Permalänk
Medlem

Perl => C/C++

Hej!

Finns det något bra sätt att

* Kompilera ett Perl program/Script till exe-fil
* Konvertera Perl-moduler/bibliotek så de går att använda i C/C++

Varför, jo kör just nu SpamAssassin på min Mailserver och det funkar kanon, i avseendet att stoppa spam iallafall.

Dock är väl inte Perl/Win2k de optimala samarbetspartnerna så processorn får jobba mycket hårt för detta. Något som borde gå att undvika om man kompilerar scriptet till ett program.

Anledningen att SPamAssassin körs som script är att det för tillfället ej finns någon Win32 kompilering av spamc/spamd filterna, vilket är synd. Därav min fråga ifall man kan återanvända Perl-moduler/bibliotek i c/c++ på nåt sätt.

Visa signatur

Peter Löfås <plo@alternativet.nu>
Linköpings Tekniska Högskola (Y-Linjen)

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.paulgraham.com/filters.html

Där finns ju filter baserade på samma algoritmer som spamassassin varav någon/några är gjorda för windows. I annat fall kan du säker sno kod från andra som t.ex. bogofilter eller bmf som är skriva i C.

Själv kör jag bmf sedan ett par månader tillbaka och resultaten är väldigt positiva, inte mycket spam som slinker igenom.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Orkar inte starta ny tråd.
Har precis börjat med programmering på högskole-nivå (två dagar sedan ). Vi får säkert lära oss senare, men vill gärna veta hur man kompilerar/konverterar till exe. Har både *.c och *.out .

Någon som vet något enkelt sätt? Tänk på att mina kunskaper är väldigt begränsade än så länge.

EDIT: Vet att det är långsökt att starta tråden här, men tänkte Pearl eller C --> exe

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marjohy
Orkar inte starta ny tråd.
Har precis börjat med programmering på högskole-nivå (två dagar sedan ). Vi får säkert lära oss senare, men vill gärna veta hur man kompilerar/konverterar till exe. Har både *.c och *.out .

Någon som vet något enkelt sätt? Tänk på att mina kunskaper är väldigt begränsade än så länge.

EDIT: Vet att det är långsökt att starta tråden här, men tänkte Pearl eller C --> exe

Är inte .out unix filer? .. vilken kompilator kör du egentligen?? .. skiljer sig mellan ALLA ..

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Jag har kompilerat med GCC. Jag det är unix. Glömde kanske påpeka att jag har *.c filen också.

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marjohy
Jag har kompilerat med GCC. Jag det är unix. Glömde kanske påpeka att jag har *.c filen också.

Varför vill du ha .exe filer om du sitter på en Unix plattform? ..

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Hedersmedlem

Standardfilen när man inte använder -o till gcc blir a.out, dock så kan du köra -o hej för att binären ska heta hej istället.

Men jag förstår inte riktigt vad du menar? Tror du menar mer att du vill ha en binär, inte en .exe-fil?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Som sagt nybörjare, vill egentligen kunna köra i windows-miljö bara. Det är ett enkelt program som jag troligtvis klarar av att göra om några veckor. Anledningen till att jag frågar är för att jag redan har en bra programidé som jag vill se om jag kan realisera.

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk
Medlem

Beror lite på vad programmerar men om du klistrar in koden i ett utvecklingsverktyg för windows så borde det kompilera. Dev-c++ (, http://www.bloodshed.net/devcpp.html) är gratis (vet ej om det är helt fritt) brukar få bra omdömen men jag har inte använt det personligen mer än till ett "hello world"-program.

Visa signatur

Daniel