Permalänk
Medlem

Chrono Break

Tjenare!
Har precis klarat Chrono cross på mitt gamla psx igen, och kom tänka på att det hade ryktats om något Chrono break... Är det någon som vet något om detta? Sulle vara grymt skoj om Square släpper uppföljare till världens näst bästa spel (Enligt mitt tycke )

Permalänk
Medlem

Finns inget spel med det namnet, Square registrerade namnet för ett bra tag sedan, de har oxo tagit bort det.

Tror inte det kommer komma något mer spel i Chrono serien.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Precis vad jag inte ville höra
Men så länge hoppet finns! Jaja tack ändå!

Permalänk
Medlem

Finns Crono Cross, Crono Trigger och Radical Dreamers. Inget mer.

Permalänk
Medlem

Fatta att de lämnade bakom sig världens bästa spelserie där alla spel verkligen var helt unika och ändå hade en genomgående och extremt djup story, för ett spel med Kalle Anka i. Kingdom Hearts må vara ett bra spel, men att de bestämde sig för att dumpa Chrono-serien för Kingdom Hearts luktar riktigt illa. Jag menar, rent ekonomiskt så borde de väl tjäna på att fortsätta en serie som har jättemånga anhängare istället för att börja något nytt, också? Därför vi har så många uppföljare på allt idag.

Men tja, det var när de sa att Chrono Break blev dissat för Kingdom Hearts-serien jag sa godnatt till Square. Synd att en tidigare så bra spelstudio ska ha gått och blivit till ren skit, men det där var det sista felsteget jag tålde att de gjorde. Har ingen som helst förhoppning på några square-produkter längre efter allt sug som kommit ut de sista åren - bättre att utgå ifrån att alla suger så kan man enbart bli positivt överaskad. Och glöm att jag köper något mer spel utan att ha testat det först, det blir mycket till att låna av min kompis som fortfarande är square-fanatiker istället.

Så, då har jag fått göra min månatliga square-bash ^_~x

Permalänk
Medlem

Tyckte inte Chrono Cross va bra men Chrono Trigger är ju helt klart ett av de bästa spel jag spelat. Hur är Radical Dreamers, är det bra eller dåligt ?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Crono Trigger var, efter Baldur's Gate, det bästa rollspelet jag någonsin spelat :). Crono Cross var inte lika bra.

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Men nåt skumt är det, för jag har läst någonstans att Square fortfarande har "Chrono Brake" reggat i Japan.

Haha jag är nog en av dom få som tycker Chrono Cross var bättre än Chrono Trigger

EDIT: Har spelat Radical Dreamers litegrann, men tyckte det var rätt värdelöst, Är ju textbaserat, och det orkade jag inte med iaf.

Permalänk
Medlem

Radical Dreamers är absolut inget jag rekomenderar att man ens testar.

Permalänk
Medlem

chrono trigger är en klassiker! lirat det på mitt nes sedan mina unga dar älskar det spelet, får nog knapra fram sneset o klara det igen

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Chrono Trigger är det bästa spelet som någonsin har gjorts. Chrono Cross är bara ett sanslöst genialt mästerverk, sånär på slutet. Skulle uppskatta ett nytt spel, men det är utan att våldföra sig på dess ganska unika arv. Och det är nog det absolut svåraste man kan försöka sig på i spelväg.

Visa signatur

(http://rivfader.blogspot.com)
Blank face in the windowpane
Made clear in seconds of light

Permalänk
Medlem

Jo men nu har square softat sig igenom 3 halvdåliga spel, det hade varit perfekt med ett riktigt super Chrono spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Fatta att de lämnade bakom sig världens bästa spelserie där alla spel verkligen var helt unika och ändå hade en genomgående och extremt djup story, för ett spel med Kalle Anka i. Kingdom Hearts må vara ett bra spel, men att de bestämde sig för att dumpa Chrono-serien för Kingdom Hearts luktar riktigt illa. Jag menar, rent ekonomiskt så borde de väl tjäna på att fortsätta en serie som har jättemånga anhängare istället för att börja något nytt, också? Därför vi har så många uppföljare på allt idag.

Men tja, det var när de sa att Chrono Break blev dissat för Kingdom Hearts-serien jag sa godnatt till Square. Synd att en tidigare så bra spelstudio ska ha gått och blivit till ren skit, men det där var det sista felsteget jag tålde att de gjorde. Har ingen som helst förhoppning på några square-produkter längre efter allt sug som kommit ut de sista åren - bättre att utgå ifrån att alla suger så kan man enbart bli positivt överaskad. Och glöm att jag köper något mer spel utan att ha testat det först, det blir mycket till att låna av min kompis som fortfarande är square-fanatiker istället.

Så, då har jag fått göra min månatliga square-bash ^_~x

sheeez man, du dumpar lastbilsvis med dynga över square såfort du får chansen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Hur är Radical Dreamers, är det bra eller dåligt ?

Extremt bra, tycker jag. Väldigt annorlunda från andra spel, precis som CC och CT också har varit väldigt annorlunda. Men det är en sjukt bra stämning i spelet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Afrokam
Haha jag är nog en av dom få som tycker Chrono Cross var bättre än Chrono Trigger

Nej, du är inte ensam - CC är det bästa spelet jag någonsin spelat, heh heh. Mer rörande spel finns inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rivfader
Chrono Trigger är det bästa spelet som någonsin har gjorts. Chrono Cross är bara ett sanslöst genialt mästerverk, sånär på slutet. Skulle uppskatta ett nytt spel, men det är utan att våldföra sig på dess ganska unika arv. Och det är nog det absolut svåraste man kan försöka sig på i spelväg.

Personligen tyckte jag enbart att kopplingen som gjordes mellan CC och CT var ball. ^_^x Väldigt unikt, verkligen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
sheeez man, du dumpar lastbilsvis med dynga över square såfort du får chansen

Klart jag gör. Först börjar de släppa en massa bajsspel och bryter traditioner de haft sen nes-tiden. Sen hoppar de på den senaste hypen med mmorpgs bara för sakens skull utan att tillföra något ordentligt till genren - de var pengahungriga tydligen. Sen bestämmer de sig för att mjölka bort så mycket pengar de kan från ff7 genom att göra en massa uppföljare som kommer tvinga på alla spelare att ha samma bild av händelserna i ff7 (och var inte en av de största charmerna i ff7 att allting var så himla luddigt så att alla hade en unik bild av vad som faktiskt hände? kul att de pajjar det själva...). Sen bestämmer de sig för att dumpa alla planer på en uppföljare till min favoritserie och börja skapa en spelserie med Kalle Anka istället. Antar att de får in småbarnen lättare med Kingdom Hearts och att det är anledningen till att Chrono blev dumpat... aja, har jag listat nog med grejer det här företaget har horat med de senaste åren eller ska jag fortsätta? Det enda ordentliga de gjort på länge nu är väl att hjälpa tri-ace lansera sitt Star Ocean 3 - och det ska de ha creds för - men de har redan bevisat för mig att de inte kan göra något själva längre, och att de gick ihop med Enix verkar inte hjälpa något heller.

Permalänk
Medlem

Alltså det jag menade var att jag höll med lol

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Alltså det jag menade var att jag höll med lol

Bra ^_^x Då antar jag att du joinar på alla oss chrono-älskare (a k a whiners) när vi ska skriva på intresselista på att mörda Squares president?