Bränna .img med Nero?

Permalänk
Medlem

Bränna .img med Nero?

Argh! Sliter mitt hår med en skitsak.

Packat upp ett antal filer med WinRAR och det blev en .img-fil men Nero känner inte av det formatet och inte Daemon Tools heller för den delen.
Löste det genom att ändra namn till .iso men det är väl inte så man ska göra misstänker jag?
Gick både att bränna i Nero och spela upp med Daemon men hur gör man egentligen???

Mvh

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Hedersmedlem

Bränn med DVD Decrypter, om det är bränna du vill göra -> www.dvddecrypter.com

Permalänk

Går fint att mount:a i Daemon Tools, välj bara "All Files" så du ser .img filen, den listas inte automatiskt...

Att döpa om till .iso och bränna är helt Ok, alt. mounta i Daemon Tools och kör en CD/DVD copy i Nero.

/Anders

Visa signatur

**************************
Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Medlem

Du kan annars bränna filen via Nero. Låt bara alla inställingar om klusterstorlek och allt vad det är vara i dess urspungslägen, så fungerar det.
DVD Decrypter är dock den bättre varianten.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av formatckolon
Går fint att mount:a i Daemon Tools, välj bara "All Files" så du ser .img filen, den listas inte automatiskt...

Att döpa om till .iso och bränna är helt Ok, alt. mounta i Daemon Tools och kör en CD/DVD copy i Nero.

/Anders

Öhh, fan vad dum jag känner mig. "All files" var ju klockren. Tänkte inte på det... Tack!

Kamelen: Säkert ett bra program, litet å smidigt men alltför många inställningar för att jag skall få det att funka bra. Orkar inte just nu > uninstall.

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gitzo
Kamelen: Säkert ett bra program, litet å smidigt men alltför många inställningar för att jag skall få det att funka bra. Orkar inte just nu > uninstall.

Öh, du, Kanel heter jag!

Du behöver normalt inte pula med inställningar i DVD Decrypter. Ta menyn 'File' | 'Browse', peka på imagen och sen 'Write'. Det finns nog inget bättre program för bränning av imagefiler än DVD Decrypter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Öh, du, Kanel heter jag!

Du behöver normalt inte pula med inställningar i DVD Decrypter. Ta menyn 'File' | 'Browse', peka på imagen och sen 'Write'. Det finns nog inget bättre program för bränning av imagefiler än DVD Decrypter.

Jorå, jag vet att det är Kanel. Skojar med dig lite

Ang. Progget så gjorde jag precis som du beskrev men Source är brännaren och Destination är filen jag pekade på i File > Browse. Borde ju vara tvärtom och nån "Write"-knapp har jag inte hittat.
Ska försöka lära mig det nån regnig dag då håret värker men just nu får det duga med Nero. Blev lite nervös när jag gick in i Tools > Settings, fattade inte hälften av allt som stod där.

Mvh

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gitzo
Jorå, jag vet att det är Kanel. Skojar med dig lite

Ang. Progget så gjorde jag precis som du beskrev men Source är brännaren och Destination är filen jag pekade på i File > Browse. Borde ju vara tvärtom och nån "Write"-knapp har jag inte hittat.
Ska försöka lära mig det nån regnig dag då håret värker men just nu får det duga med Nero. Blev lite nervös när jag gick in i Tools > Settings, fattade inte hälften av allt som stod där.

Mvh

Hehe, u got me!

Kan hända att programmet startade upp i fel läge då. Det "vanliga" läget, bränning av ISO:s, når du via menyn 'Mode' | 'ISO' | 'Write'.

Permalänk
Medlem

Okej, nu fattar jag!

Muchos gracias!

Visa signatur

Inga armar, ingen kaka!