Permalänk
Medlem

Spray suger

Hej på er.....
Jag har spray 8 mbit.
Det är dålig fart på DC och på internet
Spray hittar inte något fel säger dom iaf
dom är inte hjälpsamma utan lite otrevliga.
Är det någon som har liknande problem?

kan man få virus som orsakar detta jag hittar inget men man vet aldrig.är inte så duktig med datorer.
Är tacksam för svar

Visa signatur

Jag har hela Internet på diskett

Permalänk
Medlem

försök med adaware

är la www.adaware.se/com
annars sök på www.google.se

jag har spray och min throughput är 100% av bandbredden

Permalänk
Medlem

Gar också spray, mitt internet funkar finfint men supporten suger verkligen. Otrevliga och okunniga Sen är 50gigs-spärren inte så trevlig heller.
Ksa sakffa bbb 24 / 1 när det kmr till stan

Permalänk
Medlem

Japp support suger.
ska skaffa bbb 24/1 när det kommer

Visa signatur

Jag har hela Internet på diskett

Permalänk
Medlem

Intrnet funkar bra men supporten är kas & värdelös.

Visa signatur

Hode

Permalänk
Medlem

Internet funkar inte hos mej. jag har knappt 10 % av 8 mbit
ska ringa idag till spray det skulle vara fixat tills idag...men prata går ju
det blir å ringa å skälla i dag med

Visa signatur

Jag har hela Internet på diskett

Permalänk

Har Spray 500 och den funkar perfa!

Visa signatur

"But there's probably no better form of government than a good despot."
-- George Lucas

Permalänk
Medlem

Det funka när jag hade det med men sen gick jag tikk 8 mbit då blev det strul

Visa signatur

Jag har hela Internet på diskett

Permalänk

Re: Spray suger

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr:Jonne
Hej på er.....
Jag har spray 8 mbit.
Det är dålig fart på DC och på internet
Spray hittar inte något fel säger dom iaf
dom är inte hjälpsamma utan lite otrevliga.
Är det någon som har liknande problem?

kan man få virus som orsakar detta jag hittar inget men man vet aldrig.är inte så duktig med datorer.
Är tacksam för svar

Om du kör XP eller Win2k, prova: Start - Kör - cmd - netstat ...bör du se ifall det pågår nått skumt med din uppkoppling.

Permalänk
Medlem

på tal om sprays support, jag har ringt i två dagar nu, 30minuter/dag
"det är fortfarande några samtal före.." så jävla drygt!

men i alla fall, någon av er kanske vet hur man får bort sprays hack på iexplorer, jävla rosa blupp uppe i hörnet vill jag inte ha

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

håller med spray suger verkligen... supporten ska vi inte ens tala om...

Visa signatur

Asus Z370-A ~ Intel Core i9 9900K ~ 64GB Corsair Vengeance 3200MHz ~ Asus RTX3080 OC ~ Samsung 970 EVO Plus 1TB ~ NZXT H440W New Edition Silent Ultra ~ Corsair RM750x ~ Noctua NH-D15

Permalänk

Man får vad man betalar för

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om Sprays nya selfservice sida då?
http://www.spray.se/support/

Permalänk
Medlem

Jag har Spray 2 Mbit, och det fungerar bra.

Permalänk
Medlem

Har ingen erfarenhet av era problem, det enda som irriterat mig är att Sprays DNS-servrar vid två tillfällen gått ner. Jag får ut 6,74 mbit/s enligt TPTest vilket är mycket bra med tanke på att jag ändå bor en bit bort. Supporten har jag aldrig upplevt som otrevliga de få gånger jag ringt till dem heller. Kötiderna kunde förbättras däremot.

Jag har en lösning på rosapluppihörnet (inte för att jag vet vad ni menar, jag ser ingen plupp när jag öppnar Explorer), kör Firefox

Permalänk
Medlem

jag sa upp skiten....va trött på dom
ska testa BBB nu det kan inte bli värre

Visa signatur

Jag har hela Internet på diskett

Permalänk
Medlem

Du kan ju inte sitta och mäta hastigheten på DC, du måste ju göra TP Test...

Permalänk
Medlem

Skit är rätta beskrivningen av spray

Spray ignorerar en som kund om man vill häva sitt köp genom ångerrätten och försöker påstå att man inte gjort det i tid, även fast man har bevis på papper.
En vacker dag var internet dött, då hade dom likt förbannat kopplat ur mig från mitt telia.
Efter xx samtal hos spray kunde det till slut konstateras att dom kopplat in mig på 0,5mbit istället för 8mbit, då hade jag varit utan internet i 4 dagar.
Proffsigt va?
Först efter dom fått se bevisen på att våran ångerrätt gällde skulle dom ta tag i problemet och återställa allt till det normala igen, jag ville ju tillbaka till telia.
Dom på supporten lovade att höra av sig men det verkar vara lätt att bryta löften hos spray!
Så här var det varje dag i nån vecka och det håller fortfarande på.
Det skulle nämligen prioriteras, märkligt? Måste vara fler som blivit blåsta av spray..

Visa signatur

Mvh Robban

Permalänk
Medlem

Jag har spray 2mbit.
Aldrig haft nå problem å tankar med 248kb/s

Visa signatur

Signatur raderad. Max 3 rader i upplösningen 1024*768 /Najk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RocketZ
Man får vad man betalar för

Det är så sant så

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rangwald
Du kan ju inte sitta och mäta hastigheten på DC, du måste ju göra TP Test...

Jo det har jag gjort och det va inte bra...

Visa signatur

Jag har hela Internet på diskett

Permalänk

Exakt samma som för mig då. När jag hade 0,5 var det fan hur stabilt som helst. När jag uppgraderade till 2 blev det strul, fittping på alla servrar och så vidare. Det slutade med att jag sade upp skiten, gör samma sak du med, och skaffa Glocalnet 8Mbit, billigare och bättre.

Visa signatur

ECS 945P-A | Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz | 2x Corsair Value PC5300 DDR2 1024MB | Gainward GeForce 7950GT 512MB,1,4ns DDR3 | 2 x Samsung SpinPoint 250GB SATA2

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Spray suger

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degeneration
Om du kör XP eller Win2k, prova: Start - Kör - cmd - netstat ...bör du se ifall det pågår nått skumt med din uppkoppling.

Hur vet man om något är skumt då??

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Spray suger

Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Hur vet man om något är skumt då??

Det ser du där pingen drar iväg ordentligt

EDIT: Nu tänkte jag på en tracert men där ser du vad som är anslutet till dig eller från dig, tror jag!:D

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr:Jonne
Jo det har jag gjort och det va inte bra...

Vad hade du för värden med TP Test då?

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CC01
Jag har Spray 2 Mbit, och det fungerar bra.

Word.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buzz
håller med spray suger verkligen... supporten ska vi inte ens tala om...

Om supporten är snygg så är den välkommen hem till mig.

Permalänk

Tiscali & Spray

Spray internet är ren jävla skit skaffa inte spray om du har spray så byt fort

Visa signatur

NF7-S V2,0 Athlon XP2400+Barton-Mobile 133*15 2,0Ghz Overclocked 210*11 2,3Ghz, minne 4500 1024mb, GeForce 7600GS OC 512Mb
461/638

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moerkan
Sen är 50gigs-spärren inte så trevlig heller.

Wtf? Finns det en 50gigs-spärr? Har jag inte märkt.

Saxade från Spray:

3.5 Bredband 2000-tjänsten och Bredband 8000-tjänsten är begränsad till en överföringsmängd, totalt mängd av uppladdat data och nedladdat data, på max 50 GB per kund per kalendermånad. Skulle överföringsmängden överstiga 50 GB för en enskild kalendermånad äger Spray rätt till att begränsa kundens nedladdningsmöjligheter och eller uppladdningsmöjligheter eller helt stänga av kundens tjänst.

Och så står det även i de papper jag fick iom. mitt byte till Spray 8000 som aktiverades 2005-01-03 (hade Spray 2000 innan). Såvitt jag vet har jag slangat betydligt mer än 50GB upp/ner vissa månader men ändå har ingenting hänt. Kanske görs endast stickprover? Hur som helst är detta riktigt, riktigt löjligt. Jag ska allvarligt tänka över ett byte till annan operatör.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moerkan
Gar också spray, mitt internet funkar finfint men supporten suger verkligen. Otrevliga och okunniga Sen är 50gigs-spärren inte så trevlig heller.
Ksa sakffa bbb 24 / 1 när det kmr till stan

Skaffa inte BBB,läs runt lite så hajar du nog vad jag mummlar om.

MVH/A