Permalänk
Medlem

Snyggt innandöme

Hejsan allihopa .. satt o kolla en tråd där alla samlat bilder på hur fina deras burkar var inuti, fick lite dåligt samvete då jag inte ängnat någon tid åt min stackars burkjävel på länge..
Tänkte jag skulle ta mig ann o fixa till alla kablar nu, då det snart skall in en hdd till Så .. jag vill ha lite tips på knep till när man skall gömma kablarna, lyckas aldrig riktigt bra ... posta lite bilder på era kabeldragningar

Tyvärr hade jag bara en gammal sleten webcam hemma nu, men man kan urskilja att det är en dator på bilden iaf

Visa signatur

2400+ @ 2,31 GHz -- 768 MB PC3200 -- 340 Gb -- 9600XT

Permalänk
Medlem

Du kan ju börja me att sleva möget :P.

Visa signatur

"Is you´re refrigerator running? Because if it is, it´s probably running like you; very homosexually..."-Peter Griffin.

Permalänk
Medlem

Har nu gjort ett försök .. blev ganska hyffsat
Cam bilder e ju ohållbara, men får tillgång till riktig kamera senare ikväll, lägger upp bättre bilder på reultatet då...

När jag ändå är igång .. mitt chassi är mkt repat o fult, tänkte jag skulle ta o måla om de.. några idér på färg och motiv val, enklast är att slipa ner och grunda sen 2 lager färg lr?

Funderar på blanksvart, och ett vitt tribal på sidan ..
Kan inte ni som sprejat motiv på era chassin lägga upp lite bilder..

MVH JoLLe

Visa signatur

2400+ @ 2,31 GHz -- 768 MB PC3200 -- 340 Gb -- 9600XT

Permalänk
Medlem

Så ser det ut i min dator, tycker du ska börja med att sleeva skiten sen kan du ju försöka att dra så mycket kablar som möjligt längs med kanter och att bunta ihop kablarna. Buntband är guld när man ska städa datorer

Permalänk
Medlem

Här kommer resultat

Visa signatur

2400+ @ 2,31 GHz -- 768 MB PC3200 -- 340 Gb -- 9600XT

Permalänk
Medlem

mycket bättre :), fast cpu kylaren på gfx ser inte så bra ut :S

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem

så här ser min ut

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Jävlar va snyggt T-Bird, du har verkligen lyckats gömma alla kablar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LilHawkanZ
mycket bättre :), fast cpu kylaren på gfx ser inte så bra ut :S

Jo bra är den vill jag lova !
Men midre snygg, flänsen är en Arctic Cooper Silent 2 cpu-fläns, som tyvärr är nerkladdad med lite kemiskmetall .. och fläkten sitter ju lite ghetto för att jag inte har orkat komma på ett bättre sätt att fästa den ...

Visa signatur

2400+ @ 2,31 GHz -- 768 MB PC3200 -- 340 Gb -- 9600XT

Permalänk

Så här ser min ut

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus Ladulås
Så här ser min ut

http://img239.exs.cx/img239/6711/antec29jf.jpg

Shit...:up:

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem

jag kan ta en bild på min om någon vill ha ?

EDIT: vet ej hur man lägger upp bilder på upl silentwhisper.. det blir bara error? varför?

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/Upp.JPG http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/Sida.JPG

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem

Jävligt nice allihopa .. känns som om sleeving är nästa steg ifall man vill få de bättre...

Men förslag på färg\motiv till mitt chassi ?

Visa signatur

2400+ @ 2,31 GHz -- 768 MB PC3200 -- 340 Gb -- 9600XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magnus Ladulås
Så här ser min ut

http://img239.exs.cx/img239/6711/antec29jf.jpg

And we have a winner!!! :up::up::up:
Skönt att slippa alla neongröna kablar. Lite fusk att ditt moderkort är så litet bara...

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Magnus Ladulås, lite Ralf Hutter där

Permalänk

jo..såg ju rent o fint ut. men så fanns det bara en hdd och ett pci-kort och ingen 3.5" heller!

Permalänk
Medlem

Vad vinner jag

VARNING kabelhärva

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Kolla mitt galleri :). Kan dock skylla på att jag har ett Tagan :p, eller kan jag det? :). Ska försöka snygga till mer när jag har tid.

Edit: Har snyggat till nu, resultatet är över förväntan trots att agget inte är sleevat:). Ska lägga upp bilder så fort pappa kommer tillbaka från italien med digitalkameran :D.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Vad vinner jag

VARNING kabelhärva

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload1/kablar.jpg

Dags att göra rent? Det är ett helt dammlager på botten och CPU kylaren är rätt dammig den med. BTW jag är avundsjuk på ditt rev 2.2 jag har ett sketet rev 1.1

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

RoleX, har du ansträngt dig för att få det att se så ut?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz
Kolla mitt galleri :). Kan dock skylla på att jag har ett Tagan :p, eller kan jag det? :). Ska försöka snygga till mer när jag har tid.

Edit: Har snyggat till nu, resultatet är över förväntan trots att agget inte är sleevat:). Ska lägga upp bilder så fort pappa kommer tillbaka från italien med digitalkameran :D.

Åh ja j*vlar, vilka långa kablar! Jag har blivit aningen förbannad över så många, långa kablar

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazzir

Dags att göra rent? Det är ett helt dammlager på botten och CPU kylaren är rätt dammig den med. BTW jag är avundsjuk på ditt rev 2.2 jag har ett sketet rev 1.1

Hade väl turen ska inte klaga, beställa rev 2.1 fick 2.2 minns kag

dammet på cpu fläkten är inte mycket ser mycket ut i kameran.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av krisve
RoleX, har du ansträngt dig för att få det att se så ut?

Nejdå det ser alltid ut så eller rättare sagt det har alltid sett ut så. Jag använder alla molex/3pin kablar det är väl därför allt ser ut som det gör, Ska nog byta nätagg inom en snar framtid för att köpa en som är sleevad eller sånna där man kan koppla bort de kablar man inte använder som antec neopower, ocz modepower osv.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

inanfix

efter

har även fixat till hårddiskarna och lite annat usb mojängen
måste fixa till molex kontakter och sladdarna.
silentpcreview.com och ljud feak

Visa signatur

Dator1: AMD 64 x2 4400+, GeForce 7800GTX, 2Gb ram, 1.2TB HD
Dator2: P4 2,4MHz @ 3,2, MSI PT880 NEO LSR, PC2300 512MB, NVIDIA 6600GT 256MB 500GB HD
Dator3: AMD 64 x2 4800+, X1950XT 256MB, 2Gb ram, 250gb HD

Permalänk
Medlem

Arbetade med såna moderkort som MagnusLadulås på min praktikplats idag, sjuklit små kort.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laaf
Arbetade med såna moderkort som MagnusLadulås på min praktikplats idag, sjuklit små kort.

Det är ju ett vanligt mATX :S

Aja, ni fick mig inspirerade, rödje undan lite kablar i min burk. Blev väl hyfsat iaf. Lägger upp en bild på det senast, men orkar inte gräva där igen just nu, om jag drar fram burken åker nätverkssladden ur

Permalänk
Medlem

Ibis: Blir ju enklare om man har ett m-atx kort eftersom att mna har mer plats att "jobba" på :).

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yargnitz
Ibis: Blir ju enklare om man har ett m-atx kort eftersom att mna har mer plats att "jobba" på :).

Mjo, det förstår jag, men fick för mig att laaf menade nåt mer speciellt Och sjukligt små stämmer mer in på mini-itx eller så Men jag är en mupp (faktiskt bevisat) så jag muppar.

Måste ta tillfället i akt och klaga på djupet hos HX08, bleh. Blir väldigt trångt mellan hårddiskar och moderkort :/

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag plattsar men här är lite bilder..

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Schysst sleeving

Btw, vad är det för kamera du använder ? (är på jakt )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chippen
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/PICT0010.jpg
[/B]

Ja bara älskar den lösningen.. Så jävla nice..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10