Permalänk
Medlem

Öppna nätadapter till laptop

Hej kära swclockare! Eventellt fel avdelning för detta... men men.

Har ett litet problem... har fått ett litet brott på kabeln till min laptop (Compaq Evo N800v). Brottet är precis innan sladden från datorn går in i nätadaptern så jag behöver därför öppna nätadaptern för att kunna klippa av sladden och sedan koppla på den där inne igen. Brottet är ju så nära själva nätadaptern att man inte kommer åt att skarva den där. Finns för lite sladd att jobba med helt enkelt.

Problemet är att det är helt omöjligt att komma in i adaptern. Har kollat bakom alla klistermärken, pillat med knivar osv. Inget tycks hjälpa. Jag känner mig som om jag vore med i den där Povel Rammel låten med kokosnöten.

Så här ser nätadaptern ut...

Någon som har några tips på hur jag ska få upp den här?

Permalänk
Medlem

använd en bågfil vid långsidorna.. såga lite lagom tills du ser metall.. sedan kan du bräcka upp den med en skruvmejsel vid en av kortsidorna.. fixa kabeln och limma igen adaptern..
eller eltejp..

Visa signatur

AMD643500+[asus_a8v][corsair 1024mb][powercolorX800XT][tt_tsunami][tagan_420w]Waterchill

Permalänk
Medlem

Det borde räcka med en skruvmejsel i sidan och vrickla lite bara.

Iaf dom laddare jag har öppnat...

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulth
Det borde räcka med en skruvmejsel i sidan och vrickla lite bara.

Iaf dom laddare jag har öppnat...

Har testat det...

Nu provar jag med bågfilen... funkar inte det så backar jag över den med bilen

Permalänk

kolla alla typ gummifötter...

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <==Ic3==>oscar
kolla alla typ gummifötter...

Tycker du skriver i alla trådar helt onödiga saker :/

Eller kan du förklara vad du menar? Du verkar inte kunna ett skit om datorer eller moddning :F

Visa signatur

[CPU] P4 2.8 @ 3.1 ghz [Minne] 512ddr [MOBO] P4P800-E Deluxe [G-Kort] Geforce FX 5200 [HDD] HDD 2st 120 gb, 1st 200 gb.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <==Ic3==>oscar
kolla alla typ gummifötter...

Du skulle _kanske_ kunna ha rätt.
Som XBOX. Du måste peta bort fötterna (i detta fall så kommer de nog gå sönder eftersom de är så små). under "pluttarna" så finns det nog antagligen skruvhål

Permalänk
Medlem

Det kan gå aldeles utmärkt att skära med kniv längs skarven, skär med 45 graders vinkel längs hela skarven med kniven riktad mot svetsen, du ser var den är och känner när du skär igenom. Skär inte för djupt bara.

bågfilen funkar också bra men det blir svårare att limma ihop igen.

Men kolla först under eventuella pålimmade gummifötter, har sett flera såna agg som är sammansatta med skruv under gummifötter/limmade plastbitar

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem

Playstation har också sådär skruvar under plupparna.. så testa det om den har några..

Permalänk
Medlem

Det blev mattkniven. Lyckades få upp den efter 30 minuters "täljande".

Nu ska jag plocka fram lödpennan och sätta dit sladdrackaren. Förstår dock inte riktigt hur det är kopplat.

I nätagget är det vit + grå som går in i ngn ty av gummigrej. På andra sidan gummigrejen är själva sladden och den inehåller nät, folie, vit. Vet inte riktigt vad som händer i den där gummigrejen och var den gråa tog vägen.

Permalänk
Avstängd

blir det total kakka av det så finns nya på http://www.zebramedia.com/butik/show_one.asp?ID=3153

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.