Permalänk

CPU Tratt Version2

Nu är jag på G igen!

Eftersom min första version av Cpu Kylnings som ni kan hitta här inte blev så lyckad.
Så har jag nu börjat konstruera en annan version som är mycket mycket mera lättare och effektivare!

Jag är öppen för förslag på hur jag kan göra tratten ännu mera effektivare!

Ni Får Stå Ut Med Att Bilderna Är Ganska Stora Och Dåliga

--=Pics=--

1.Har nu tagit bort allt för att göra rent!

2.Den nya versionen!

3.Fin Fisken

4.Vet att den är lite sne men varför orkar jag inte skriva

Mera Bilder Kommer

ps/ Den är inte färdig har mycket kvar att göra på den!

Permalänk
Medlem

ser fint ut, men den där ser också tung ut.
hoppas det blir bra

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb

Permalänk

Vikten på den kommer att komma upp senare men den kommer absolut att väga mycket mindre än den andra

Permalänk
Medlem

Usch detta ser ut till att bli bra.. Vad ska du göra med den andre nu då??

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Aj, jag som hade hoppats på att det var en vattenkokare för Pc-bruk :).

Den var mkt fin faktiskt, vilka verktyg har använts?

Visa signatur

tomt

Permalänk

Wigge:
Tack! Och vad jag ska göra med den andra no idea

Pandrome:
LOL! En Svarv har använts!

Permalänk
Avstängd

En supportsvarv ifall någon frågar, med tanke på att den första var gjord med "manueltmaskin" och CNC "did not ring any bells"

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Önskar nån kunde skriva här så jag kan fortsätta!

Permalänk
Medlem

Ser bättre ut .. den kommer nog kunna leda bort en del värme ifall du lyckas få bra kotakt

Visa signatur

2400+ @ 2,31 GHz -- 768 MB PC3200 -- 340 Gb -- 9600XT

Permalänk

Coolt Den första var rätt så tuff men jag tror att den här blir bättre...

Visa signatur

2xHP w2207, Intel C2D E6750, Gigabyte P35-DS3, Corsair Twin2X2048-6400C4, XFX Geforce 8800GTS, 400GB HDD[br]
Athlon 64 3200+ "Winchester", ASUS A8N-SLI deluxe, Corsair TWINX1024-3200XL, XFX Geforce 6800GT@ULTRA, 160GB HDD

Permalänk
Medlem

Alltså...nu fattar jag inte riktigt. Du ska alltså ha en "vanlig" kylfläns under?

Fick nämligen känslan av att det var en torris-kokare när jag såg den

Visa signatur

"En sann vetenskapsman viker inte en tum från det metriska systemet"

Permalänk
Medlem

Hur går det med bygget?

Visa signatur

MSI K8N Neo2 plat, 3200+ Winchester,
TwinMOS Speed Premium PC3500 512MB CL2.5 Winbond BH-5, 40 Gb IBM, 120 Gb WD, T7600gt, Antec truepower 550W

Permalänk

.:UPDATE:.

Har inte haft tid att förminska bilder m.m !
Tratten är allså redan färdig men ni kan väll få se bilderna hur det såg ut när jag gjorde den färdig !

Bilderna får tala för sig själva!

Och såhär blev det !

Japp det var allt från denna "lilla" modd hehe ljudnivån gick ner dramatiskt ! Samt att det blev kallare för att 120 mm tar luft utanför chassit och inte innanför som den gjorde tidigare !

/MvH 3ddie aka nichickI

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut. Kanske får ta å göra mig nån form av tratt.
Vad var temp innan samt efter?

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk

Tempen innan låg på 60 grader när jag hade den vanliga Cpu-Flänsen på efter att ha haft 3dmark igång!

Nu med denna ligger tempen på stabila 48-50 grader efter jag har testat 3dmark ! och om jag öppnar fönstret som datorn står ganska nära vid så kan jag få ner tempen till 25-30 grader !

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m4ck3
Snyggt!

Tack så mycket !

Permalänk

härligt!

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Får man beställa en för 100.-

Permalänk
Medlem

nice eddie ! .. mkt snyggt o proffsigt

Visa signatur

2400+ @ 2,31 GHz -- 768 MB PC3200 -- 340 Gb -- 9600XT

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt. Sitter du och blåser luft PÅ kylflänsen?

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Medlem

Riktigt najs! Two thumbs up!

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blissing
Jag förstår inte riktigt. Sitter du och blåser luft PÅ kylflänsen?

Istället för att ha en fläkt innanför chassit som blåser varm luft på kylflänsen och som är 60 mm så har jag gjort en tratt av aluminium som både tar upp mycker värme från kylflänsen och att det sitter en 120 mm på som tar luft utanför chassit där det är mycket kallare !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nichicki
Istället för att ha en fläkt innanför chassit som blåser varm luft på kylflänsen och som är 60 mm så har jag gjort en tratt av aluminium som både tar upp mycker värme från kylflänsen och att det sitter en 120 mm på som tar luft utanför chassit där det är mycket kallare !

Jo men ändå.. Brukar man inte suga den varma luften från kylflänsen och skicka den bort från prollen?

Visa signatur

Ryzen 5600X, Gigabyte RTX 3070 GAMING OC, 32GB Ballistix (3600 CL16)
Fractal Design Meshify C Mini, MSI MAG B550M MORTAR, Kraken X53, WD Black SN850

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blissing
Jo men ändå.. Brukar man inte suga den varma luften från kylflänsen och skicka den bort från prollen?

Nej. så gör man inte.

Visa signatur

2xHP w2207, Intel C2D E6750, Gigabyte P35-DS3, Corsair Twin2X2048-6400C4, XFX Geforce 8800GTS, 400GB HDD[br]
Athlon 64 3200+ "Winchester", ASUS A8N-SLI deluxe, Corsair TWINX1024-3200XL, XFX Geforce 6800GT@ULTRA, 160GB HDD

Permalänk
Medlem

man blåser kall luft på kylflänsen så att luften tar upp värmen och flyttar bort den.

Permalänk
Medlem

Olika, vissa blåser och vissa suger bort luft om man kollar runt här på forumet. Ser för övrigt bra ut

Permalänk
Medlem

grymt gjort!

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk

Ska ta och fixa hela datorn sen på något lov eller något ! med kablar och sånt m.m !

Permalänk
Medlem

Nichicki. Om jag vore du skulle jag vänt på fläkten så att den blåser ut värmen som kommer från processorn och sedan tejpat lite på kylflänsen så du får en springa så det blir ett konsentrerat luftsug in i flänsen. det kommer bli ungefär samma temperatur på prollen MEN istället för att du har varm luft i lådan (iom att du kyler ner flänsen vilket resulterar i varm luft i lådan).

Det är effektivare att suga ut enligt mig.