Permalänk
Medlem

Fulltower Mod ? acp.nu[bilder]

Tjena beställde som många andra ett fulltower från acp när det va billigt hade tänkt göra klart allt innan jag satte i alla delar, men efter som att datorn va så dammig och jag endå skulle byta kylpasta så plockade jag ur alla delar och gjorde rent. När jag endå hade alla delar ute och hade sågat upp allt som behövdes sågas upp innan man sätter i komponenter så kunnde jag ju lika gärna sätta i dem i det nya chassit. Här får ni lite bilder på hur det blev. (Ska göra mer grejjer med chassit innan det är färdigt mer om det längre ner.

Bilderna är tagna i sämsta kvaliteten på kameran för att dem inte skulle bli så stora

Det som har gjorts nu är att jag har sågat upp hål för 2 st 120mm fläktar och 1 80mm bytt kylpasta, tagit bort damm och bytt fläkt på cpu kylaren. Med articsilver 5 pastan sänkte jag temperaturen med ca 7 grader från när datorn va ny. och ca 15 efter både pasta och damning

ny : 39C
dam: 47C
as5 : 32C

Han inte fixa till hålen helt snygga för jag skulle på lan

Ena hårdisken sitter nere i racket för den, men den ska flyttas upp till 5.25" platserna. detta för att 80mm fläkten framför inte ska blåsa in luft på hddn som blir uppvärmd och sedan går till cpu Det kommer sitta en 80mm fläkt framför dem uppe i 5.25" platserna

På sista bilden(som är tagen med min doliga camera så ser ni lite grejjer som ska in/på datorn den ska sprayas svart, in med plexi, blåa ccfl och ska spray fläktgalrena metalic blå:P 2fläktar komemr sitta under grafkortet med.

Jag ska också göra 2stycken fläktkontrollers en med potensiometrar och en med vip brytare. Vipbrytaren komemr troligtvis göras i morgon.

Hoppas det inte är allt för mycket stavfel / det var allt för denna gång kommer mer

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem

Olala, keep it up!

Visa signatur

Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.

Permalänk
Medlem

ser ju bra ut, fortsätt så

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Det där ser helt okej ut.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

lite onödigt med bamsechassi om du varken har vattenkylning eller massor med diskar... Eller? Aja najs som fan iallafall

Visa signatur

_:_

Permalänk
Medlem

Jag tycker att 80mm fläkten i fronten var skitdåligt placerad, den skulle varit längre ner.

Visa signatur

!
!
!

Permalänk
Medlem

ser bra ut tycker jag..
ser framm mot lite bilde på fortsättningen!!!

Permalänk

Men oj, någon som gjort hål i sitt chassi och smällt dit en lysande fläkt? Herregud vad avantgarde!

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreadlock
Men oj, någon som gjort hål i sitt chassi och smällt dit en lysande fläkt? Herregud vad avantgarde!

Hm. Han jobbar ju på det?

Ska han börja med att lackera sen borra och kapa tycker du?
Kylning till hårddiskarna är inte dumt, även om det lyser!

Sen 120mm fläktarna är en sak som måste hända på ett sånt chassi!

Fortsätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BananJan
Jag tycker att 80mm fläkten i fronten var skitdåligt placerad, den skulle varit längre ner.

Den e inte doligt plaserat sitter precis framför hdd racket frågan om diskar så kommer det mera lysande fläktar ? jag tycker det kan bli snyggt bara man inte håller på att blanda massa färger kommer bilder på fläktkontroller i morgon

Jag ska spackla igen dem fula hålen under+ Sträket som går vid 80mm fläkten

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem

ta bort alla fläktgaller så minskar ljudnivån och luftflödet ökar lite.

Permalänk
Medlem

hehe men det är inte så bra efter som att ajg e på lan ibland. Som förra lanet satt ajg i soffan alla vill kolla på tv man orkar itne ha datorn på borde kommer typ allas fötter i fläkten + Att jag själv har en liten mani att stoppa fingrarna däri när jag har tråkigt

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk

skulle kunna bli najsigt funky..keep it up
och se till att plåta massor

btw..älskar oxå att trycka in fingrarna i fläkten

Visa signatur
Permalänk

plåta MKT nu funky jag köpte ju själv samma chassi men jag har inte fått tummen ur än

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk
Medlem

Damn... elefant chassi !

Visa signatur

Antec Super Lanboy | Aspire 500W | Msi k8n Neo2 Platinum | AMD64 Winchester 3500+|Zalman 7000b-Alcu|
X800Xt-PE|Corsair XMS3200Xl 2x512Mb 2-2-2-5| Seagate S-ATA 200Gb|Nec Dvd Brännare O LG Dvd Spelare + lysrör|Sleeving kit |fläktar|Mx 510|Koss SB45|fUnc 1030|SuperPi - 31|3dmark 05 - 7896

Permalänk

Re: Fulltower Mod acp.nu[bilder]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Funky
datorn den ska sprayas svart, ska spray fläktgalrena metalic blå: http://medlem.spray.se/esbjorn111/dator/grejjer.JPG

Vart köpte du dupli-color färgen? Och till vilket pris? Undrar bara eftersom jag själv användt det till ett chassi (aldrig mer, Hagmans (finns inget bättre). Färgen jag använde från dupli-color kostade 25:- burken (i Polen)...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Fulltower Mod acp.nu[bilder]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaka the great
Vart köpte du dupli-color färgen? Och till vilket pris? Undrar bara eftersom jag själv användt det till ett chassi (aldrig mer, Hagmans (finns inget bättre). Färgen jag använde från dupli-color kostade 25:- burken (i Polen)...

Hehe okey nej den ska ju bara användas till fläkthgallrena så om ens de:P hittade den i förådet håller just nu på at löda ihop en liten fläktkontroller fick hem lite kretskort och motstånd precis

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk

Re: Re: Re: Fulltower Mod acp.nu[bilder]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dj Funky
Hehe okey nej den ska ju bara användas till fläkthgallrena så om ens de:P hittade den i förådet håller just nu på at löda ihop en liten fläktkontroller fick hem lite kretskort och motstånd precis

aldrig sett innan, 2 st rader som innehåller 5 st

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Fulltower Mod acp.nu[bilder]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av orka_krull
aldrig sett innan, 2 st rader som innehåller 5 st

hmm fattar itne riktigd vad du menar vet inte va det beror på kanske ajg som e lite seg hehe

någon som har lite tips om hur jag ska gå tillvägga när jag sprayar chassit har läst guiden som finns på sweclockers någe annat bra tips ?

edit: antar att du menar att ajg skriver doligt eller någe: P

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem

Den guiden omfattar det mesta som behövs för att få lacken att funka som de ska
Hoppas på ett bra slut resultat

Visa signatur

Internet är som ett stort bibliotek, men med en full bibliotekarie.

Permalänk
Medlem

Ja då va fläktkontrollern färdig satt till kl halv 4 i går då det blev strömavbrått så jag inte kunnde fortsätta hehe så gjorde precis klart den nu på morgonen. Klaga inte så mycket på bilderna e nog jag som är en dolig fotograf bara

Får se när jag kan börja spraya måste ha någonstans att vara börjar bli gnaska bra väder ute nu så kanske går på altan snart

Stay tuned

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem

Åh jag hade ju en sådan platta men jag tappade bort den ^o)

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Måste vara frågvis o fråga: varför ha ett sånt stortchassi o inte ha vattenkylning?! fett onödigt tycker jag iaf (har vatten o ett midi, 3r system r203) skulle behöva ett större..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

du kan få köpa det, till rätt pris så

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bani
lite onödigt med bamsechassi om du varken har vattenkylning eller massor med diskar... Eller? Aja najs som fan iallafall

Onödigt eller inte, stort e fint, har själv haft funderingar på att göra ett gigantochassi av ett kasserat kylskåp, och försöka få det att se så mycket ut som möjligt som ett vanligt chassi fast större.

Najs gjort på detta chassi i alla fall, hur är det? har själv funderat på att beställa ett.

Visa signatur

//Dhenniz
"ASUS A6U laptop"

Permalänk
Medlem

vad är det för mått på chassit?

Permalänk
Medlem

Det är eett ra chassi tycker jag bra kylningsmögligheter bara man kan såga lite så nätaget kunnde dem satt lite högre upp så hade det varit perfekt

mått : h61*b19*d42

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk

Sär skrivning is the shit^^

Permalänk
Medlem

Har blivit lite mycket plugg+ att jag varit och åkt snowboard på lovet och kommer göra det på det här me så efter påsklovet så kommer jag såga ut fönstret en hälg och börja slipa för lackning. har gjort en liten fläckt hållare i slöjden me. den ska sitta under grafik kortet och ha två fläktar i sig.
Bättre bilder på den kommer efter lovet.

Det var allt för denna gång. Mvh / jag

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]