Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarzan
Går det inte att ta bort autosync när du inte har iPoden i?

När du installerar itunes så väljer man ju bort det under installationen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DashOmid
vilken färg ska man ta...gillar själv blåa o silvriga..va tycker ni?

Haha, du vill att folk ska välja färg åt dig? Finns det något mer personligare? Själv gillar jag vitt men det finns ju inte på minin så då får det bli grön (skön men ändå lite kaxig) eller rosa (går det att få mer kaxigt?). Silvriga är ju den tråkigaste av de.

Permalänk
Medlem

Hmm tror ni det skulle gå att koppla in ipoden till bilens förstäkrare och sedan spela på bil högtalarna?
Någon som har gjort detta eller har ngn bra länk till detta?

Visa signatur

//Olzon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olzon
Hmm tror ni det skulle gå att koppla in ipoden till bilens förstäkrare och sedan spela på bil högtalarna?
Någon som har gjort detta eller har ngn bra länk till detta?

Du har ju iTrip som är en FM-sändare. Koppla in den på iPoden och ratta in rätt frekvens på radion så är det bara att lyssna. Finns att köpa på www.apple.com

Visa signatur

WTF?!

Permalänk
Medlem

nu är jag med i klubben! ipod 4g iphoto 40gig den är på laddning just nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hannseman
Du har ju iTrip som är en FM-sändare. Koppla in den på iPoden och ratta in rätt frekvens på radion så är det bara att lyssna. Finns att köpa på www.apple.com

Går inte att beställa till Sverige från Apple eftersom den är olaglig att använda i Sverige. Går dock att beställa från www.theistore.com

Visa signatur

"The Marlboro man died of cancer, and he wasn't a rocket scientist when he was healthy" //Harvey Danger
Det finns 10 sorters människor - de som förstår det binära talsystemet och de som inte gör det

Permalänk
Medlem

hej igen OK hörlurarna är inte de bästa eller har jag ingen hörkänsla?

en fråga kan man få knapparna eller rullsaken lysa? tror jag har sett det på anndras. en sak till kan man se filmer på ipod? och varför har i nte linux kommit ut till 4g är den typ spärrad skyddad?

edit: hmmm varför funkar inte imod på min ipod?? men altså hur mycket ska det låta för jag tycker att det låter redan mycket original.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker orginallurarna var riktigt bra för sånna som följer med, blev riktigt överraskad....bästa medföljade hörlurar någonsin....

Permalänk
Medlem

hur överför man låtar från ipod till dator?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet ni nånstans i Sverige man kan köpa iSee-20 eller Icewear fodralen till iPod 20GB 4G? Har letat men inte hittat nåt.

Permalänk
Medlem

Kan inte se att nån tipsat om denna klassiska gamla godbit för oss utan moderna bilstereos : http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_pro...

Funkar utmärkt med min iPod 1G

"Ni som har haft era ipods lite längre, hur är det egentligen med batteritiden? Försämras det mycket med tiden?"

Min pod är ganska exakt två år nu och jag använder den kanske 80 - 90 min dagligen på väg till och från jobbet, laddar om den gör jag kanske var tredje dag eller nåt, inte nödvändigtvis för att batteriet är dött utan för att jag vill att den ska funka nästa dag också.

Kan ju tipsa om att http://www.powerpc.se kränger batterier som man kan pilla i själv till samtliga ipods inklusive mini för 450 - 500 :- inkl. moms.

Permalänk
Medlem

Fick en iPod 40gb idag, försenade julklappar är alltid roligt. Jag lade dock snabbt märke till hur ful den blir så fort man rör vid den så jag måste fixa något slags fodral. Jag har kollat runt lite och har hittat dessa, jösses va balla.
Kanske jobbigt att ta in och ur den hela tiden, men hellre det än att ha den i någon av alla dessa "läderhosen-paket"...

Permalänk
Medlem

Var köper man de där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SWEDEN]
hur överför man låtar från ipod till dator?

"visa osynliga filer" [ja] --> fritt fram att bläddra bland spåren på din iPod.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Eller laddar du ner ett program som heter Ipod Agent !
Vilket göra att du kan ladda upp all från ipoden och modifiera massor av trevliga saker

Edit:
Angående Ipod Sockorna finns de att köpa på de flesta ställena som säljer Ipod

Permalänk
Medlem

Kan nån som har en iPod 3g tipsa om något bra Fodral/väska liknande som man kan ha iPoden med samtidigt som man fipplar med knapparna?

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SWEDEN]

en fråga kan man få knapparna eller rullsaken lysa? tror jag har sett det på anndras.

Det undrar jag också. Skulle vara bra om någon kan berätta hur det är och hur man gör.

en sak till kan man se filmer på ipod?
Nej!

Permalänk
Avstängd

jag har funderat på att inhandla en Ipod mini. är det värt pengarna just nu om man jämför med andra spelare som har en hdd på 4-5gb.

Visa signatur

Vill du mig något så citera mina inlägg.
"Allt är gratis när man har bredband"
"Allting fungerar med våld. Om inte, använd MER Våld"

Permalänk
Medlem

första gången jag installerade ipoden på min dator funkade det, andra gången jag kopplade in den igen säger den aatt jag måste återställa den och den kopplar inte upp mot itunes.
HJÄLP!

Visa signatur

the power is in the poo!

Permalänk
Medlem

Nu har jag sålt min iPod mini. Det var helt enkelt inte min grej. Vill ha större hårddisk och längre batteritid. Men gränssnittet var helt okej, hårdvarumässigt alltså. iTunes suger ju, men som tur är finns det andra, bättre program man kan använda.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Nu har jag sålt min iPod mini. Det var helt enkelt inte min grej. Vill ha större hårddisk och längre batteritid. Men gränssnittet var helt okej, hårdvarumässigt alltså. iTunes suger ju, men som tur är finns det andra, bättre program man kan använda.

Skulle vilja veta varför Itunes suger. Tycker det är skitbra, men du får gärna berätta vad som gör att det suger.

Permalänk

Undrar om det är någon som har erfarenhet av hur lång tid det tar att eventuellt lämna in ipoden på service, är apple sega med sånt, eller går det fort?

Undrar en sak till, en polare har en ipod 3g 10gb, och hans laddar ur sig själv om den bara ligger 3-4 dagar, utan att spela upp musik.
Hoppas verkligen inte att alla gör så.

Permalänk
Medlem

Min gör typ också det, as sepe, och irreterande... Men det gör de flesta laddningbara batterier.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja fast ipoden över lag gör det ganska fort.. min iPod Mini gör det också.. Har nog med den där "aktiva" fasen som iPoden ligger i. Den stängs aldrig av ordenltigt utan ligger i nån form av stand by bara för att musiken ska kicka igång fort när man sätter på den... Ren spekulation bara...

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem

Jo, så är det. Den ligger i nått stanby läge. Så stänger den av sej automatiskt efter x antal timmar. Då när man ska starta den så måste Apple märket komma fram. Tar väll några sekunder då.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nemuz
jag har funderat på att inhandla en Ipod mini. är det värt pengarna just nu om man jämför med andra spelare som har en hdd på 4-5gb.

Jag tycker det. Hela lösningen med gränssnitt, kvalitet och iTunes gjorde det till ett självklart val för mig. Och jag är ju int eensam
Visst, den är itne billigast, men i mina ögon bäst.

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av langby
Jag tycker det. Hela lösningen med gränssnitt, kvalitet och iTunes gjorde det till ett självklart val för mig. Och jag är ju int eensam
Visst, den är itne billigast, men i mina ögon bäst.

Nja, jag har en iPod mini, och jag tycker den absolut inte är bäst, tekniskt sett, men den är absolut roligast och skönast att använda!

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem

Ingen som vet hur det blir med den 5gb's versionen av minin som skulle komma?

Permalänk

Har inte en iPod själv, ÄN! Den kommer... Men i a f, en hyfsad sida jag hitta var:

http://www.dvforge.com/index.shtml

- Några rätt balla tillbehör, om man kör mkt i bil och så, bl a. Jaja, e det en iPod mini, rosam med ngt fett ingraverat som gäller eller??

Permalänk
Medlem

Det fetaste är iPod 4G, (inte photo, onödigt och dyrt) 20/40 Gb som gäller, med Fm sändare. Enligt mej.. Resten är snick snack.

Har inte 4G, men 3G, 15 Gb, utan Fmsändare...

Visa signatur