Permalänk
Avstängd

jag lyckades paja en oled genom att montera den på liknande sätt, kortet är av multilayer typ och har man otur kan man kortluta dessa så pajar IC.kretsarba på baksidan av kortet. På eran bild ör det ock svårt att se om sidan av kortet nuddar ramen...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Det enda som har kontakt med någon sorts metall är metallramen runt själva displayen och hålen där den är fastskruvad.
Visserligen kan det vara lite tajt på sina ställen, men oleden sitter såpass hårt fast i ramen att det inte ska vara något problem med kortslutning och liknande hemskheter.

Permalänk
Avstängd

aha.. metallramen är det ju inga problem med.. det får bara inte nudda PCbn

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Hörru har du tänkt på att ditt moderkort är väldigt böjt?
Ser ut som det sviktar väldigt mycket iaf.

Visa signatur

Dator1:pentium 4. 3,4ghz | 1024mb ddr2 ram. | ati radeon x800 xt 256mb grafikkort pci-e
Dator2: pentium 4 2,6ghz | 512mb ddr ram | 128mb grafik Dator3: pentium 4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | 128mb grafik
Dator4(laptop):pentium4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | ati radeonT 9700 128mb ram.

Permalänk
Medlem

Jo, moderkortet är böjt. Det är nog blivit så när vi har tryckt i IDE-kabeln. Tur nog verkar det inte påverka moderkortet.

CyberVillain: Du skulle ha sattit dit en tejpbit över kanten innan du skruvade fast displayen. Det hade nog hjälp.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Avstängd

hehe.. det gjorde jag med den displayen som sitter i nu
Lite pinsamt bara jag är halvfärdig civilingenjör och pappa som var ned och byggde datorn har varit det i 35 år och ingen av oss tänkte på att PCB kunde vara multilayer...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
hehe.. det gjorde jag med den displayen som sitter i nu
Lite pinsamt bara jag är halvfärdig civilingenjör och pappa som var ned och byggde datorn har varit det i 35 år och ingen av oss tänkte på att PCB kunde vara multilayer...

Dagens skämt?

Visa signatur

Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett mycket snyggt och väl genomfört arbete. Fortsätt så här killar. Personligen är jag mäkta imponerad!
Luktar som om ni kommer att få ett bra betyg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polo
Ser ut som ett mycket snyggt och väl genomfört arbete. Fortsätt så här killar. Personligen är jag mäkta imponerad!
Luktar som om ni kommer att få ett bra betyg.

Ehum, men sen när får man betyg efter hur snyggt projektet är?

OnT: Väldigt snyggt bygge.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

WOHO! Vi vann en kategori Bästa plåtchassi.
En pokal och en varsin Q-pad från swec rör sig hitåt

Visa signatur

[Kampanj Mot Dataprince]

Permalänk
Medlem

Grattis det var ni värda!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTohC
Ehum, men sen när får man betyg efter hur snyggt projektet är?

Vet inte om du genomfört ett projektarbete, men nog spelar det roll hur det ser ut. När jag skrev min uppsatts var det väldigt noga att man skulle följa vissa ramar - vilket innebar att man skulle ha vissa teckensnitt, radavstånd, teckenstorlek etc.

Om killarna som bygger chassit bara hade slängt all hårdvara i en pappkartong, hade det då påverkat betyget positivt eller negativt?

Permalänk
Medlem

Jahapp, en pokal blev det till oss!

Tävlingen var lyckad, till hälften. Lördagen gick bra. Mycket folk även om majoriteten var där för musiken (och spriten?).

Söndagen var dock dödfött. En tredjedel av tävlanden hade gått hem redan på slutet av lördagen. Bara ett par besökare kom och tog en titt. Vår projekthandledare var en av dem. Han blev mycket glad över att vi fick ett pris för vår dator. Han kanske tycker priset kommer underlätta hans betygssättning.

Vi vann priset för Bästa plåtchassi.
När jag förstod att vi hade vunnit ställde jag mig upp och skrek "JA!".
Juryns motivation var:

Citat:

Egentligen bästa designpris. Genomtänkt och nyskapande samt form och funktion, elegant.

Vad vi har hört från medlemmar av juryn var vår dator mycket populär hos juryn, och det gör oss ju glad.
Även många besökare kom fram och prisade vår dator. Vi även glada för det.

Vi blev fotograferade av museets egna fotograf. Bilden kan ses i museets pressmeddelande. (Länk ligger till höger. Jag till vänster och Ballistic till höger. Piffen var inte närvarande vid tillfället.) Direktlänk till pressmeddelande.

Pc för alla intervjuade och fotograferade även oss. Fotografen tog en rätt så cool bild på Ballistic och mig när vi poserar i bakgrunden av vår pokal. Förhoppningsvis kommer vi med i marsnumret eller numret efter det.

Jag hade en kamera med mig, men jag överskattade batteriernas laddning så kameran dog mitt i tävlingen. Självklart tog man inte med sig laddaren. D'oh!
Bilderna som jag tog finns här.

Jag lyckades ta en sista bild på dator på söndagen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Gud va roligt. Grattis

Permalänk
Medlem

Underbar låda, cleant och svart, helt i min stil
Grattis till vinsten

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Finfint! Grattis

Visa signatur
Permalänk

Snyggt bygge!
ska tillbaka nästa år igen(om det blir nått) och hoppas man slå sitt rekord på 1röst:)

Visa signatur

♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣
Bionicstyles©2003
♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣ ♣

Permalänk

riktigt snyggt bygge Edit: gillar inte smått, men den här var extrem

Permalänk

Välförtjänt vinst, mycket snyggt !

Visa signatur

/ Maui Design
www.mauidesign.tk

Permalänk
Medlem

Vi tackar och bugar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caly Centurion
riktigt snyggt bygge Edit: gillar inte smått, men den här var extrem

Då kommer du inte gilla MUVE2. Den kommer bli ännu mindre!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Permalänk
Proffsmoddare

Jag får väl med ta och gratulera till en välförtjänt vinst *surar för att jag inte kunde vara där*

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Roligt :):up:.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag får väl med ta och gratulera till en välförtjänt vinst *surar för att jag inte kunde vara där*

Och då svarar jag med att gratulera för dina vinster. Du var verkligen värd dem. Kul att få se hur puzzleboxen såg ut i verkligheten också, och jag vill inte tänka på hur mycket jobb du har lagt ner på den. Arbetstid är dock något man snabbt glömmer när man väl har fått färdigt det man håller på med.

Permalänk
Medlem

Stort Grattis till er.

Jag säger som Wolverine, synd att man inte kunde vara där.

Visa signatur

Stationär: Intel core i5 2500K, MSI Z68A-GD65(G3), 16 Gb ram, MSI GTX 560 Ti 448 cores 1280 Mb SLI, 120 Gb SSD, ca 7 Tb hd, Win 7 Pro x64
Bärbar: ACER 8943G Intel Core I5 430M, 8 Gb ram, Radeon HD5850 1 Gb, 60 Gb ssd + 500 Gb hd, Win 7 Pro x64
Platta: Huawei Mediapad 7", 1,2 Ghz dualcore, 8 Gb ram, 3G, Android 3.2

Permalänk
Medlem

Säger såsom de flesta andra, jävligt snyggt bygge!

En fråga som kanske redan ställts men jag frågar ändå, varför just Muve? Någon betydelse eller bara fränt?

Visa signatur

| Apple iPod nano + Apple HiFi ' Sony Ericsson K700i ' Sony Ericsson S700i ' Sony Ericsson Z1010 ' Sony Ericsson K750i, Sony Ericsson W800i, Sony Ericsson W900i 'Sony Ericsson W850i ' Sony Ericsson K800i, | HP DV9244; AMD 64 Turion X2 TL52, 2048Mb DDR2 RAM, 256MB Geforce 7600, 240GB + 500 GB Extern HDD, 17" Widescreen WXGA+

Senaste inköp: SE K800i Kommande köp: Nokia n95 (snacka om att bryta SE-trend..)

Permalänk
Medlem

Bland de snyggaste byggena jag någonsin sett faktiskt! Grattis!

Permalänk

Grattis! väldigt snyggt bygge.

hoppas att ni har fått blodad tand att göra snyggbyggen?

Visa signatur

*Jag leker bar med min burk*

Permalänk
Avstängd

fan.. hade iten tid att åka till tekniska i helgen

men ni kanske kan lägga upp lite fler bilder på det färdiga bygget?

Visa signatur
Permalänk

Grattis!

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Hedersmedlem

Tack.

Vi var tvungna att ha något namn till mackapären, och helst någon förkortning som inte lät som hej-kom-och-hjälp-mig, och till slut kom vi fram till muve. Multipurpose Unit for Various Entertainment.

Klart att man har fått blodad tand när det gäller byggen, men dessvärre räcker tiden inte riktigt till, men det har å andra sidan inte stoppat någon förut.

CyberVillain: Ett par bilder jag tog på den nu innan jag ska sticka till skolan. Är du nyfiken på någon annan vinkel så är det bara att hojta till.
http://ballistic.rautermods.net/muve

Baksidan ser lite halvtaskig ut på bilden, men det är bara för att den är tagen ur en dålig vinkel (vilket jag först märkte när jag kollade på bilden). Kollar man rakt bakifrån så ser den inte alls lika dålig ut. Sen blev det kanske lite suddiga bilder osv, men det får jag fixa med ett stativ lite senare.