Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Tycker kabelstrumor är finast. Det är ändå inte så dyrt heller, och lätt att ta bort sen om man skulle vilja det. Ingen rsisk för klet heller. Eller är det bara jag som tycker att det inte blir så fint med eltejp?

Defenitivt finare med kabelstrumpa änn eltejp!

Permalänk

Jag har sleevat med eltejp, funkar alldeles utmärkt.
Dock så blev kablarna lite styva men det är inget större problem.

Funderbar dock på att nästa gång jag köper nätagg att sleeva med metalrör.

Visa signatur

[14:14:50] [Yoniss] jag gillar papegojor, men inte kvinnor som ser ut som papegojor
Burkfan P4 2.4@2.8ghz/1024mb ram/690gb hdd/Liteon 812s dvdbrännare/2xtitan 80mm blueled fläktar 1xpapst 80mm fläkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_sQuEEk
Jag har sleevat med eltejp, funkar alldeles utmärkt.
Dock så blev kablarna lite styva men det är inget större problem.

Funderbar dock på att nästa gång jag köper nätagg att sleeva med metalrör.

Ska du slevva med metallrör?? då lär nog kablarna bli styva

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxer
Ska du slevva med metallrör?? då lär nog kablarna bli styva

Japp, metalrör, och dom kommer att bli stvva.
Kommer att bocka rören så jag får dom precis som jag vill.
Även idekablarna kommer att få samma behandling.

Visa signatur

[14:14:50] [Yoniss] jag gillar papegojor, men inte kvinnor som ser ut som papegojor
Burkfan P4 2.4@2.8ghz/1024mb ram/690gb hdd/Liteon 812s dvdbrännare/2xtitan 80mm blueled fläktar 1xpapst 80mm fläkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_sQuEEk
Japp, metalrör, och dom kommer att bli stvva.
Kommer att bocka rören så jag får dom precis som jag vill.
Även idekablarna kommer att få samma behandling.

Hmm intressant men väldigt opraktiskt..

Permalänk
Medlem

Det lutar nog åt vulktejp om jag inte hittar billig kabelstrumpa i närheten

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugina
Kan man få se någon bild på "El-tape sleevning" då ?:)

Har inga bra bilder på hur det hela blev när det var färdigt, allt är undanstoppat och ihopbuntat bakom grejor. Här är en bild på ATX-sladden iaf.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

man kan även köpa vulktejpen på clasohlson.. 34-321-1

Permalänk
Medlem

Kör krympslang från elfa eller clasohlsson det är skitfint och mycket praktiskt, du kan få i de flesta färger samt transparen! Jag har gjort det och det blev fina resultat

Visa signatur

5 bit är färre än 4 byte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frekke
Kör krympslang från elfa eller clasohlsson det är skitfint och mycket praktiskt, du kan få i de flesta färger samt transparen! Jag har gjort det och det blev fina resultat

Hur fungerar krympslang egentligen? På Clasohlson har de krymp slang citat "Krympslang av tvärbunden polyolefin. Krymp temp. 135-300°C. Arb.temp. -55 - 135°C. Krymper 50%. Storlek anger innerdiam. Lev. i förp om 10 st 2 dm bitar (2m.) Svart."

2 dm bitar? Blir det verkligen snyggt om det är mellanrum mellan varje bit? Har du inga bilder du kan slänga upp så man får se resultatet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe
Såg rätt fint ut det där. Hur många meter handlade du? Räcker det med 2 meter eller?

Behöver man ta bort molexkontakterna för att trä på strumpan eller går det tråckla igenom den?

jag handlade 4 meter.. med då var ATX-kablen sleevad när jag köpte nätagget..
jag fick en del över så jag sleevade fläktkablarna också..

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe
Vad är det för tejp? Kladdar mindre än eltejp eller? Hur ser ytan ut? Har du inga bilder på resultatet?

Vulk tejp är underbart.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe
Hur fungerar krympslang egentligen? På Clasohlson har de krymp slang citat "Krympslang av tvärbunden polyolefin. Krymp temp. 135-300°C. Arb.temp. -55 - 135°C. Krymper 50%. Storlek anger innerdiam. Lev. i förp om 10 st 2 dm bitar (2m.) Svart."

2 dm bitar? Blir det verkligen snyggt om det är mellanrum mellan varje bit? Har du inga bilder du kan slänga upp så man får se resultatet?

Jag har inga bildern att slänga upp nu, kanske lite senare. Den funkar så att du trär den över kablarna, sedan så värmer du den med typ en varmluftpistol eller liknande. Då krymer slangen max 50% av sin orginalstorlek, det kör att den klämmer åt kablarna och sätter sig väldigt fint. Köp från www.elfa.se om du vill ha längre bitar eller så pm:ar du mig så ska jag nog kunna fixa fram lite från mitt lager :)!

Visa signatur

5 bit är färre än 4 byte

Permalänk
Medlem

Har ingen varmluftspistol eller liknande hemma, så vulktejp får det bli. Jag vill gärna ha bilder på hur det ser ut när man använt vulktejp

Undrar också hur mycket vilktejp man ungefär behöver? Räcker 25mm * 10meter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe
Har ingen varmluftspistol eller liknande hemma, så vulktejp får det bli. Jag vill gärna ha bilder på hur det ser ut när man använt vulktejp

Undrar också hur mycket vilktejp man ungefär behöver? Räcker 25mm * 10meter?

Då tar du din hårblås! Det borde funka, det blir ju tusen gånger snyggare och proffsigare med krympslang. Jag avråder tejpning, det ser ju ut som stryk!

Visa signatur

5 bit är färre än 4 byte

Permalänk
Medlem

Är den här något att ha: Kabelstrumpa, Ø6mm, 150cm, UV/Gul den verkar rätt så bra, dessutom så är den gul som övriga kablar i mitt chassi.

Visa signatur

Mjo

Permalänk

jag sleevade IDE-kabeln till xboxen med vanlig krympslang, man behöver ju inte ens värma den, bara ta bort kontakten och rulla ihop slangen, sen dra över kabeln *fniss* nej usch, det är nog bara jag som tänker snusk-tankar här.. =/

Permalänk
Medlem

Tycker det är snyggt att köpa dushslang, sån där silvrig. Dock lite dyrare.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Medlem

eltejp

Permalänk
Medlem

Men blir inte kablarna rätt styva om man sleevar med eltejp?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatory
eltejp

http://img.photobucket.com/albums/v646/purg/nystdat.jpg

Fy f*n va fult, jag skulle absolut inte sleeva med eltejp. Om man är så lat så att man inte orkar skaffa sig krympslang eller annat från Gtek så får man skyla sig själv när man ska ta bort eltejpen, den blir klister kvar efter den!

Visa signatur

5 bit är färre än 4 byte

Permalänk
Medlem

om man inte har fönster på lådan är det ju skitsamma hur det ser ut bara det fungerar!

Visa signatur

a64@2,xxghz?? Asus 6600GT 512MBTwinmos UTT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av horsarn
om man inte har fönster på lådan är det ju skitsamma hur det ser ut bara det fungerar!

Kul om man ska bort med tejpen sen då! Då lär du ju typ byta kablar om du inte tycker om klistriga kablar!

Visa signatur

5 bit är färre än 4 byte

Permalänk

Jag sleevade mina IDE-sladdar samt ATX kabeln med svart hockey-tejp för några år sedan:p Alltså tyg-tejp. Det sitter fortförande hur fint som helst. Ser riktigt jämt ut och själva "ränderna" syns inte särskillt tydligt alls. Nackdelen är att dammet sätter sig lättare på det. Men det är bara att borsta av nån gång om året.
Kabelstrumpa är däremot det som gäller idag. Det ska köpas till nästa agg inom en månad för min del.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro