problem med lagg! gt 6800 xp3000 512 ram

Permalänk
Medlem

problem med lagg! gt 6800 xp3000 512 ram

Tjena grabbar, jag har ett sånt jävla störande problem! Min dator laggar hela tiden i wow, och andra 3dspel som cs source. Jag förstår verkligen inte varför, jag har ern ganska bra data amd xp 3000+ 512 mb rammine, gainward 6800gt grafikkort och ett asus a7n8x-x moderkort. och alla de nysate nforce och grafik drivrutienerna, VARFÖR cpar det sig ? snälla svara någon som kan ha nån liten gissning. Den är inte för varm.. kör artic kylning på grafikkortet osv.. Kan det vara min nätdel som bara är på 350 w? eller mina ide diskar?? 2 st 120 och en 160, alla kör ide 100 och 133 tror jag. / Mvh tomas

Visa signatur

xp 3000+ @ ? ska väl lösas snart. | 1 gb 400 mhz minnen | Gainward 6800 Gt Gs 256 mb | 320 gb | + 4 st diskar @ 80 - 120 gb styck. dock trasiga diskar :D | Ps sparka inte på era datorer---

Permalänk
Medlem

Det ska definitivt fungera bättre, börja med att leta igenom datorn med ad-aware och nåt antivirusprogram.. Jag TROR att ditt nätagg räcker, visst mer är bättre men jag sitter själv på ett 300w för tillfället och har inte problem av din sort.

Permalänk

min polare kör cs source på 230w agg, 512ram, o 6600gt...utan nåt lagg.... så ditt agg ska nog räcka! särskilt med ditt 3d kort!!

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Klena nätdelar brukar inte resultera i seg dator utan i blåskärmar och omstarter.

Har du som du säger laddat alla drivisar så kan det vara överhettning av CPU eller GPU, jag antar vidare att du inte kör överklockat medan du felsöker.

Det kan också vara någon disk som inte går i DMA-läge, eller antivirusprogrammet eller virus som ligger och juckar sig.

Visa signatur

Det fanns ett liv före Internet
Barton 2600+@3200+, Zalman CU-Fläns,Win XP PRO, Leadtek NCR18D Pro, 1 GB PC 3200 RAM, Powercolor 9800 Pro Artic VGA Cooler, SB Audigy Player 5.1, IBM 60GB, Plextor 24x, Iiyama 19" 451 VM PRO, Chieftech 340w, BB 8/1, Äntligen en tyst dator

Permalänk

lagg=beror på internetuppkopplingen...visst man fattar vad du menar men använd inte lagg i samband med datorns prestanda i fortsättningen

Permalänk
Medlem

robster... det behöver det inte alls göra??

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel Core i5 2500K | xfx geforce gtx 260 | 2x4GB Corsair XMS3 1600Mhz CL9 1,5V | Intel SSD 320 120GB | Asus Xonar Essence STX | Corsair TX 750W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

du har väl cool and quiet av (motsv.)i bios

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B0rn
robster... det behöver det inte alls göra??

jo

lagg=internet
hack=datorn

Permalänk
Medlem

Har också problem med "hack", har kommit ganska långt i mitt felsökande nu och det enda jag inte testat är en annan CPU, min dator hackar t.o.m. på XP´s olika skärmsläckare, gör din det med??
Kollade komponenterna i denna ordning, efter vad jag tyckte var troligast:
-Annat Grafikort
-Annat Moderkort
-Minnen (har 2st 512mb, testade dom var för sig)
-Annan Hårddisk
-Annat nätagg.
-Skärmen

Väntar på ny CPU nu, hoppas det löser sig med det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
jo

lagg=internet
hack=datorn

Fel,
lagg = att nån komponent försenar sin skickning av information, eller om informationen tar längre tid på sig att komma fram.
(exempel internetuppkoplingen)

hack = nån komponent som inte KAN arbeta tillräckligt fort, eller effektivt, som behövs.
(exempel dåligt grafikkort som ger låg fps)

alltså kan det lika väl vara lagg

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
jo

lagg=internet
hack=datorn

visst som fan kan en dator lagga. n00b

Permalänk

512MB räcker väl inte riktigt till i WoW...

Permalänk

Lag(g) = Fördröjning. Så det behöver inte vara internetrelaterat.