Känner inte igen USB enhet (Mp3 spelare)

Permalänk
Medlem

Känner inte igen USB enhet (Mp3 spelare)

Tjena
Har ett problem med min Mp3 spelare / USB / drivrutinen i Windows.
När jag ansluter enheten så hittar den en enhet men kan inte installera enheten utan lägger den som okänd enhet.
När den installeras rätt blir den installerad som en lagringsenhet eller vad den nu brukar hamna som.
Någon som vet hur fasen jag kan lösa detta eller är det mp3spelaren som är helt sabbad?

Permalänk
Medlem

Den ska väl installeras som lagringsmedia?
Använder du program för att överföra musiken till mp3-spelaren?
FIck med drivrutiner till mp3-spelarn?

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Avstängd

Gå in på tillverkarens hemsida & se ifall de har korrekt drivrutin för din Windows version.

Permalänk
Medlem

Ja den ska installeras som lagringsmedia men windows verkar inte fatta det! Har provat med drivrutiner från tillverkarens hemsida men det hjälper inte.

Funderade på att man kunde välja vilken drivrutin som skulle installeras från en lista men den e ju tydligen bortplockad.

Mp3spelaren fungerar på en annan dator och en annan mp3spelare fungerar på samma dator (den var installerad innan vi försökte installera en tredje mp3spelare som sabbade datorn eller nåt sånt).
Några tips?

Permalänk
Medlem

Ibland kan det hända att det kan bli lite gnäll om knapplåset är på/av. Testa andra läget och se hur det funkar.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Har du några nätverksenheter?

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

Om du haft SP1 installerat först och sedan lagt in SP2 kan det bli problem med USB 2.0 drivrutinerna. Detta brukar då kunna lösas med att inaktivera USB 2.0 (Ja jag vet att det ger en långsamare överföringshastighet).

Inaktivera USB 2.0 gör du via kontrollpanelen>system>maskinvara>enhetshanteraren
Gå här till USB enheterna, här finns något som heter något med "Enhanced", högerklicka på denna och välj "Inaktivera". Kontrollera nu om din MP3-spelare fungerar!

//Cambora

Visa signatur

Jodå så att..

Permalänk
Medlem

Om Du har lagt in sp2 kan Du behöva uppdatera usb:erna. Gå till kontrollpanelen-system-maskinvara-enhetshanteraren och dubbla på alla enheter med usb och uppdatera drivrutinerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cambora
Om du haft SP1 installerat först och sedan lagt in SP2 kan det bli problem med USB 2.0 drivrutinerna. Detta brukar då kunna lösas med att inaktivera USB 2.0 (Ja jag vet att det ger en långsamare överföringshastighet).

Inaktivera USB 2.0 gör du via kontrollpanelen>system>maskinvara>enhetshanteraren
Gå här till USB enheterna, här finns något som heter något med "Enhanced", högerklicka på denna och välj "Inaktivera". Kontrollera nu om din MP3-spelare fungerar!

//Cambora

det man ska göra är att du ska uppdatera det där som heter något med Enhanced . OBS inte INAKTIVER!

sen ska det fungera perfekt!

/BeasteN

Permalänk

Vad är det för spelare och moderkort?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

TWINMos RedRock S21, på en Fujitsu Siemens bärbar....vetifan vad det sitter för moderkort i.