Permalänk
Medlem

E1000 frågor

Fick min E1000 igår

Har tre frågor:

1. Går det att få bort 3an som är uppe i vänstra hörnet på startskärmen på något sätt?
2. Finns det themes att ladda ner nåntsans?
3. Den har ju inbyggd GPS. Jag kan inte förstår hur det ska komma till nytta eftersom det inte följde med någor program för att visa kartor. Någon som vet av ett sådant som använder Java (antar att det måste vara Java :/)?

Visa signatur
Permalänk

1. Treorna brukar inte gå att få bort men jag vet inte säkert
2. Om det går att byta tema borde det också gå att fixa andra teman. Dock är Motorola inte så hemskt populärt om man jämför med Nokia och SE. Alltså så kan det vara svårt att hitta.
3. Den använder du genom "3Guru"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpsegrinder
1. Treorna brukar inte gå att få bort men jag vet inte säkert
2. Om det går att byta tema borde det också gå att fixa andra teman. Dock är Motorola inte så hemskt populärt om man jämför med Nokia och SE. Alltså så kan det vara svårt att hitta.
3. Den använder du genom "3Guru"

3. 3Guru kan man ju använda även om telefonen saknar GPS. Jag söker ett program som typ nhGPS fast till E1000.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av back
3. 3Guru kan man ju använda även om telefonen saknar GPS. Jag söker ett program som typ nhGPS fast till E1000.

Jo, men det går väl att använda den inbyggda gps:en till det också? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpsegrinder
Jo, men det går väl att använda den inbyggda gps:en till det också? :S

Ja men med 3Guru kostar ju varje sökning 2kr eller vad det är. Känns väldigt oekonomiskt i längden

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nån som vet nått smidigt sätt för att få ner javagrejor i telefonen?

Permalänk
Medlem

samma fråga som föregående postare.

Permalänk
Medlem

Ska tydligen gå med ett prgram som heter Motorola Midway. Finns på motocoder.com. Testa det men jag får det inte att funka :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpsegrinder
Jo, men det går väl att använda den inbyggda gps:en till det också? :S

men du är ju helt Offside uttala dig inte om sånt du inte har en aning om

"3guru" tjänsten arbetar med Agps som är en slags posetionsbestämning via 3 masterna och ger en exakthet på +-1km vilket är helt värdelöst

Gps recievern i telefonen funkar utmärkt med alla gps progg som finns att ladda hem , FInd the place och nhgps osv

gps går dock inte att köra inomhus pga extremt svaga signaler utan första gången du använder din gps måste du säkert ha den ute i bilen/ i fönstret hemma i 1h så det låser alla satteliter + laddar hem nödvändig info
nästa gång du sen kopplar upp gpsen tar det inte mer en än minut

jag har en a925 som funkar toppen i bilen och jag använder nhgps

Visa signatur

Kalorierna är våra vänner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badruby
men du är ju helt Offside uttala dig inte om sånt du inte har en aning om

"3guru" tjänsten arbetar med Agps som är en slags posetionsbestämning via 3 masterna och ger en exakthet på +-1km vilket är helt värdelöst

Gps recievern i telefonen funkar utmärkt med alla gps progg som finns att ladda hem , FInd the place och nhgps osv

gps går dock inte att köra inomhus pga extremt svaga signaler utan första gången du använder din gps måste du säkert ha den ute i bilen/ i fönstret hemma i 1h så det låser alla satteliter + laddar hem nödvändig info
nästa gång du sen kopplar upp gpsen tar det inte mer en än minut

jag har en a925 som funkar toppen i bilen och jag använder nhgps

Hej jag lånar tråden lite gran. Jag har en A1000 och har köpt nhgps, och får det att fungera. Det jag undrar är hur man får in kartor i nhgps, exempelvis karta över Älvsjö där jag bor eller över Stockholm…

Visa signatur

Dator älskare,och Kylnings tokig :)
Pryllll lover

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badruby
men du är ju helt Offside uttala dig inte om sånt du inte har en aning om

"3guru" tjänsten arbetar med Agps som är en slags posetionsbestämning via 3 masterna och ger en exakthet på +-1km vilket är helt värdelöst

Vanliga GPS:en går att använda till 3guru också.
Föresten, du är häftig.

Permalänk

Nån som vet var man kan få tag på minneskorten till E1000? (transflash) Tänkte på 128mb modellen.

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk

Nån som vet om gsmteknik klarar av att ta bort 3(operatören) mjukvaran och ersätta med Motorolas original. Har liksom en E1000 på G. Har ett refillkort från telia o jag vet inte hur den skulle bete sig med 3s mjukvara i den

Permalänk
Medlem

Någon som fått ordning på skickandet av javaprogram/spel till telefonen eller? Var och hämtade min kabel idag och blev lite besviken när jag märkte att det inte går att skicka .jar-filer till telefonen

Permalänk

Läste att 3 har spärrat den funktionen. Hur sant det är vet jag inte. gsmteknik.se ska dock kunna unbranda telefonen nu.

Permalänk
Medlem

Det går att aktivera denna funktion igen med ett program vid namn P2K Tools. Har själv gjort det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmm, står att det kan vara farligt att använda dom programmen ju :s Nåt speciellt man ska tänka på back?

Permalänk
Medlem

Nej det tycker jag inte. Anslut bara telefonen sedan går du in och aktiverar "Java upload".

Men användning sker på egen risk. Skyll inte på mig om telefonen går sönder =P Det funkade utmärkt för mig iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hmmm, nu har jag gjort så här:
Installerat programmet och de där drivisarna som man var tvungen å ha med för det funkade inte annars. Connectat telefonen och valt "Other features" och "Java". Tryckte på "Java App Loader" men då kunde man inte trycka på "save options" så jag tryckte på "Read options" först och när jag gjort det kunde jag klicka i rutan "Java App Loader" och sen "Save options". Är det det man ska göra eller? Den här meningen gör mig lite orolig "Then click set and restart your phone." Det finns ju andra knappar i fönstret som det står "set" på men de verkar inte ha med det att göra? Vill ju inte ha sönder den.

Permalänk
Medlem

Bara att starta om telefonen nu har jag för mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tackar tackar Nu så fungerar det skitbra. Alla spel jag har fungerar dock inte. Har du några tips på bra spel? Som kanske tillochmed är i sånt format att de täcker hela skärmen?

Permalänk
Medlem

Ja jag har några sånna spel faktiskt

Jag laddade upp dom till dig.
http://hem.bredband.net/andreasback/E1000_JAVA.rar

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purrich
Hej jag lånar tråden lite gran. Jag har en A1000 och har köpt nhgps, och får det att fungera. Det jag undrar är hur man får in kartor i nhgps, exempelvis karta över Älvsjö där jag bor eller över Stockholm…

Du kan ta kartor från t.ex. hitta.se eller eniro.se. Klipp ihop dem i photoshop till en enda stor karta över Älvsjö/Stockholm och öppna sedan upp dem i nhgps. Kör kalibrera från menyn och välj sedan två punkter - voila!

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.

Permalänk
Medlem

Tackar back. Får du Yeti-sports att fungera? Det låser sig för mig bara. De spel som blir i en liten ruta uppe till vänster går inte å göra nåt åt så att de blir över hela skärmen va? Baldur's Gate verkar lite konstigt också. Verkar som att det är en som gömmer sig för mig så jag inte kan döda honom. Lite synd för det spelet hade man nog kunnat ha kul med länge.
don_thomaso, bör man ha nån speciell storlek på kartorna för att det ska synas bra? Funderar på att testa det där.

Permalänk
Medlem

1.Yeti-sports har jag inte ens testat.
2. Vet inte om det går att göra något åt spel som är för små.
3. Felet du upplever på Baldurs Gate har jag inte upplevt, vart i spelet händer det?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tidigt, ganska precis efter man löst första "pusslet" och ska hjälpa en att döda "the drows" (eller vad dom hette). När jag e vid han som behöver hjälp så kan jag trycka på nollan och markera nåt annat så att svärdet kommer fram. När jag trycken på femman springer gubben rätt emot skogen och stannar upp där. Har inte testat å starta om det för batterierna dog när jag testade andra spel.

Permalänk
Medlem

Jag återkommer när jag testat, om jag får tid någon dag

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badruby
men du är ju helt Offside uttala dig inte om sånt du inte har en aning om

"3guru" tjänsten arbetar med Agps som är en slags posetionsbestämning via 3 masterna och ger en exakthet på +-1km vilket är helt värdelöst

Gps recievern i telefonen funkar utmärkt med alla gps progg som finns att ladda hem , FInd the place och nhgps osv

gps går dock inte att köra inomhus pga extremt svaga signaler utan första gången du använder din gps måste du säkert ha den ute i bilen/ i fönstret hemma i 1h så det låser alla satteliter + laddar hem nödvändig info
nästa gång du sen kopplar upp gpsen tar det inte mer en än minut

jag har en a925 som funkar toppen i bilen och jag använder nhgps

(Motorola E1000 does not run Symbian UIQ and is therefore not supported)
står det på nhgps hemsida vad menas med det?

har en E1000 från 3 o undrar om det ska funka för jag får inte till det

edit: så det kmr alltså inte funka på E1000

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan ladda ner nya themes till E1000??