Permalänk
Medlem

Tjena,

Fick för några dagar sen mitt Leadtek 6800LE... när jag försökte öppna 16 pipes fick jag riktigt mycket artifakter men 12 funkade bättre... trodde jag! men när jag sedan efter att ha testat både 3dmark05 och call of duty, i stort sett felfritt förutom jätte lite prickar i 3dmark, startar HL2 så ser jag tyvärr massa flimrande prickar... är det någon som fått samma sak? och löst det med voltmodd kanske? eller är pipsen körda?

Har en bild där man ser lite granna av prickarna men man kan inte uploada bilder här?

Permalänk
Medlem

kan man inte bara höja volten i biosen utan att flash o en massa??? för jag kan ändra från aouto till ett par olika typ 1.8v m.m

Visa signatur

AMD Athlon 64 4000+ 1MB @h2o||A8N-E, nForce4 Ultra,PCI-Ex16||Crosair 2048mb||7800GTX 256MB ||Antec P180 ||NorthQ 400W ||250GB+200gb

Permalänk
Medlem

Edit: Nevermind, hittade svaret
Bugg i Rivatuner, kör Pstrip istället nu, funkar klockrent.

En annan fråga som jag ställt tidigare utan svar dock, hur kommer det sig att tempen varierar så från kort till kort, iaf om man kollar på Leadtek 6800LE???

Jag menar vissa här verkar ju ha en idletemp på under 40grader, vissa mellan 40-50, och så som jag som har 55-56 grader idle. Nu snackar jag tempratur med NV5 installerad. Jag kan ju säga att jag inte har mer än 15 grader i rummet just nu, öppen sidoplåt och ca 21 grader i lådan...

Visa signatur

//Alex

Dell Vostro 1700, 320GB HDD, 2.2GHz C2D, 2GB RAM, GeForce 8600GT

Permalänk

NU känner jag mig så j**la dum. Man kan klocka kortet på tre sätt va? Volt pipe och frrkvens men hur ändrar man frekvänsen?

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Jag fick mitt 6800LE kort igår, och det går att öppna 16/1.6 och klocka 350/820 på 1.1 volt har höjt till 1.3 nu ska testa lite, har bara kört i 370/830 ännu. inga artifekter i 3Dmark 03 iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
NU känner jag mig så j**la dum. Man kan klocka kortet på tre sätt va? Volt pipe och frrkvens men hur ändrar man frekvänsen?

oj , du är verkligen en nybörjare i de här. Man kan inte "klocka" kortet på tre sätt. Bara med ett sätt, att höga frekvensen. Pipen/vertex mod gör att mer information går genom GPU, mer info, mer prestanda och mer fps. Voltmod är när man höger volt på GPU eller CPU, mer volt, mer man kan klockas (öka frekvensen).

Jag tycker att du behövde inte ställa din fråga, för det finns ett jävlans mycket info här på sweclockers.se och på google.se om detta. Men eftersom jag hade lite tid över så svara jag kort på din fråga.

Och angående "hur" man ändrar frekvensen, så kan du hitta det info själv (försöker inte vara taskig här, men om man inrw kan hitta info och program på internet själv, då bör man inte änns använda internet.)

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd

Vilket är bäst, voltmodda elelr flasha till Ultra??

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Vilket är bäst, voltmodda elelr flasha till Ultra??

Voltmoda är nog säkrare och enklare, för du använder din egen BIOS. Vilket minimerar riskerna för en dåligt flashning.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd

Ok, jag kör flashat till Ultra....
Funkar fin fint!
Skall dock byta bios...

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk

Moddade mitt kort igår och nu startar inga spel men allt annanr är som vanligt. Kan det bero på klocken? Testade att ändra tillbaks men det fungerar iaf inte. Nån som har en idé om vad som kan vara fel?

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk

du HooWaaR
får du typ "neonblåa" blinkninkarna på texturerna i "flygplanstestet o stora fisken" i 3Dmark05?
Det får iaf jag, men jag får inga artefakter i något annat spel, och det är bara just det testet som jag får artefakter i

Visa signatur

AMD Athlon XP 2800+ Barton @ 2100 mhz| 768 ram, 120 gb | 6800LE voltmodd@1.4V, 16*1.6, 400/900

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Ok, jag kör flashat till Ultra....
Funkar fin fint!
Skall dock byta bios...

jaja, det är ditt kort, men kom inte å klaga när du har flashat med ett BIOS som inte klarat av ditt kort...Och glöm inte att du kan gjälv välja vilken volt du vill ha. Ditt GT klarar av 1,5volt på GPU. med detta kan du lätt komma över 500Mhz på core. En ULTRA bios har 1,4v. Men som sakt, det är ditt kort....men du bara gör svårare för dig själv och du riskerar att "paja" kortet.

lillpeparoni: vad menar du med moddat? pipes/vertex modda eller voltmodda?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Ojdå glömde det viktigaste ju jag voltmoddade det elningt FAQ och sen funkar inga spel och jag har ändrat tillbaks som det vara innan. Jag ändrade från 1,1v till 1,3v till 1,1v. Värkar helmysko att inga 3d spel fungerar. Har inte läst om nån med samma problem. Age of Empires fungerar med det är ju ingen 3d.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Jag ska beställa ny dator idg lr i morron undrar bara om ett 400w nätagg e tillräkligt för ett om flachat asus v9999 6800gt till Ultra?
Övrig komponenter kommer att vara amd 3500+ 1024 mg crosair ram 200gb seagate och ett asus k8n neo2 Platinum..

Ps. Jag vet att det är lite off topic D.s

Visa signatur

System: 3500+@2420 6800Ultra MSI K8N neo3 Hiper 480w
seagate 200gb TT tsunami

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PEe
Jag ska beställa ny dator idg lr i morron undrar bara om ett 400w nätagg e tillräkligt för ett om flachat asus v9999 6800gt till Ultra?
Övrig komponenter kommer att vara amd 3500+ 1024 mg crosair ram 200gb seagate och ett asus k8n neo2 Platinum..

Ps. Jag vet att det är lite off topic D.s

400w kommer ju förmodligen räcka, tror rekommendationerna ligger på 300-350W eller mera. Men se till att skaffa ett kvalitetsagg, inget Q-Tech eller liknande. Läs på nätagg's FAQ för lite mer info om bra aggregat.

Visa signatur

Stationär: Obsidian 550D WaterCooled - Dual Radiator Mod
Intel Core i5 2500k @ 4,5GHz [EK Supreme HF] | ASUS P8P67 | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz CL 8 | Crossfire Gigabyte Radeon HD6950 2GB @ 1536 shaders [EKWB FC6970] | Caviar WD Black 640GB | Caviar WD Green 1TB | Corsair HX 850W | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

Någon som kan ge mig orginal bioset till leadtek 6800 le? efter min voltmodd fungerar inga 3d spel. håller på att få spader

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
Någon som kan ge mig orginal bioset till leadtek 6800 le? efter min voltmodd fungerar inga 3d spel. håller på att få spader

http://www.mvktech.net/index.php?option=com_remository&Itemid...

leta här annars kan jag maila org bios.

Visa signatur

(: pɐʞɔolʞ ⇂⇂`ᄐ sʍopuıʍ ålq uǝ

Permalänk
Medlem

Hur högt tror ni jag kommer med mitt 6800Le har stoppat 1.4 volt nu.. kommer jag komma till 400/900 kan man det eller ? jag kunde öppna alla mina pipor

Permalänk

skit stjyst fraggel

kan det vara pga felnde bios fps spelen inte fungerar? Jag lira nämligen ett bilspel nyss och det funka kanon. Testade förövrigt att ominstalera vice city flera ggr. men det händer inget när jag trycker på ikonen iaf. Och BattleFeild sratar typ en sekund sen piper datorn till och stänger av spelet. Tror det kommer ett litet nästan fyrkantigt felmeddelande uppåt högra hörnet. Jag hinner dock inte fånga det med print sceen knappen.

Edit har nu testat med bioset på hemsidan men spelan fungerar iaf inte. Nån som har en idé om varför?

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PooX
Hur högt tror ni jag kommer med mitt 6800Le har stoppat 1.4 volt nu.. kommer jag komma till 400/900 kan man det eller ? jag kunde öppna alla mina pipor

Jag når dom hastigheterna med endast 1.3v. Men det varierar från kärna till kärna. Inte alla kärnor kommer ut med samma kvalité. Vissa är bättre och vissa är sämmre.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Har testat voltmodda 1.4v nu med NV silencer 5 och 6800le. Jag hade innan artifakter i spel på vissa ställen (främst animationer och keckade gubbar) med 16 / 6 upplåst. Dessa problem kvarstår även efter voltmodden. Därav finns det ingen som helst garanti för att trasiga pipes skulle "fixa sig" av att få högre volt-tal. :/

Men men.. Klarar ju av 16 / 5 iaf.

En fråga.. Jag klockar med rivatuner. Kör just nu 375 / 900 med bra tempratur utan några artifakter efter timmars spelande i doom 3.
Jag skulle vilja ha upp min core lite till. Men rivatuner går inte med på detta då drivern inte stödjer det. Vad göra? Ser att många här kör runt ca. 400mhz core.
hmmm..

Visa signatur

2 inloggningar på 7 år

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av governor
En fråga.. Jag klockar med rivatuner. Kör just nu 375 / 900 med bra tempratur utan några artifakter efter timmars spelande i doom 3.
Jag skulle vilja ha upp min core lite till. Men rivatuner går inte med på detta då drivern inte stödjer det. Vad göra? Ser att många här kör runt ca. 400mhz core.
hmmm..

Menar du att det finns ett utropstecken brevid stapeln? Det går att köra högre iallafall, det gör jag. Om du inte kan klocka högre och får felmeddelande vid "test", prova detta: Klicka dig till Power user, klicka sedan upp rivatuner 2.0 RC 15.3 \ Nvidia \ Overclocking. Därefter väljer du att sätta värdet 1 bakom DisableInternalClockTest, detta gör så att när rivatuner ska testa inställningarna tillåter den högre/annorlunda klockning om jag förstått rätt.

Hoppas detta hjälper.

Visa signatur

Stationär: Obsidian 550D WaterCooled - Dual Radiator Mod
Intel Core i5 2500k @ 4,5GHz [EK Supreme HF] | ASUS P8P67 | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz CL 8 | Crossfire Gigabyte Radeon HD6950 2GB @ 1536 shaders [EKWB FC6970] | Caviar WD Black 640GB | Caviar WD Green 1TB | Corsair HX 850W | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

En fråga är det farligt för kretsarna på kortet om man går upp 1.5 v eller blir det bara värmen som ökar?? Klockar väldigt fin just nu men vill se om jag kan nå högre hehe

Visa signatur

Core I5 2500K@ 5000MHz 1,455//Corsair 8GB Vengeance //Asus MAXIMUS IV EXTREME REV B3/Asus GTX 580 DIRECTCUII//Sandisk Extreme SSD 120GB//Intel X25-M G2 80GB /WD Black Edition 750GB/Samsung Spinpoint F3 1TBJ/WD Green Edition 1TBx2//Obsidian 800D//Corsair AX 850W 80+ GOLD

Permalänk
Medlem

Undrar

Jag skulle voltmodda mitt ASUS V9999 6800GT, men i biosen jag sparade så står det redan att det är 1.4 volt på den, någon som vet varför?
Jag kan inte klocka något alls, kommer bara till 370/1000, höjer jag mer så hänger sig spel/3dmark. T.ex. i 3dmark03 så går flygtestet finfint, men sen i gametest 2 så hänger sig datorn. Ibland står den stilla ett tag och fortsätter sen igen, bara för att göra precis likadant just efteråt. någon som vet vad det beror på?
sen i nibitor kan jag bara välja 1.4 och sen 1.6, varför inte 1.5?
Många dumma frågor kanske, men jag undrar
En sista fråga, hur kan man se temp på GPU?

Visa signatur

- MSI k8n neo2 platinum - a64 3500+ - 2 * 512mb Corsair-XL - Asus v9999 6800GT (256mb) - 250GB IDE - NEC duallayer dvdrecorder -

Permalänk
Medlem

Du har ju ett GT, det går redan på 1,4v. Anledningen till att du inte kan välja 1,5v är att ditt bios inte stödjer det (förutsätter att du kollat med extend voltage table ikryssat och urkryssat). Det finns förmodligen bios till GT eller kanske Ultra som går att använda, men jag har LE så jag vet inte så mkt. om saken. Temp på gpu kan du se i rivatuner, eller i inställningarna för ditt grafikkort förmodligen.

EDIT: GT går väl på 1,3v, Ultra går på 1,4v. Säker på att du kollat rätt? Kolla i rivatuner, system info > bios info.

Visa signatur

Stationär: Obsidian 550D WaterCooled - Dual Radiator Mod
Intel Core i5 2500k @ 4,5GHz [EK Supreme HF] | ASUS P8P67 | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz CL 8 | Crossfire Gigabyte Radeon HD6950 2GB @ 1536 shaders [EKWB FC6970] | Caviar WD Black 640GB | Caviar WD Green 1TB | Corsair HX 850W | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Jag når dom hastigheterna med endast 1.3v. Men det varierar från kärna till kärna. Inte alla kärnor kommer ut med samma kvalité. Vissa är bättre och vissa är sämmre.

Joo jag vet det.. men tycker jag borde komma högre ändå, har nu 375/835.. men tycker jag borde komma ännu högre. men går jag högre till 380/840 så blire några små blinkade prickar på "Mother nature" på sköldpaddan.
Kan lägga upp en bild så får ni se.

Men vars kan man lägga upp en?

Tacksam för svar!

EDIT: det gick inte att printa i 3DMark.. Trodde det skulle gå men ska köra benchmall snart återkommer då.

Permalänk
Medlem

Thx Spennis, jag ska kolla upp det där.

Visa signatur

- MSI k8n neo2 platinum - a64 3500+ - 2 * 512mb Corsair-XL - Asus v9999 6800GT (256mb) - 250GB IDE - NEC duallayer dvdrecorder -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spennis
Du har ju ett GT, det går redan på 1,4v. Anledningen till att du inte kan välja 1,5v är att ditt bios inte stödjer det (förutsätter att du kollat med extend voltage table ikryssat och urkryssat). Det finns förmodligen bios till GT eller kanske Ultra som går att använda, men jag har LE så jag vet inte så mkt. om saken. Temp på gpu kan du se i rivatuner, eller i inställningarna för ditt grafikkort förmodligen.

EDIT: GT går väl på 1,3v, Ultra går på 1,4v. Säker på att du kollat rätt? Kolla i rivatuner, system info > bios info.

Jag hittar inte "System info" vars ligger det i Rivaturner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spennis
Du har ju ett GT, det går redan på 1,4v. Anledningen till att du inte kan välja 1,5v är att ditt bios inte stödjer det (förutsätter att du kollat med extend voltage table ikryssat och urkryssat). Det finns förmodligen bios till GT eller kanske Ultra som går att använda, men jag har LE så jag vet inte så mkt. om saken. Temp på gpu kan du se i rivatuner, eller i inställningarna för ditt grafikkort förmodligen.

EDIT: GT går väl på 1,3v, Ultra går på 1,4v. Säker på att du kollat rätt? Kolla i rivatuner, system info > bios info.

Vad är spänningen över coren? 1.3V eller 1.4V?

$ffffffffff NVIDIA VGA BIOS information
$ffffffffff ---------------------------------------------------
$1100000000 Title : NVIDIA GeForce 6800 GT VGA BIOS
$1100000002 Version : 5.40.02.15.01
$1100000001 BMP version : 5.28
$1100000100 BIT version : 1.00
$1100000200 Core clock : 200MHz
$1100000201 Memory clock : 600MHz
$1100010000 Perf. level 0 : 350MHz/500MHz/1.30V
$1100010001 Perf. level 1 : 350MHz/500MHz/1.40V
$1100020000 VID bitmask : 00000011b
$1100020100 Voltage level 0 : 1.10V, VID 00000000b
$1100020101 Voltage level 1 : 1.30V, VID 00000010b
$1100020102 Voltage level 2 : 1.40V, VID 00000001b
$1100000003 SW masked units : none

Permalänk
Avstängd

YEAH! Voltmoddade mitt 6800LE till 1.4 V nu enligt guiden. innan modden kunde jag inte öppna nånting, nu kan jag öppna 16/1.5 ! Tack så mycket för guiden, nu blire till att bencha!!!

Visa signatur

[Intel System : Intel Core i5 4690K @ 44x 100 = 4400 Mhz Validerad - MSI Z97S Krait Edition - Corsair H60 - MSI GTX 970 4GB - Kingston HyperX 2x4 GB 1866 mhz @ 2200 Mhz - 3dmark Firestrike: 10175 - Skydiver:26373 - SuperPI 1M: 7.847]