Permalänk
Medlem

The Third Age-tråd

Lord of the rings: The third age

Solklart en egen tråd till detta spel. Snacka om allt möjligt om spelet.

Tre stora titlar från tolkiens sago-värld är under utveckling. Vi har MMORPG spelet, strategispelet och nu även the third age. Har ännu inte helt greppat vad detta är för typ av spel samt varför EA gör två snarlika titlar paralellt. Kunde dom inte gjort ett superfett spel istället? Aja, vad vet jag.

Det är sagan om ringen vi snackar om. Och av den varan kan man aldrig få för mycket.

INFORMATION

http://www.eagames.com/official/lordoftherings/thethirdage/us...

http://www.ferrago.com/story/3451

http://www.totalgames.net/pma/20134

SCREENSHOTS

http://media.cube.ign.com/media/623/623841/imgs_1.html

Om du har några fler länkar eller några andra intressanta fakta så skriv gärna det så jag kan fylla på.

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk
Medlem

nah, helt olika spel för tusan. MMORPG är ju ett kapitel för sig, och de andra oxå. Folk som spelar MMORPG vill kanske inte skrolla runt i en tråd där folk skriver om sina strategiplaner i en RTS.

Sen kan det aldrig bli för mycket LOTR heller.

cynonymS: Wiseguy "nämen... sök... vad är det? Kan du hitta en annan dedikerad third age tråd??????? Finns några flummiga "sagan om ringen" trådar men mest om ROTK. Så sök själv först.

Sen fattar jag inte varför man ska vara så snabb till att spela allan. Det finns INGEN dedikerad Third age/MEO/BFME tråd. Så varför ska 3 st "bror duktig" kritisera? Hade jag gjort 3 st Quake4 trådar så OK, men detta är olika spel. Att dom bygger på samma saga... so what? Tycker ni det är så dåligt med utrymme här? Ska alla MMORPG tex behandlas under samma tråd. Och halflife, quake, doom, cs etc kanske oxå bara ska få ha 1 tråd eftersom det är samma grafikmotor (ej d3). suck...

Om vi skulle ha alla 3 spelen i samma tråd och nån skriver "fy fan va snygg grafik", hur vet man då vad jan snackar om?

Folk som spelar A skriver i A:s forum, folk som spelar B skriver i B:s forum osv osv

Men det finns alltid nån som ska......

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trauma
nah, helt olika spel för tusan. MMORPG är ju ett kapitel för sig, och de andra oxå. Folk som spelar MMORPG vill kanske inte skrolla runt i en tråd där folk skriver om sina strategiplaner i en RTS.

Sen kan det aldrig bli för mycket LOTR heller.

PS: Wiseguy "nämen... sök... vad är det? Kan du hitta en annan dedikerad third age tråd??????? Finns några flummiga "sagan om ringen" trådar men mest om ROTK. Så sök själv först.

Sen fattar jag inte varför man ska vara så snabb till att spela allan. Det finns INGEN dedikerad Third age/MEO/BFME tråd. Så varför ska 3 st "bror duktig" kritisera? Hade jag gjort 3 st Quake4 trådar så OK, men detta är olika spel. Att dom bygger på samma saga... so what? Tycker ni det är så dåligt med utrymme här? Ska alla MMORPG tex behandlas under samma tråd. Och halflife, quake, doom, cs etc kanske oxå bara ska få ha 1 tråd eftersom det är samma grafikmotor (ej d3). suck...

Folk som spelar A skriver i A:s forum, folk som spelar B skriver i B:s forum osv osv

MHM! Det är på tok för många här som (det verkar som) skulle kunna sälja sitt ena ben för att få bli en moderator. Ge fan i att läsa trådarna om det är så besvärligt!

Det sista man blir av att spamma "sök" i en massa trådar är moderator /damme

Permalänk

Skulle nån moderator kunna rensa första delen i denna tråd?
Så synd att den ska behöva starta med en massa meningslöst tjafs.

Har inte hört om detta spelet, men det verkar ju intressant! Som sagt, vad är detta för typ av spel? Typ KotOR?

EDIT: Ja det står ju "The Most Exciting RPG since final fantasy" på den där sidan.
Nice!

Permalänk
Medlem

Va e nu ett RPG igen?

Och ja tack, kanske en moderator kan rensa bort skiten i början

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk
Medlem

Ja! Kanske en moderator kan rensa bort all skit här inne.

Permalänk
Medlem

Jävla synd detta alltså. Jag satt och funderade innan jag gjorde trådarna om det kunde gå med en. Jag ville gärna göra dom eftersom jag älskar sagan om ringen och att det inte fanns några trådar. Jag kom dock fram till att det är 3 olika spel och helt olika genre. Det ena är online-MMORPG, det andra är strategi och det tredje har jag inte riktigt kläm på. Jag ansåg att om tex folk sitter i MMORPG tråden kanske man inte vill röra ihop allt med 2 andra spel. Ni snackar som om samma människor spelar samma spel samtidigt.

Så eftersom jag älskar sagan om ringen och vill ha bra trådar om dess 3 bra spel bestämde jag mig för 3 trådar. Det är trots allt 3 olika spel. Meningen med att dela upp i olika trådar är ju att man ska kunna hitta lätt och sen kunna ha all info om en sak på samma ställe. Annars räcker det med 2 trådar totalt = software och hardware.

Men då var det genast folk som skulle på o klaga och kritisera och göra sej roliga. Jag skiter väl fan blankt i vem som gör trådarna. Jag vill bara att dom ska finnas för jag vill ha infon. "desperat försök att skaffa sig ansikte i forumet" skrev nån. Så jävla taskigt. Jag skiter väl i det. Tror ni att man är så patetisk så man måste hävda sig i ett online-forum så säger det en del om er själva. Jag vill bara hitta info, dela med mig av det jag kan/har gjort och ha trevligt. Behåll era hobby-moderator fasoner för er själva.

Denna tråden är redan förstörd så jag tycker en moderator kan låsa och kasta den. Sen kan ju nån av er andra göra en ny så BLIR NI KANSKE NÖJDA.

och PS: CynonymS, ska du visa mej dom andra Third age trådarna nån gång?

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk
Medlem

Håller med. Jäkla puckon som ska sabba alltid. Jag tycker det va bra trådar.

Permalänk
Hedersmedlem

Ämne redigerat.
edit: Tråd rensad också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
Ja! Kanske en moderator kan rensa bort all skit här inne.

Kanske jag ska rensa bort dig? Ärligt talat är den enda skiten i den här tråden dina inlägg.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Bra rutet damme.

Third age lär bli pompigt enligt folk på lotr forum. Dock har jag dålig koll på vad det ska innehålla. Inte hittat så mkt info om det.

Nån som vet?

Visa signatur

²¹¹²º¹³²º²º²³³¹³º²¹²º²¹³º²³¹³º¹³³º²¹²²º²¹³º³²º³³¹
³¹¹²º³º³¹²º³¹³²º³³º³¹³¹³º²º³²º³¹²º³²¹³º²¹³º²

Permalänk

Ska det vara liksom påhittat eller ska det följa härsskaringens saga. om ni förstår vad jag menar?

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

när kommer detta spel egentligen? finns ju redan till consoler.

Visa signatur

Undras egentligen om jag faktiskt ÄR dum i huvudet?!

Permalänk

Har testat det lite på consol och det var sådär.
Sitat från Tolkiensarda: "Sagan om den tredje tidsåldern är i kronologin samtida med böckerna (och filmerna), men du antar andra karaktärer. Dessa kämpar parallellt med brödraskapet, och är dem faktiskt hack i häl. Det finns sex olika karaktärer, som man träffar på vid olika tillfällen i spelet, och alla kan vara med i din grupp samtidigt. Huvudkaraktären i spelet heter Berethor, och är citadellvakt av Gondor. Berethor har skickats ut från Gondor av landets drots för att söka nyheter om Boromir".

Visa signatur

Stavfel finns det gott om, men de flesta begriper vad som menas ändå.

Apple MacBook 13.3 Is The Shit !

Permalänk
Medlem

TTA är absolut ingeting att sukta över, tro mig. Det är helt enkelt ett turordningsbaserat RPG ala Japan med LOTR karaktärer. Spelet är helt enkelt tråkigt, monotomt samt fult. Pampig Musik dock och bra röstskådespeleri. Testa det hos en kompis på en konsol och ni kommer att se att det inte var något speciellt. Action RPG spelen var mycket bättre.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Jag har klarat ut The third age, tog ungefär 25 timmar speltid, spelade lite varje dag i några veckor. Lallade omkring rätt mycket så man kan nog klara det snabbare om man är lite mer effektiv

Dog en bara gång i spelet och det var p.g.a slarv. Sista striderna tog iof tid men var jättelätta!
Över lag var detta spel för lätt, jag spelade iof bara på medium men kan aldrig tänka mig att hard är så mycket svårare och easy borde vara järndödande!!

Visa signatur

You should never underestimate the predictability of stupidity.