Permalänk
Medlem

Låst mobil ?

Tjena!
Jag köpte en Nokia 6610i av en tjej på blocket. Men när jag får hem den och sätter i mitt 3-simkort och startar telefonen så står det att somkortet ej är godkänt?? Jag sätter i ett gammalt Telia-simkort istället och med det fungerar det. Är det så att mobilen är låst till Telia då? Eller fungerar dessa telefoner inte med 3-simkort?

Jag kontaktade tjejen jag köpte telefonen av, hon sa att hon inte visste så mycket om mobiler men hade kört den med både Telia och Comviq.

Jag har även testat att låsa upp den med olika koder, men utan resultat.

Nån som vet hur jag ska göra för att få den att fungera med mitt simkort?

Tack

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk

tre-sim fungerar inte alls eller i vissa fall ibland i gsmtelefoner...

Visa signatur

Abit NF7-S | xp1700+@2212MHz | 512MB DDR333+DDR266@369MHz i DualDDR | Ati Radeon 9800SE AIW |
4G iPod 20GB | Nec e616 & Motorola A925 & Motorola E1000 | Nintendo DS

Permalänk
Medlem

hmm rackarns...
då får jag sälja den igen.

jag har för tillfället en a925 men batteriet tar ju slut direkt och den får ej plats i fickan. nån som har tips på en liten 3 telefon som inte drar så mycket batteri?

eller en gsm telefon som fungerar med 3-sim?

Visa signatur

Hur gammal heter du ifrån ?

Permalänk
Medlem

Lg U81xx? Dem är "små" i jämförelse med A92x. Kostar inte så mycket heller om man köper dem begagnade.

/Schupa

Visa signatur

| FD Define R2 | MSI Z390-A PRO | Intel i3-9350KF | Gainward GTX 980 Phantom | Corsair Vengeance LPX 2x8GB | Crucial MX300 275GB | OCZ Vertex 460A 120GB | Corsair RM750X V2 | 3x AC F12 PWM | BenQ XR3501 | SteelSeries Siberia 800 | Mionix Zibal 60 | Func MS-3 R2 |