Fick min nya 250 gig hitatchi idag.

Permalänk

Fick min nya 250 gig hitatchi idag.

Den funkar fint förutom att den knastrar ganska högt när den skriver.
Är det normalt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

min lixom klickar när den skriver ibland, men inte den 2:a av de två jag har. dock ska en maxot i nu i veckan istället.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Mm..Det är som att den "klickar".
Normalt när disken är ny?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick min igår å kan säga att den är betydligt tystare än brorsans Segate Barracuda.

Permalänk
Medlem

Spacey@md

Om det är det klickljudet jag tror det är så är det helt normalt. Många tror att det är det gamla felet med klickandet. Men den drar/här tillbaka armen i disken så en inte ska haka upp sig eller något och då blir det ett klick ljud då o då tydligen.

Jag har ingen Hitachi i min egen dator så jag kan tyvär inte så mycket om det nu. Och dom andra datorerna är för långt bort för att jag ska orka röra på mig nu.

Men annars sök så skall du finna mycket svar angående detta då det ska finnas många svar.
------------

Vet inte vart Hårddisken snubben tagit vägen som brukar besvara sådant här.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Spacey@md

Om det är det klickljudet jag tror det är så är det helt normalt. Många tror att det är det gamla felet med klickandet. Men den drar/här tillbaka armen i disken så en inte ska haka upp sig eller något och då blir det ett klick ljud då o då tydligen.

Jag har ingen Hitachi i min egen dator så jag kan tyvär inte så mycket om det nu. Och dom andra datorerna är för långt bort för att jag ska orka röra på mig nu.

Men annars sök så skall du finna mycket svar angående detta då det ska finnas många svar.
------------

Vet inte vart Hårddisken snubben tagit vägen som brukar besvara sådant här.

e ju bara ena av mina som klickar till , så isf vill man ju fkatiskt att båda ska vara tysta

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Mina 250Gb sata är mycket tysta. Inte märkt av dom. har å anndra sidan 11 diskar till men ändå hör inget från dom även om jag öppnar lådan å lägger örat till så låter dom inte märkbart mycket.

Permalänk
Medlem

min 250gb hitachi låter ingenting.