Permalänk

Problem med internetuppkoppling

Hej!

Nu är det så att jag har fått ett väldigt irriterande internetproblem, varje gång jag försöker gå in på t ex Aftonbladets hemsida så dör mitt internet, varför har jag ingen aning, detta händer även på vissa andra sidor, oftast sidor med många ads. När internet sedan har dött går det inte att surfa, använda några internetprogram eller något, helt dött, om jag startar om datorn så fungerar det som vanligt igen, varför är det så här? Vill ju gärna kunna surfa utan problem..

Använder Opera som webbläsare, dock händer samma sak med Internet Explorer.

PS. Jag tror att detta kan bero på SP2 som jag installerade för någon månad sen, fast jag har för mig att problemet uppstod innan jag installerade det, kan det bero på SP2?

Tacksam för hjälp
/ Olle

Visa signatur

ntz

Permalänk

Det kan bero på SP2. Jag hade ett liknande problem här om dagen. Då var det min brandvägg (Kerio PF) som orsakade detta. Jag tog bort det och installerade det på nytt. Sen funkar det prima.

Villl säga en sak till: Jag är inte För SP2. Jag har Bara haft problem med det. Använder inte det längre. Kommer nog aldrig att göra det igen.

Visa signatur

Stationär: [dualB Windows 7 & Ubuntu 9.10][P182][Core2 Duo E8400][2 x 2GB][8800GTS 512 MB][SAMSUNG 226BW 22"][Canon Pixma IP4000][Logitech MX1000][diNovo Edge]
Cam: [Canon EOS 40D]
Phone: [Iphone 3G]

Permalänk
Avstängd

sbs ...

att köra ett OS opatchad, ja då borde man inte få använda datorn/internet ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
sbs ...

att köra ett OS opatchad, ja då borde man inte få använda datorn/internet ...

Jag kör SP1A + Dragit hem alla security updates som kommit efter SP1A släpptes... har dock inte SP2 inlagt.. funkar prima.. inga problem alls med virus/trojaner/etc etc...

Fotnot: Skillnad på att köra opatchat som du säger, och köra utan SP2....

Permalänk

Tack för svaren, om jag nu tar bort SP2, då kommer jag väl inte kunna ladda ner några nya uppdateringar till windows fram till då SP2 lanserades? Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Visa signatur

ntz