vad är steam för skit egentligen!!!!!

Permalänk
Medlem

Hatar steam. Jag hoppas inte andra tillverkare börjar med liknande skräp. Tänk om spel från andra tillverkare också ska ha nån steam variant. Skulle bli fullt med program i aktivitetsfältet som stjäl minne och bandbredd.
Stör mig mest på att man inte kan ladda ner patchar till HL2 från webbsida. Bättre att ha det på hdd än ladda ner det varje gång man installerar om.

Permalänk
Medlem

Steam är bajs.

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Fan för steam, ska på lan ikväll och det lär ju bli mycket css? :S

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk

Jag är ganska säker på att de är mycket väl medvetna om problemen med servrarnas överbelastning. Ni verkar tro att de inte fattar, eller bryr sig, men jag känner mig säker på att de gör det. Dessutom har de säkert sjukt många och starka servrar.

Men annars håller jag med om att det inte är särskilt tillfredställande som det är nu. Jag föredrar nog det traditionella systemet där man själv får gå in på någon officiell hemsida om man vill läsa nyheter eller ladda hem uppdateringar.

(Med "de" syftar jag självklart på valve)

Permalänk

Instämmer med ovan

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonovskij
Jag är ganska säker på att de är mycket väl medvetna om problemen med servrarnas överbelastning. Ni verkar tro att de inte fattar, eller bryr sig, men jag känner mig säker på att de gör det. Dessutom har de säkert sjukt många och starka servrar.

Men annars håller jag med om att det inte är särskilt tillfredställande som det är nu. Jag föredrar nog det traditionella systemet där man själv får gå in på någon officiell hemsida om man vill läsa nyheter eller ladda hem uppdateringar.

(Med "de" syftar jag självklart på valve)

Roger that!

Jag fattar inte ens hur man kan ha ett system som inte ens berättar hur mycket skräp dom vill att man ska dra ner! Fatta att folk har limits, "updating 87%" säger ju förbannat mycket. Och sen att det inte funkar som det ska...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Roger that!

Jag fattar inte ens hur man kan ha ett system som inte ens berättar hur mycket skräp dom vill att man ska dra ner! Fatta att folk har limits, "updating 87%" säger ju förbannat mycket. Och sen att det inte funkar som det ska...

Limits? tar din hdd slut av steam?

Permalänk

Mycket märkligt är att man kan uppdtera men inte faen kan man SPELA...! Fy faen

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Hm, ni som fortfarande har problem, kan ni ta och gå in på Steam -> Monitor och kolla vad ni har för contentserver? Sitter en liten banner i Monitor-fönstret.

Permalänk
Medlem

Steam är bäst.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Avstängd

Steam fungerar perfekt för mig, fattar inte vad ni yrar om.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk

Ashim: Bara för att det funkar för dig, måste det betyda att det fungerar för alla andra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweetfish
Hm, ni som fortfarande har problem, kan ni ta och gå in på Steam -> Monitor och kolla vad ni har för contentserver? Sitter en liten banner i Monitor-fönstret.

Content Server 8 funker inte för mig

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajser
Limits? tar din hdd slut av steam?

Bandbredden kanske går på knä för användaren iom att skiten "måste" uppdateras om han vill kunna spela, detta kan pågå i timvis.

Exempel: modemarlasse på 56k kan inte spela förän steam har tankat ner nya uppdateringen han inte behöver på 50MB bara för att uppdateringsproceduren gick igång när han kollade sin mail. Inte heller kan användaren tanka ner en uppdatering hos polaren på 1Gigabit och bränna på cd för att lätt vara i spelbart skick.

Och ni som ska klaga på att man fan får skaffa bättre nätanslutning, det finns folk som bor i centrum av storstäder, men ändå inte kan få annat än 56k.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BAM
Content Server 8

Och det funkar inte för dig? Hm, tänkte om det kanske var en speciell content server som kärvade. Själv har jag Boomtown.net. :/

Permalänk
Medlem

ready to play(cssource) in approximately: 97 minutes...

hejja dlspeed från deras servrar. borde dom inte har lärt sig att deras server blir tokigt överbelastade vid updates? brode dom itne då på ett eller annat sätt kanske hyra server? det var skönt när man hade många olika mirrors till alla updates.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Ska aldrig mer köpa spel som kräver steam. Bättre med crackade spel så man slipper skiten.

Varför ska dom krångla till det så, det är ju bara och inse att dom kommer inte lyckas med att skydda spelen från piratkopiering.

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Avstängd

STEAM lyckades att "crackers" inte la ut spelet på nätet innan releasen. Så som det hände med Halo2, GTA : San Andreas någon vecka innan.

Visa signatur

. C++
. PHP

Permalänk

Bara en fråga finns det reklam i steam? För om det finns så lär vavle tjäna en slant på det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ashim
STEAM lyckades att "crackers" inte la ut spelet på nätet innan releasen. Så som det hände med Halo2, GTA : San Andreas någon vecka innan.

Sånt har väll oftast att göra med att folk läcker ut spelet innan releasen...

Typ som HL2 betan

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Medlem

Mitt steam har faktis aldrig krånglat:D kanske hade tur.... Som jag vet så krånglar det aldrig för mina kompisar heller.

Tycker steam verkar hur smidigt och bra som helst när man kan köpa spel enkelt och man är ständigt uppdaterad av patchar, har verkligen aldrig krånglat

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Mitt steam har faktis aldrig krånglat:D kanske hade tur.... Som jag vet så krånglar det aldrig för mina kompisar heller.

Tycker steam verkar hur smidigt och bra som helst när man kan köpa spel enkelt och man är ständigt uppdaterad av patchar, har verkligen aldrig krånglat

Får du i gång hl2 m,m. nu??

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk

HL2 får iaf jag igång.. Men tamefan inget annat............!!!!!!!! AAAAAAAAah

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

Aa, 23 är ganska nere..... :S

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk

Nu uppdaterar min, äntligen... Har tagit bort .blog-filen ett antal gånger, startat och och härjat. Men nu äntligen fick jag en annan content server, nämligen "Valve Content Server 1" som verkar funka. Återkommer när det är klart, och förhoppningsvis funkar skiten då.

Permalänk
Medlem

mitt är uppdaterat funkar inte ändå. Vafan, det finns ju massa servers uppe med folk. crap

Visa signatur

Kräm

Permalänk

Jag håller med er till 233% , har man köpt ett spel för 400:- ska man få spela det när man vill:@ VARFÖR GÖR DEM SÅHÄR?:( Vi gör en hata steam klubb Buggelibuggsteam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas91
Jag håller med er till 233% , har man köpt ett spel för 400:- ska man få spela det när man vill:@ VARFÖR GÖR DEM SÅHÄR?:( Vi gör en hata steam klubb Buggelibuggsteam

jo har man köpt en bil jävel ska den väl fan starta nör man ska ut och köra lite ...

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd

uppenbarligen så behöver ni hjälp med att använda steam.

joina #imasteamnoob @ quakenet så ska jag hålla en tutorial för er mindre begåvade människor.

Permalänk
Medlem

köpte hl2 orginal idag och tänkte spela cs source lite va händer jo får vänta ca 2-3 timmar på det att tankas ner.... fyfan lite besviken är man faktist