Bästa spelen till Neo-Geo?

Permalänk
Medlem

Bästa spelen till Neo-Geo?

Inspirerad av dreamcast-tråden, vill veta vilka spel ni tycker är bäst till Neo-Geo. Har själv bara provat Metal Slug spelen och Last Blade 2 som jag gillar.

Permalänk
Medlem

Nu var det ett bra tag sedan jag körde Neo-Geo, men Samurai Shodown, King of the Monsters och World Heroes är några jag kört en bunt femkronor i.

Permalänk
Medlem

Du har redan nämnt bästa spelen enligt mig alltså hela metal slug serien.

Permalänk

En Neo Geo tråd utan King of Fighters?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
En Neo Geo tråd utan King of Fighters?

Ja det är ju inte många som skrivit ännu, så det kanske inte är så konstigt. Finns det inte runt tio KOF spel, vilket är bäst? Har hört att serien är i klass med Street Fighter spelen, men aldrig kört något.

Permalänk

Neo Geo utan KOF är som... Nintendo utan Mario. KOF98 är den bästa i serien, men 2000 ligger tätt intill. Alla delar efter 2000 kan du glömma, då SNK gick i konkurs. Playmore tog över och kan inte leva upp till SNKs känsla för kvalitet. Samma gäller Metal Slug, det gick neråt efter trean.

Permalänk
Medlem

Finns ju så många bra spel till Neo Geo men 2 helt klara favoriter är ju Metal slug och KOF serien.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friippe
Du har redan nämnt bästa spelen enligt mig alltså hela metal slug serien.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk

windjammers!

Permalänk
Medlem

Neo Turf Masters

Permalänk
Medlem

king of fighters känsn som en billig kopia av street fighter serien.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Förstår inte hypen runt King of Fighters, jag lägger Last Blade 2 långt över KoF. LB2 har sitt underbara power/speed (snygg översättning, på japanska står det om jag inte missminner mig "styrka"/"teknik" men aja) system samt kontringssystemet. Väldigt avancerat och välbalanserade karaktärer. Finns inte så jättemånga karaktärer men i princip varje spelstil finns representerad. Finns ju tre lägen att spela varje karaktär i, Power/Speed/Extreme osv. (fast det är bara hemmaversionen av LB2 som har Extreme med som standardval, man måste trycka in en kod för att aktivera den i arkadversionen (6x spark, 3x hårt slag, 6x spark, om jag inte missminner mig, rätt fort också) men det är inget fuskigt med den, den har ordentliga nackdelar också som långsam uppladdning av sin mätare och näst intill dubbel skada)

Permalänk

Metal Slug är ju så fruktansvärt skönt

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Nån som har nå bilder på konsollen/spelen skulle va kul å se Kommer fan inte ihåg den alls bara namnet!

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Hedersmedlem

Metal Slug-spelen är underbara, King Of Fighters också sedan har jag och polaren nog aldrig skrattat och skrikit så mycket när vi spelade igenom High Stakes Winner 2. Underbart spel bara man kommer förbi första loppen.

Fanns nått spel som jag inte minns titeln på. Man spelade någon form av spökboll, det var lite komiskt

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Neo Turf Masters(bästa golfspelet någonsin!), Street Hoop och Metal Slug
Lirar dom lite då och då när jag inte har någoting att göra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus

Fanns nått spel som jag inte minns titeln på. Man spelade någon form av spökboll, det var lite komiskt

Super Dodge Ball

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Citro
Super Dodge Ball

oh, yes. Så hette det. Vilka nostalgiska minnen man får.
Synd bara att man inte har råd att köpa in ett Neo-Geo.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

är inte NeoGeo emulatorer och ROM lagliga nu, när SNK har gått i konkurs?

Permalänk
Medlem

Äntligen dyker det upp lite folk som gillar Neo Geo, riktiga hardcore gamers. Sen den dagen jag var tvungen att sälja min maskin, har jag varit sugen på att köpa tillbaka den, saknar den så mkt...
Spel som Samurai Spirits, Art of Fighting, King of Fighters, Metal Slug och Fatal Fury klarar jag mig helt enkelt inte utan!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Khaal
är inte NeoGeo emulatorer och ROM lagliga nu, när SNK har gått i konkurs?

Tror Playmore äger rättigheterna nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atrOx
Nån som har nå bilder på konsollen/spelen skulle va kul å se Kommer fan inte ihåg den alls bara namnet!

Hoppas att det är OK att jag drar upp en äldre tråd

Själv kommer jag ihåg när Neo-Geo kom (typ samtidigt som Snes och Sega Megadrive ?) - men pga att det var svindyrt var det inga vanliga människor som hade råd.

Om jag minns rätt så kostade konsollen typ 2500-3000:- men spelen kostade 2000-2500:- styck!

Det jag själv var fascinerad över var att detta var första gången ett TV-spel presterade lika bra som arkadspelen i spelhallarna! tänk att få äga ett sådant spel hemma

(tyvärr ägde jag aldrig någon själv)

Hittade några Neo-Geo artiklar på gamereactor:

Att äga en Neo-Geo

Den odödliga Neo-Geo