medlem
Permalänk

ehh.. vad kyler du peltiern med? jag ser bara en fläkt på den kalla sidan?? :/

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snuffle
frys? tror inte det kommer bli några problem att "avfrosta" den, kommer inte bli så kallt

Sorry. Menade kyl.
Jag hade en minikyl förut. Jag limmade fast en liten fläkt på plattan som kylde ner hela kylen. Med tiden byggdes det upp ett ganska tjockt lager is. Visserligen blir det inte mycket is om man håller kylen stängd, men med tiden måste det samlas en del is.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
ehh.. vad kyler du peltiern med? jag ser bara en fläkt på den kalla sidan?? :/

Den sitter under metall-kåpan, har funderat på att göra ett hål rakt upp om det behövs för att få bort värmen, men det får jag se när jag får igång peltiern.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rauter

Sorry. Menade kyl.
Jag hade en minikyl förut. Jag limmade fast en liten fläkt på plattan som kylde ner hela kylen. Med tiden byggdes det upp ett ganska tjockt lager is. Visserligen blir det inte mycket is om man håller kylen stängd, men med tiden måste det samlas en del is.

Då får jag låta den stå och tina en stund, har bara tänkt att använda den här kylen på lan så det är nog ingen större risk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sidan kan inte visas
Sidan du söker efter är inte tillgänglig för tillfället. Det kan bero på tekniska problem med webbsidan eller så behöver du justera inställningarna för webbläsaren.

Permalänk
Inaktiv

yepp, hade ett mindre strömavbrott i hela stan, så det kan dröja ett tag innan den är igång igen.

bilderna finns under tiden på http://w1.411.telia.com/~u41111878/kyl

Permalänk
Medlem

sidan kan inte visas där heller

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Xburk kan det bero på att tråden är ca 7månader gammal?

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Inaktiv

Haha, kan det ha att göra med att jag rensade webbservern igår? Bilderna har legat där innan.

Permalänk
Medlem

haha. tänkte inte på det. sökte bara bara och kollade inte på datuumet

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Där kommer inga bilder altså?

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2