Datorn startar om ibland. kan det vara Hårddisken?

Permalänk
Medlem

Datorn startar om ibland. kan det vara Hårddisken?

Har köpt nytt 256 ddr minne, och ny 200 gb HD. Och efter det så händer det att datorn startar om sig...händer ca 1 gång per dag.
Vad kan det vara?..kan det vara fel på Hårddisken så att det händer?..eller är det större chans att de e minnet?

Permalänk

För klent nätagg eller värme problem?

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

kan vara 1000 olika saker, har haft problem med ett moderkort som gjorde samma sak, kan vara instabilt ram, hd som tappar kontakten, värme.... oftast så ere antingen värmen som gör det så testa med lite fläktar eller nått sånnt, annars kan det vara någon enhet som börjar ge upp och när det ändrar sig i spänning i sladdarna (some när en enhet startar/stänger) utan att datorn är beredd så startar den om oftast. du får testa o kolla värmen e mitt tipps sedan om det inte hjälper felsöka genom att ta bort en del o se om det blev bättre eller inte.

Visa signatur

De man inte har får man skaffa sig!

Permalänk
Avstängd

Re: Datorn startar om ibland. kan det vara Hårddisken?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patabata
Har köpt nytt 256 ddr minne, och ny 200 gb HD. Och efter det så händer det att datorn startar om sig...händer ca 1 gång per dag.
Vad kan det vara?..kan det vara fel på Hårddisken så att det händer?..eller är det större chans att de e minnet?

Du kanske omedvetet trycker på restartknappen, eller så e de nått annat

Visa signatur

Intel 2.7 Ghz - 768 RAM - Inno 3D GeForce 6800 GT 256Mb @ 410/1100 + Zalman VF700 CU - 200 Gb seagate ATA - 200 Gb Western Digital ATA --
3DMark 03: 11210 P <---> 3DMark 05: 4729 - Hansol H950 19" - MX 510 Röd - SteelPad 4D - Zalman surround lurar
Jag e bra på matte!

Permalänk

Jag skulle testa minnet om jag var du. Ofta orsaken till oregelbundna fel. Kör Memtest en vända... http://www.memtest.org/download/1.40/memtest86+-1.40.floppy.z...

Visa signatur

Ludenben var alltid arg, alltid hungring som en varg

Permalänk
Medlem

Jo, skulle tippa på minnet i första hand. Testa och kör det nya minnet ensamt, testa även på olika minnesplatser.

Visa signatur

E8500, 4GB Corsair, 2x500 Samsung RAID0, 4GB I-Ram, EP43-DS3, 7900GTO, Win7.
AmigaOne G3XE, 1GB, Raptor 150GB, 4GB I-Ram, Radeon 9250 256MB, OS4.1