Permalänk
Medlem

detta liknar mer mIRC än sweC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
detta liknar mer mIRC än sweC.

Jo, det gör det!

RespeC UPDATE!

Visa signatur

Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.

Permalänk
Medlem

Ajt, sry jag sov inget i natt, så jag sov på morgonen, men nu kommer updaten

Det färdiga resultatet

Annan vinkel

raQzo, ja jag ska skafa neon/blått ljus

EDIT: Fixade en av bilderna, det var samma

Visa signatur

Tjo :o -.-

Permalänk
Medlem

Haha, har typ en likadan compaq som jag fick gratis, varför modda när man istället kan kasta ut genom fönstret

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bulldeg
Haha, har typ en likadan compaq som jag fick gratis, varför modda när man istället kan kasta ut genom fönstret

Du har aldrig tänkt på att detta är ett forum för modding, där man ibland tar lite äldre saker och försökre friska upp dem lite?
I övrigt så kan en anledning vara att det är kul
En annan grej är att det kan vara bra att testa första gången på ett gammalt chassi, så man inte råkar pajja något nytt (om man vill såga i det).

Bra jobb för övrigt :):)

Permalänk
Medlem

I'm happy with myself

Visa signatur

Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raQzo
Du har aldrig tänkt på att detta är ett forum för modding, där man ibland tar lite äldre saker och försökre friska upp dem lite?
I övrigt så kan en anledning vara att det är kul
En annan grej är att det kan vara bra att testa första gången på ett gammalt chassi, så man inte råkar pajja något nytt (om man vill såga i det).

Bra jobb för övrigt :):)

Jo, visst, bra för att testa första gången som Rikard gjorde, bara att jag själv aldrig skulle vilja slösa tid och pengar på en dator som är gammal och som jag själv inte använder utan den bara står där

Permalänk
Medlem

vad har du användt som karm där (list) eller va faan det heter?

Permalänk
Medlem

Kanske lägga till nån Cold Cathod så det blir snyggt?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

o0ski: Jag tog en vit sladd, ganska böjlig/mjuk. Sedan tog jag och Sebbe/Token var sin skalpell, och började skära i den. Efter det tryckte vi bara in den i hålet. Klippte bort det som var överflödigt.

FireFox: Vad är det?

bulldeg: Det gick på ca. 30kr(plexit). Jag tycker att det var värt det :>

Visa signatur

Tjo :o -.-

Permalänk

sök på Cold Cathod så ser du

Permalänk
Medlem

Vill inte verka negativ, men va onödigt sagt ^
Varför inte bara svara "neon" så hade alla varit glada?
Lite abuse på "SÖK, fråga inte" här på SweC, menmen.

OnT: Det är typ neon, fast det kallas Cold Cathod

Permalänk
Medlem

Nej, det är inte neon. Neon lyser pga att det finns en gas innuti, CCFL använder nått annat.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Var god att notera mitt "typ" neon
Vet att det inte är samma sak, men det var lättast att förklara så.
"Lysrör" för att vara exakt och punktlig.

Permalänk

Verkar allmänt som att 35% av snacket hör till ämnet och 65% går ut på att anmärka på stavfel, missar, gnälla på nått eller på annat vis bara jävlas. Iofs inte forumet i sig det är fel på, snarare mentaliteten.. Konstruktiv kritik verkar inte en existera.

För att återgå till topic tycker jag det är roligt när folk gör något annorlunda än bara köper ett färdigt gamerchassi och proppar det fullt med neon etc. Att modda en gammal burk är skoj, man kan göra så mycket mer än bara sätta i ett neonrör eller byta en fläkt till en annan färg

Credtis grabbar, den blev cool för att vara en COMPAQ!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bulldeg
Haha, har typ en likadan compaq som jag fick gratis, varför modda när man istället kan kasta ut genom fönstret

Otroligt onödigt inlägg, vad ville du ha sagt med det?

Så som jag fattade det som var "vad ska man med sån skit till, köp nytt, det gör jag!" -lätt när mamma betalar...

Tror nog inte var särskillt igenomtänkt iaf... Ser man vad reglerna säger så ska man inte skapa onödiga inlägg eller inlägg som provocerar eller på annat sätt irriterar.

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad_and_ugly
Verkar allmänt som att 35% av snacket hör till ämnet och 65% går ut på att anmärka på stavfel, missar, gnälla på nått eller på annat vis bara jävlas. Iofs inte forumet i sig det är fel på, snarare mentaliteten.. Konstruktiv kritik verkar inte en existera.

För att återgå till topic tycker jag det är roligt när folk gör något annorlunda än bara köper ett färdigt gamerchassi och proppar det fullt med neon etc. Att modda en gammal burk är skoj, man kan göra så mycket mer än bara sätta i ett neonrör eller byta en fläkt till en annan färg

Credtis grabbar, den blev cool för att vara en COMPAQ!

Otroligt onödigt inlägg, vad ville du ha sagt med det?

Så som jag fattade det som var "vad ska man med sån skit till, köp nytt, det gör jag!" -lätt när mamma betalar...

Tror nog inte var särskillt igenomtänkt iaf... Ser man vad reglerna säger så ska man inte skapa onödiga inlägg eller inlägg som provocerar eller på annat sätt irriterar.

HÅLLER MED DIG HATAR ALLT TJAFS!! (akta CAPS)

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket Bad_ .

Nåja, jag tar inte till mig så mycket kritik (som inte är konstruktiv) inte från IRL polare som bara vill jävlas iallafall.

Jag funderar på att:
1. Bygga ett chassi själv (med hjälp av polare kanske)
2. Beställa ett billigt, och modda det för ganska mycket
3. Köpa ett fint, och ha det så, ev. göra några få ändringar

Visa signatur

Tjo :o -.-