Permalänk

Vad är trasigt ? moderkort/cpu ?

Köpte för ett tag sen ett moderkort o lite andra saker från komplett.se

När ja fick grejjerna, så monterade jag dom i min dator, men när jag startade hände inte mycket..

Det enda som hände var att nån lampa lyste o fläkten till processorn började snurra.
Fick aldrig nån bild på monitorn & fläkten på gfxkortet snurrade inte heller.

TEstade med ett annat grafikort och det var samma sak.

Har grejjerna i min nuvarande dator, förutom moderkortet och processorn.

Moderkortet skickade jag in till komplett.se, eftersom det verkade vara fel på det.

Men nu efter en vecka så fick jag mail från komplett där dom skrev att dom testat moderkortet o det funkar som det ska. så dom skickar tillbaks det o debiterar mig 360:-

Vad ska jag göra ?
Vad är fel ?
Alla andra saker sitter i denna dator, som fungerar bra.

Moderkortet gav ingen signal till gfxkortet, inte ens fläkten snurrade på gfxkortet. Så tycker att det borde vara fel på moderkortet, eller ?

Processorn har jag ej testat i en annan dator, då jag ej har nåt moderkort med den sockeln.

Kan det vara processorn som är trasig ? men gfxkortet borde väl funka ändå ?
moderkortet är ett:
MSI K8T NEO2 FIR Moderkort for S939
processorn: AMD64 3000+ s939

Några tips ?

Permalänk
Medlem

Testa grafikkortet i en annan dator, även minnena.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

Som jag skrev i inlägget så sitter alla grejjer förutom moderkortet o cpu i denna dator.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfterDeath
Testa grafikkortet i en annan dator, även minnena.

Permalänk

Min första tanke är att det skulle kunna va nätagget som är för klent/trasigt

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Hehe, har samma problem nu. Men på min lyser bara dioden på moderkortet. trodde också att nätagget var för klent. Men det var det inte. Fick samma problem när jag skaffade ett bättre.
Fick iovs igång min med ett annat som var svagare än det nya, fast det är typ lotto om man ska få igång grafikkortet också.

Permalänk

Hade exakt samma problem. Kunde testa allt utom processor och moderkort, så nåt av dem var det fel på... Skickade tillbaka grejorna på ångerrätten eftersom jag inte hittade felet. Ville inte göra som du och chansa Då kan man få betala 360kr :/

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

hehe, 360 var väl endå att ta i:) Fick betala 350 och om inte skiten funkar som det inte gjorde kunde man lämna tillbaka det för 10% dvs 35kr. Inte så farligt, när jag endå ska dit med moderkort, CPU och minne eftersom att det inte funkar.

Permalänk

mitt nätagg funkar ju, så det är det inget fel på. (annars skulle ja inte kunna skriva detta )

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsson
mitt nätagg funkar ju, så det är det inget fel på. (annars skulle ja inte kunna skriva detta )

Även fast ditt aggregat skulle va tillräckligt kraftigt så kan det va så att det inte passar ihop med moderkortet Massor av människor har tex haft stora problem med Abit AV8 och Antecaggregat Dom funkar alltså väldigt dåligt ihop Har en kompis som köpte ett Epox .....NF3 och det funkade inte heller med hans Levicom 500w Det va varken fel på moderkortet eller agget men han blev tvungen att köpa nytt nätaggregat för att det skulle fungera

EDIT: Vilket nätaggregat samt grafikkort kör du på

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsson
Som jag skrev i inlägget så sitter alla grejjer förutom moderkortet o cpu i denna dator.

App, jag tolkade ditt inlägg helt fel, my bad

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk

mitt nätagg, Aopen 300Watt, kanske är för klent ?
Gfxkort: Gforce 6600GT 128MB

Permalänk

Det kan mycket väl va så att det inte räcker till Jag har själv haft ett Aopen 300Watt Inget höjdaragg precis Spänningarna svajjade rätt mycket

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem när jag satte på ny CPU.fläkt. CPU:n funkade inte sen men två dagar senare fick jag igång skiten igen. En data snubbe hjälpte mig. Men vad som var problemet vet vi inte.

Permalänk

Vadf har du för minnen? det går bara ha 2 eller 4:a st.... om du har 2.... sätt dem i gröna plattserna

Visa signatur

//-::[sGt. Klang]::-