Permalänk
Melding Plague

D-Link gamingrouter

<font style="font-size: 10pt"><b>D-Link gamingrouter</b></font> <small class="small">torsdag 17 mars av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Herman</a></small><br>
Vi rapporterade om en intressant <a href="http://www.sweclockers.com/html/sok.php?searchquery=108G&matc...">gaming-router</a> från D-Link för en tid sedan. <a href="http://www.tomsnetworking.com/Reviews-191-ProdID-DGL4300.php" target="_blank" >Toms Networking</a> har nu skrivit en recension på den. För er som inte minns specifikationerna har den fyra stycken gigabit-portar, 108 Mbps trådlöst nätverk och en funktion för att öka bandbredden till spel via QoS.
<br />
<br />"<I>It's been a long time since I've been able to review a D-Link product, so why not start with one that breaks some new ground? The DGL-4300 Wireless 108G Gaming Router (and its wireless-less sibling the DGL-4100) are the first consumer routers to include a 10/100/1000 (Gigabit Ethernet) switch. And while they are not the first to incorporate QoS (Quality of Service) features, they are the first to use automatic traffic classification to attempt to simply its setup.</I>"
<br />
<br />Läs recensionen hos <a href="http://www.tomsnetworking.com/Reviews-191-ProdID-DGL4300.php" target="_blank" >Toms Networking</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är det nåt att ha är frågan d-link gör väl ingen vidare produkter i stort sett. inte de routrar jag har köpt iaf.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det är med D-links nyare trådlösa routrar, men den jag hade för ca 1½ år sedan var det sämsta skit jag köpt... fick ALDRIG signal, även om datorn stod 1 meter ifrån routern...

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem

Undra när dessa dyker upp i norden. Sedan undrar jag om inte någon annan tillverkare borde
ha något liknande i startgroparna.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Så dåliga är inte D-Link, min 614+ har stått på utan omstart sen Maj förra året med 3 stationära som används allihop varje dag och en trådlös som bla används för att strömma film med. Inte ett enda problem. Iofs krävdes det ett par firmware-upgrades innan den kom i detta funktionabla tillstånd, men efter det förstår jag inte riktigt vad som skulle blivit bättre med en annan router ? Märkesmagi ?

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

En produkt ska ju enligt min menning inte behöha massa firmware uppgraderingar. Den ska vara så funktionabel när den levereras att den fungerar utan klöd. Har fått kör 10mil mitt i natten nån fredag kväll för att nån jävla pajas på ett av de nät vi har hand om envisast med att ha en d-link router.

Så jag väljer vilket märke som helst, bara jag slipper fel-link

Permalänk
Medlem

Nu börjar anti D-linken vågen här igen. Ni som är missnöjda har säkert köpt första versionerna av D-link 604 etc. Liksom de flesta produkter så är det barnsjukdommar från början. Ang trådlösa alternativ: Jag själv kör inte trådlöst eftersom trådlös teknik innebär en himla massa mer feldetektering och felkorrigering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Total_Cu
Nu börjar anti D-linken vågen här igen. Ni som är missnöjda har säkert köpt första versionerna av D-link 604 etc. Liksom de flesta produkter så är det barnsjukdommar från början. Ang trådlösa alternativ: Jag själv kör inte trådlöst eftersom trådlös teknik innebär en himla massa mer feldetektering och felkorrigering.

4 stycken som köpt 3 olika generationer 604or, liknande problem på alla...
Och angående trådlöst: Med min dlink 624 var det massa feldetektering och felkorrigering, med min 3com AP så funkar allt klockrent...

Permalänk
Medlem

Kilroy

Hur vet du det o man får fråga? I så fall verkar det vara personen i fråga i så fall då den tydligen verkar fungera bra för väldigt många personer. Har ingen själv men åsikter går verkligen isär här, då "väldigt" många är nöjda och sedan finns det många som inte är nödja.

Har haft en från D-Link som kört i flera år nu nonstop och fungerar perfekt i alla fall o inga problem har jag haft.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Kilroy

Hur vet du det o man får fråga? I så fall verkar det vara personen i fråga i så fall då den tydligen verkar fungera bra för väldigt många personer. Har ingen själv men åsikter går verkligen isär här, då "väldigt" många är nöjda och sedan finns det många som inte är nödja.

Har haft en från D-Link som kört i flera år nu nonstop och fungerar perfekt i alla fall o inga problem har jag haft.

När man jobbar med mycket produkter ofta märker man vilka som har en tendens att krångla mer än andra. D-link är ett märke vi dömt ut och undviker så långt det bara går. De kanske har blivit bättre men vi vågar då rakt inte chansa.

Permalänk
Medlem

Har den stöd för "loopback", alltså att man connectar till något bakom den med den externa ipadressen genom en forwardad port utan att gå brutalt långsamt. Eller är det samma billiga skräp som alla andra "budget" routrar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camridge
Kilroy

Hur vet du det o man får fråga? I så fall verkar det vara personen i fråga i så fall då den tydligen verkar fungera bra för väldigt många personer. Har ingen själv men åsikter går verkligen isär här, då "väldigt" många är nöjda och sedan finns det många som inte är nödja.

Har haft en från D-Link som kört i flera år nu nonstop och fungerar perfekt i alla fall o inga problem har jag haft.

Hur jag vet det?
Jag typ är kompis med 3 av personerna och är den 4e själv...

Så, det är personens fel att man inte kan logga in på den utan måste dra ut strömmen för att sedan kunna logga in?
Eller ibland vänta några timmar så funkar det, men ibland så funkar inte det heller utan man måste dra ut strömmen.

Så, hur menar du att man ska göra för att det ska fungera?

Ok, kul för dig, grattis!
Men du kanske skulle ta och läsa lite på forumet här ska du se att jag inte är ensam om att ha erfarenhet av krånglande 604or...

Sen tycker jag dock att netgears billiga produkter har alldeles för gott rykte, några modeller har fungerat klart sämre än dom dlinks jag varit i kontakt med...