Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikA
Vad är det för fel på EyeTV ?

Priset

Rätt kul kommentar ang. att mini inte är en "speldator":

Citat:

What are the biggest uses for a personal computer today?
• pr0n web browsing
• E-mail
• Word processing
• Games

Well, three out of four isn't bad.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrjean
Det lär dröja innan du ser den på Elgiganten och liknande ställen. Apple vill att auktoriserade affärer ska sälja mac så då vet vad de pratar om.

Vi på PC-city säljer alla apples produkter (nästan) och har oftast billigare priser än alla andra som säljer Mac.

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem

Det är väl fritt fram för alla att sälja, dock är det väl så (om jag har fattat det hela rätt) att auktoriserade återförsäljare får bättre inköpspriser.

Men om PC-City har bra priser ändå är väl det kanon

Visa signatur

MacBook Pro 15"
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur. Apple har kultur och stil.

Permalänk
Medlem

Våran hemsida funkar inte ännu så ska du jämföra så får du bege dig till oss, vi har prisgaranti på allt vi säljer så vi har garanterat exakt samma eller lägre än nån annan apple-försäljare i Sverige. Med tanke på hur stora volymer vi säljer skulle jag inte kunna tänka mig att de skulle våga salta inköpspriserna en enda krona.

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem

Låter bra.

Hur mkt appleprodukter säljer ni?

Visa signatur

MacBook Pro 15"
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur. Apple har kultur och stil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ESS
Vi på PC-city säljer alla apples produkter (nästan) och har oftast billigare priser än alla andra som säljer Mac.

Vad jag har sett så har alla appleåterförsäljare samma priset på apples datorer, så antar att ni har samma där. Eller en krona mindre eller något sådant som vissa återförsäljare gör.
Dock är man student är det alltid billigare att köpa från apple.

Permalänk
Medlem

hur är det med airport.

kollar man på vissa ställen är den tillval, på andra ställen så verkar den vara med i grundversionen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av digiant
hur är det med airport.

kollar man på vissa ställen är den tillval, på andra ställen så verkar den vara med i grundversionen?

Airport är inte standard i någon av Apples stationära datorer, däremot är det standard i alla bärbara.

Det är möjligt att det ställe du kikat på valt ett "utökat standardpaket" hos sig? Dvs att de inte säljer den enklaste konfigurationen överhuvudtaget. Det är ju rätt vanligt att återförsäljarna inte säljer alla Build-To-Order-variationer av datorerna som går att få hos Apple. Eller att de har vissa på lager och andra är specialbeställning...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ESS
Våran hemsida funkar inte ännu så ska du jämföra så får du bege dig till oss, vi har prisgaranti på allt vi säljer så vi har garanterat exakt samma eller lägre än nån annan apple-försäljare i Sverige. Med tanke på hur stora volymer vi säljer skulle jag inte kunna tänka mig att de skulle våga salta inköpspriserna en enda krona.

Var finns ni?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ESS
Våran hemsida funkar inte ännu så ska du jämföra så får du bege dig till oss, vi har prisgaranti på allt vi säljer så vi har garanterat exakt samma eller lägre än nån annan apple-försäljare i Sverige. Med tanke på hur stora volymer vi säljer skulle jag inte kunna tänka mig att de skulle våga salta inköpspriserna en enda krona.

Enligt hemsida så hade ni enbart prisgaranti i stockholms trakter , iaf stod det på hemsidan ..
Dock vet man ju aldrig vad ni menar med hela sverige söder ländningar..
Allt över stockholm kanske inte finns enligt er

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem

Nu har det kommit bilder på något kallat för MediaDock

http://cosmo.iw4n.com/mediadock.jpg

Visa signatur

Eat your greens kids

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreHar
Nu har det kommit bilder på något kallat för MediaDock

http://cosmo.iw4n.com/mediadock.jpg

Fast det är ju bara ett önskemål inte en riktig produkt.

Permalänk
Medlem

Tror inte vi får se MediaDock på riktigt. Men idén är helrätt, speciellt om man lyckas klämma in en 3.5 hårddiskplats i den.

Visa signatur

Yepp, it´s 1984

Permalänk
Medlem

Jaha, nya Iphoto från iLife 5 dödade min dator. Bra jobbat Apple....

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Jaha, nya Iphoto från iLife 5 dödade min dator. Bra jobbat Apple....

Och det har med Mac Mini att göra...?

Permalänk
Medlem

Vet inte, hade glömt vad tråden handlade om. Blev bara sur nu. Massa jobb.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Jaha, nya Iphoto från iLife 5 dödade min dator. Bra jobbat Apple....

Har iLife '05 släppts ännu ens?

Visa signatur

MacBook Pro 15"
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur. Apple har kultur och stil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Jaha, nya Iphoto från iLife 5 dödade min dator. Bra jobbat Apple....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrjean
Har iLife '05 släppts ännu ens?

Aja baja. Inta ladda hem Warez0rz...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Aja baja. Inta ladda hem Warez0rz...

Ships: Deliver by Jan 22nd

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

för oss som föredrar att kunna använda linux kommandon och spela spel på samma gång är inte pc ett alternativ.

jag rättar mig själv, windows har aldrig ngnsin varit ett alternativ.

Visa signatur

AMD Opteron 1800 | 2 x 1024 G-SKILL|7800 GT | . ASUS A8N-SLI NF4 S939 | OCZ Modstream 450W | Antec Sonata | 3Dmark 05 - 7912.

Permalänk

Hur är det med högtalare på minin? Kollade en bild och såg ingen sådan ingång

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
Hur är det med högtalare på minin? Kollade en bild och såg ingen sådan ingång

Om du har fronten emot dig så sitter hörlursuttaget på vänster baksida.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Jaha, nya Iphoto från iLife 5 dödade min dator. Bra jobbat Apple....

Om man laddar ner saker får man skylla sig själv.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Har blivit riktigt intresserad av denna maskin nu, eftersom man har det gott med pengar och allt så vill jag verkligen ha den.
Eftersom farsan åker till staterna med jobbet snart så är det ju ett perfekt sammanträffande då den är väldigt mycket billigare där med tanke på hur dollarn ligger idag.

Det jag skulle uppskatta är recensioner och dylikt på mac mini, eftersom jag inte är helt säker på om jag verkligen ska köpa den.

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av van Basten
Det jag skulle uppskatta är recensioner och dylikt på mac mini, eftersom jag inte är helt säker på om jag verkligen ska köpa den.

99mac.se har en kategori i forumet som handlar om Mac Mini som du hittar här:
http://99mac.se/forum/forumdisplay.php?f=143

Många bra trådar som du nog är intresserad av.

En ny sajt som bara handlar om minin:
http://www.byodkm.net/

Recensioner har nog inte börjat komma ännu riktigt men det kommer.

Visa signatur

MacBook Pro 15"
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur. Apple har kultur och stil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av van Basten
Har blivit riktigt intresserad av denna maskin nu, eftersom man har det gott med pengar och allt så vill jag verkligen ha den.
Eftersom farsan åker till staterna med jobbet snart så är det ju ett perfekt sammanträffande då den är väldigt mycket billigare där med tanke på hur dollarn ligger idag.

Det jag skulle uppskatta är recensioner och dylikt på mac mini, eftersom jag inte är helt säker på om jag verkligen ska köpa den.

Men om du köper den i USA och inte skulle vilja ha den kvar, så får du helt säker tillbaka varje krona när du säljer den på beg marknaden i Sverige..
Köp!
F

Visa signatur

Eat your greens kids

Permalänk

Tar minin vilka minnen som helst?
tänkte att istället för lägga till 700:- för 512, skippa det o köpa 1gb (när jag har råd)
Hittade tex detta http://www.webhallen.com/prod.php?id=20812

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MacBook Pro 15"
Medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare. För att gå med, lägg till detta i din signatur. Apple har kultur och stil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSX
Tror inte vi får se MediaDock på riktigt. Men idén är helrätt, speciellt om man lyckas klämma in en 3.5 hårddiskplats i den.

Det tror jag,, kanske inte ifrån Apple,, men den som släpper en sådan produkt behöver nog inte göra så mycket mer, och med tanke på hur många tillbehör det finns till iPoden,, så tror jag säkert att någon försöker..

Tillägger i efterhand att det redan är på gång...

http://mrzippy.org.uk/macmediacenter/

Visa signatur

Eat your greens kids