Permalänk

Uppgradera grafikkort - Compaq dator

Hello,

Har en HemPC som jag fått via faderns arbete
Nu är det såhär att grafikkortet (enligt mig) inte riktigt hänger med, så jag undrar, tror ni att de kan byta ut de jag har nu till ett bättre för en viss summa mer i månaden?

Min farsa kommer ej ihåg numret dit så vi kan ej fråga, och han vill inte sticka till deras kontor utan att ha någon aning om det är okej eller inte.

MVH Putte

PS. Vi får den ej "direkt" från Compaq utan från någon annan firma. DS.

Permalänk
Medlem

Är firman kanske ATEA?

Visa signatur

[P4 2.0GHz] [512DDR RAM] [HDD 120GB] [GeForce 4TI 4600 128 mb]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lett1
Är firman kanske ATEA?

Nej, farsan säger iaf att han inte känner igen det

Permalänk
Medlem

Re: Uppgradera grafikkort - Compaq dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky

Min farsa kommer ej ihåg numret dit så vi kan ej fråga

Hur ska du/ni då kunna be dem att byta kort?.. ta reda på nummret du, eller epostadress...

Permalänk
Medlem

Är lådan plomberad?

Om inte, byt grafikkort själv. Lär ju bli rätt svårt för dem att bevisa att du varit inne i lådan, sålänge du inte har sönder något. Bara sätta i det gamla ifall den ska in på service el. dylikt.

Jag tror t.o.m. att man får göra såna saker själv sålänge det görs "fackmannamässigt".

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Define XL | Corsair AX 650W | i5 2500k@4.4Ghz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3| 2x4GB Corsair Vengeance 1600 Mhz | Sapphire Radeon HD7970@1200/1600 3GB | Corsair Force GT 120 GB | WDC Green 1 TB | 3xBenQ 24 " Eyefinity 5760x1080
Vattenkylning: EK Coolstream XT 360 | XSPC Rasa | EK FC-7970 | EK BAY SPIN Reservoir | Phobya DC12-400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jens Flens
Är lådan plomberad?

Om inte, byt grafikkort själv. Lär ju bli rätt svårt för dem att bevisa att du varit inne i lådan, sålänge du inte har sönder något. Bara sätta i det gamla ifall den ska in på service el. dylikt.

Jag tror t.o.m. att man får göra såna saker själv sålänge det görs "fackmannamässigt".

Är tyvärr plomberad :/ Ska försöka kontakta snubbarna