World of Warcraft Tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lohkmahr
finns det någon sida med talents man ka kolla?? jag kör paladin o har bara satt ut lite på vad jag tycker e bra kanske ska kolla upp det innan man sätter på något man kommer ångra

Det finns en väldigt bra förklaring på amrekanska forumet. Kommer med länk senare... WoW sidorna ligger nere

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
blir nog raid ikväll får se vart den blr av , själv är jag lvl 45 ne rogue nu btw var lär jag mig bättre bandage än silk är expert i first aid

Hammerfall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hej980
Hammerfall

nah.. tror nog inte att du ska ge dig in i hammerfall.. inte så länge du är alliance..

Permalänk
Medlem

Aha var han alliance, då är det problem.

Permalänk
Medlem

Vart ska en lvl 30 dwarf paladin hunta och göra bra quester ??

Permalänk
Medlem

Om man är Hunter (endast PvE), ska man satsa Agi/Sta eller Agi/Spi eller Agi/int? Jag vill ha kvar så mycket mana som möjligt efter varje fight...

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk

Smidigt blizzard! Servrarna åker upp och ner som en jojjo :/

En femma på att high populated servrarna inte kommer vara stabila kl 15

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk

Någon som har ett fiskar macro som dom kan dela med sej av ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Smidigt blizzard! Servrarna åker upp och ner som en jojjo :/

En femma på att high populated servrarna inte kommer vara stabila kl 15

Klockan är inte 15 ännu.

Permalänk
Medlem

Eftersom servrarna är nere och jag inte har något att göra har jag gjort en planering med min shaman.

planering vid strider PVP (standardplan)

Vid strid:

lightning shield
windfury weapon (kommer köra med rockbiter innan jag kan använda windfury)
frost shock (mot rogues: flame shock, mot någon som kastar spell: earth shock)
Purge (vid behov och om jag har mana)

gå mot anfall

placera ut strength of earth totem. Kan variera med totem beroende på situation. Exempelvis stoneskin totem i svåra strider eller mot flera motståndare (oklart).

fortsätta attackera

Vid flykt:

placera ut earthbind totem
ghost wolf

Lesser healing wave används i strid, vid ont om tid
Healing wave efter/innan strid, vid gott om tid
Healing stream totem vid passande tillfälle. Exempelvis när många i gruppen behöver healas.

Kommer detta funka tror ni? Kommentarer.

Det här är kanske lite "för mycket", men jag tycker om att sitta och planera saker i detalj, speciellt nu när man inte har tillgång till att spela. Samt att jag är ny med shaman, har alltså inte haft möjlighet att testa alla skills vid låg level.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
Vart ska en lvl 30 dwarf paladin hunta och göra bra quester ??

Hillsbrad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
blir nog raid ikväll får se vart den blr av , själv är jag lvl 45 ne rogue nu btw var lär jag mig bättre bandage än silk är expert i first aid

Om du får svar på den frågan så får du gärna posta i tråden..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
Någon som har ett fiskar macro som dom kan dela med sej av ?

jag vill också ha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tejpis
Om du får svar på den frågan så får du gärna posta i tråden..

I thereamore om du e alliance, måste vara lvl 40 tror jag, jag e 36

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lal_le(swe)
Hillsbrad

vart i hillsbrad? bara massa dåliga tigrar och sånt där ju

Permalänk
Medlem

Skulle inte Game Time card komma den fjärde mars? Kollade på Webbhallen och då hade de ändrat datumet till den nionde mars. Någon som vet varför?

Visa signatur

| AMD Athlon 64 3500+| 1024 DDR RAM | Audigy 2 ZS | Radeon 9800 Pro | MSI K8N NEO2 Platinum-54G |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hinula
vart i hillsbrad? bara massa dåliga tigrar och sånt där ju

Det finns en massa bra quests att göra i Hillsbrad Foothills och Alterac Mountains, alla är knappast skitlätta. Du ser det inte hur svåra questen är, utan hur stor belöningen är i förhållande. Det finns tex ett quest i Arathi Highlands som heter Trelane's Defenses, det är ett bra exempel på quests som ingen i sig bör göra, dålig belöning, svårt, tar tid, tråkigt som fan... etc etc.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Carl-Johan
då har man 225 i first aid då

kan man göra heavy mageweave bandage?

Den som spelar på Shadow Moon och som vill kan adda mej på deras buddy list "Dunpeal" heter jag, för tillfället lvl25 Warrior.

spelar mycket dagligen...

Orkar inte kolla om någon redan svarat..
Om du är horde så gå till FA tränaren i Orgrimmar, av han får du en quest som tar dig till Hammerfall. Gör questen där som är väldigt enkel sen får du 300 i FA. Sen när du har 240 i skill, tror även att lvl 40 krävs så åker du tillbaka till Hammerfall och då får du heavy mageweave.

Permalänk
Medlem

grr ska det vara så jävla svårt för blizzard att hålla tiderna!

Visa signatur

arrwhh

Permalänk

Själv misstänkte jag starkt att det skulle bli förseningar. Och självklart misstänkte jag rätt :/

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

?? Har spelat väldigt länge nu Inga förseningar för mig inte.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt_D
Eftersom servrarna är nere och jag inte har något att göra har jag gjort en planering med min shaman.

planering vid strider PVP (standardplan)

Vid strid:

lightning shield
windfury weapon (kommer köra med rockbiter innan jag kan använda windfury)
frost shock (mot rogues: flame shock, mot någon som kastar spell: earth shock)
Purge (vid behov och om jag har mana)

gå mot anfall

placera ut strength of earth totem. Kan variera med totem beroende på situation. Exempelvis stoneskin totem i svåra strider eller mot flera motståndare (oklart).

fortsätta attackera

Vid flykt:

placera ut earthbind totem
ghost wolf

Lesser healing wave används i strid, vid ont om tid
Healing wave efter/innan strid, vid gott om tid
Healing stream totem vid passande tillfälle. Exempelvis när många i gruppen behöver healas.

Kommer detta funka tror ni? Kommentarer.

Det här är kanske lite "för mycket", men jag tycker om att sitta och planera saker i detalj, speciellt nu när man inte har tillgång till att spela. Samt att jag är ny med shaman, har alltså inte haft möjlighet att testa alla skills vid låg level.

Du vet väl att shamaner är fegare karaktärer än rogues...? Om de får slut på mana sätter de ut en totem och slår med deras feta pinnar och gör typ 500 skada.. Håller de på att dö så kör de bara earthbind totem och den där vargen sen springer de.. iofs brukar jag hinna ifatt men ändå..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Så han är bara där ibland på random plats?

spawnar ~ varannan timma ovanför gården närmast ingången till westfall tror jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Du vet väl att shamaner är fegare karaktärer än rogues...? Om de får slut på mana sätter de ut en totem och slår med deras feta pinnar och gör typ 500 skada.. Håller de på att dö så kör de bara earthbind totem och den där vargen sen springer de.. iofs brukar jag hinna ifatt men ändå..

Hmm jo, men ser inget svar på mina frågor där. Om så shamanen är 83 gånger fegare bryr jag mig inte om. Sen tänker jag inte slå med feta pinnar, utan jag ska ha 1h och sköld.

Mycket intressant att du hinner ifatt i alla fall, vad för klass är du och vilken level? Samt vilken level shamanerna är du jagar.

Enligt ditt inlägg tolkar jag att du är frustrerad över att ytterligare en person väljer att vara shaman. Det får mig bara att vilja komma igång med shamanen extra fort.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Nån som kan svara mig vad adressen till management-sidan är? https://signup.wow-europe.com/ ?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Under our maintenance today our Server Administrator managed to delete the database for the following realms; Kael, Illidan, Blackrock, Shattered Hand, Stormreaver. In the writing moment we do not know if we have the ability to restore the characters on the affected realms due to some consequenses during todays maintenan

e det fejk elr?

edit, faran över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
spawnar ~ varannan timma ovanför gården närmast ingången till westfall tror jag.

Tackar.. nu ska jag campa där 4timmar

Permalänk

tog ett nytt screenshot på min karraktär, visst har han en söt hatt?
http://home.no/walla/ktzul.png

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Du vet väl att shamaner är fegare karaktärer än rogues...? Om de får slut på mana sätter de ut en totem och slår med deras feta pinnar och gör typ 500 skada.. Håller de på att dö så kör de bara earthbind totem och den där vargen sen springer de.. iofs brukar jag hinna ifatt men ändå..

Fegast är nog Warlocks eller Mages. Drar på nån fear-spell eller någon AoE-spell som är omöjlig att ta sig ur.
Så fort man kommer face-to-face med en sådan vet de att de är så rökta... kan med min level 32 Orc Warrior utan några som helst problem ta en mage/warlock/priest/warrior som är cirkus level 36~... Warriors to the people! (så har man komponerat ihop ännu ett inlägg totalt fullt med onödig nonsens, förlåt)

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

Bara jag som hatar undead-rogues? får man någon på sig när man är i fight och inte så mycket liv kvar så är det till 90% en jäkla undead-rouge.. aldrig någon annan class, bara undead-rouge :\

Sen tycker jag vi priest´s borde få någon mer spell som kan få fienden bort från oss, I PVP har jag 0% chans mot en undead rogue. Oftast hinner dom döda mig innan stunnen tagit slut, eftersom dom är immuna mot fear har jag inte en chans att få dom från mig och med cloth som armor dör man på ca 4sec :\ detta är om dom använder sin uber-speacial-race-skill. Tex så tycker jag vi är värda nöjjet med att undead´s räknas som just undead så mina undeadspells funkar på dom jävlarna!

/liss på StormScale

Visa signatur

*-'