Permalänk
Medlem

Trådlöst nätverk

Jag har skaffat mig en trådlös router (Netgear WGR614) men det är så att jag har ett D-Link DSL-200 ADSl usb modem och har problem med nätverket, jag får bara internet att fungera på en av datorerna i taget så jag behöver lite hjälp.

Permalänk

hur har du kopplat då?

ser inte ut som om den routern har någon usb port... vilket gör det svårt att koppla in modemet i routern? eller!?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Eftersom routern inte har någon usb port så är bredbandsmodemet anslutet till dator 1 som är ansluten till routern tillsammans med dator 2

Permalänk

då måste du fixa så dator 1 agerar som gateway... så att den kan skicka info vidare till routern vilket gör att dator två kan surfa...

du kanske skulle fundera på att skaffa ett vanlig ethernet modem i stället för det via usb...
jag fick ett sånt först när jag fick mitt adsl från telia, då ringde jag och från om dom var duma i huvudet och trode att jag bara hade en dator... grr!! så då skicka dom ett nytt ethernet modem.

men har du haft den en längre tid kan ju det bli svårare kanske.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag fick det att fungera en stund men efter ett tag så stod det att IP-adressen i ändsystemet är felaktig. Hur fixar jag det?