Datorn vägrar starta även efter ominst. av win

Permalänk

Datorn vägrar starta även efter ominst. av win

Har problem med min dator. Den krånglade en del först, stängde av sig rätt som det var, låste sig och liknande. Till slut vägrade den över huvud taget starta, kunde inte boota från hårddisken.
Eftersom jag hade en del filer på hårddisken som jag ville ha kvar så pluggade jag in den i min andra dator, och plockade över dessa. Inga som helst problem med detta.
Sedan tog det ett tag, innan jag orkade göra något mera med den, men till slut så stoppade jag tillbaka hårddisken igen, och formaterade och la in windows igen. Då funkade det fint, men jag orkade inte lägga in några drivrutiner, spel eller någonting. Datorn blev stående någon vecka igen, och så idag så tänkte jag fortsätta och installera allting. Men när jag skulle starta, så ville den inte boota igen. Aningen frustrerad så formaterade jag om igen, och installerade windows än en gång. Direkt när det var inlagt så testade jag hårddisken, och inga fel fanns att finna. Sedan satte jag mig på min andra dator, och började ladda ner drivrutiner till moderkort och allt det andra. Men innan jag han klart så hängde sig datorn igen, man såg bara bakgrundsbilden och muspekaren. Tryckte på reset, och åter kunde den inte boota.

Vad kan felet vara? Jag börjar bli lite smått irriterad. Datorn funkade fint i ett halvår innan det började krångla. Varför sabbas bootfilerna för?

Specifikationer på datorn:

Athlon XP 3200
Asus A7N8X-E delux
Maxtor 120GB
Club 3D 9600XT
2x256MB samsung
win XP home