Aktivitetshanteraren inaktiverad?

Permalänk
Medlem

Aktivitetshanteraren inaktiverad?

Mitt winamp hängde sig idag och då jag skulle avluta processen så tryckte jag såklart ctr-alt-del men då kom det upp en ruta med meddelandet "aktivitetshanteraren har inaktiverats av administratören"
Jag klarar mig inte utan aktivitetshanteraren och vet inte heller hur jag ska åtgärda det här problemet, någon som vet?

Visa signatur

[P4 Nortwood 3.0ghz@3.5ghz][Abit Ai7 i865PE µGuru][Antec true power 480W][Infineon 512*2 ][Cooler master stacker chassi][Ati Radeon 9800pro Arctic cooling rev.2]

Permalänk
Hedersmedlem

Det är en group policy (grupprincip) som ger möjlighet att stänga av aktivitetshanteraren. Detta tror jag ligger i registret men enklast är väl att gå in i gpedit.msc (skriv det i kör).
Användarkonfiguration\Administrative mallar\System\Alternativ för Ctrl+Alt+Del -> Ta bort Aktivitetshanteraren : Sätt denna till "Inaktiverad" vad den än är inställd på och se om det hjälper.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Hedersmedlem

Annars - sök på forumet! Frågan är besvarad många gånger tidigare...

Permalänk
Medlem

okej tack så mycket Aqualize det fungerar nu.

Visa signatur

[P4 Nortwood 3.0ghz@3.5ghz][Abit Ai7 i865PE µGuru][Antec true power 480W][Infineon 512*2 ][Cooler master stacker chassi][Ati Radeon 9800pro Arctic cooling rev.2]