Permalänk

XboX fläkt

Har ett crystal xbox, o fläkten låter lite som ni kanske hört...
Vad kan man byta ut den mot, dvs vad pallar den fläktanslutningen och vilken typ är det??
Ok att slänga på en 80mm chassifläkt o köra på 7 V (med motstånd)??

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

Jag har bytt min mot en 80mm som jag kör på full fart men den hörs inte om man gämför med standardfläkten, blev dock tvungen att montera den utanpå xboxen så det blev lite getto...

Permalänk
Medlem

Jag har inte bytt min fläkt, däremot har jag chippat mitt Xbox.. Och har sänkt fläkt farten i XBMC...

Permalänk

Ok...det sista låter ju som ne god idé. Min xbox är bara mjukvarumoddat men det går ändå att ändra färg på led'en där fram o fläkten osv...
Vet inte riktigt om den ändringen består "utanför" XBMC

Vet ni hur man byter version på XBMC?? Min buggar o det går inte att "gå ur" en film, eller spola o så..lite jobbigt..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Ok...det sista låter ju som ne god idé. Min xbox är bara mjukvarumoddat men det går ändå att ändra färg på led'en där fram o fläkten osv...
Vet inte riktigt om den ändringen består "utanför" XBMC

Vet ni hur man byter version på XBMC?? Min buggar o det går inte att "gå ur" en film, eller spola o så..lite jobbigt..

Jag tar brutalt bort hela xbmc-diret och kör över den nya versionen.

Annars står det i .nfon hur man går till väga. Har för mig att man skall spara någon .ini fil eller något dylikt.

Visa signatur

WS (Moria) Win XP SP1: ABIT NF7-S 2.0, AMD XP 2200+@2005 (h2o), 768 MB RAM, 360GB HDD, POW GeForce 2 GTS Pro
Server (Angmar) Gentoo Linux 1.4: PIII@500, 256 MB RAM, Riva TNT 16 MB, 678GB HDD
Server (Morgul) Gentoo 2004.3 PIII@700, 384 mb RAM, 457GB HDD

Permalänk
Medlem

Jag packar upp min xbmc.rar och sedan sparar jag min xboxmediacenter.xml till min dator, laddar upp alla nya filer med hjälp av FTP, sedan lägger jag default.xbe som finns med i XBMC som evoxdash.xbe på C:\ och lägger xboxmediacenter.xml där också...

Permalänk
Medlem

glöm inte att ta bort savefilerna som xbmc gör på e: mapparna e:\tdata\0face008 och e:\udata\0face008

när ni byter xbmc, kan strula annars

/Daniel

Permalänk
Medlem

Jag har bytt min fläkt till en ADDA 80mm fläkt.
Gav den ström genom molex kontakten som går till HDDn.

http://www.xbox-scene.com/articles/80mm-fan.php

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Jag har som sagt inte chippat mitt xbox, utan mjukvaromoddat. Gjorde precis som daniel sa med filer o så, men jag får upp röd ruta där det står
XBMC fatal error:
Q:\XboxMediaCenter.xml line 358
Error readeing end tag
O sen lite tjafs om nätverket som initieras o så
jag har försökt detta 100 gånger, vad kan vara fel?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem

Men va är det med allt folk som postar dator relaterade frågor i övrigtforumet helt plötsligt??
Samurize och allt möjligt.

Håll er till rätt forum för guds skull.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funkificator
Jag har som sagt inte chippat mitt xbox, utan mjukvaromoddat. Gjorde precis som daniel sa med filer o så, men jag får upp röd ruta där det står
XBMC fatal error:
Q:\XboxMediaCenter.xml line 358
Error readeing end tag
O sen lite tjafs om nätverket som initieras o så
jag har försökt detta 100 gånger, vad kan vara fel?

Kika på Line 358 i XboxMediaCenter.xml, jag fick ett liknande fel när jag varit inne och kladdat i filen.
Jag hade smygit in ett ' på den angivna raden av misstag.

Permalänk

jag skulle byta till en fläkt som går på ca15-19 db
det tror jag skulle funka jag tror inte häller att man behöver nåt motstond det lär funka utan också.

Permalänk
Medlem

Lite mer On Topic, fick denna länken av en polare i dag. Mycket lämpligt till denna tråden
http://www.xbox-scene.com/articles/80mm-fan.php