Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av induce
Ja, AIn är inte mycket att hurra över. Antingen är alla bilarna helt überkassa eller så är det en enstaka bil som är sanslöst bra som är omöjlig att hänga med trots att loppet bara ger 15 a-spec poäng. Det retar gallfeber på mig stundtals. Skapar hellre mina egna utmaningar, time attacks och liknande. Vi borde starta någon svensk sida där man kan posta tider för olika banor och bilar i standardutförande, kunde bli riktigt skoj!

Ja, hade rätt roligt en dag med denna tråd http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=43558...
men den dog ut rätt snabbt tyvärr.

Vad gäller A-spec poängen så verkar den som sagt vara ett medelvärde av de andra bilarna. Och eftersom det oftast är 4 traktorer och en F1bil typ så blir det låga A-spec på grund av traktorerna och F1-bilen bara försvinner i horisonten. Trots att det kan vara bara 10-15 A-spec. Fast har du testat Opel speedstercupen? verkar bli 200 A-psec poäng i den hur man än gör. Och lite småsvår (vissa av loppen iaf) fast långt ifrån omöjlig att vinna med lagom trimmad bil.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk

Varför är det japansk text på era bilder?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RogerL
Ja, hade rätt roligt en dag med denna tråd http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=43558...
men den dog ut rätt snabbt tyvärr.

Vad gäller A-spec poängen så verkar den som sagt vara ett medelvärde av de andra bilarna. Och eftersom det oftast är 4 traktorer och en F1bil typ så blir det låga A-spec på grund av traktorerna och F1-bilen bara försvinner i horisonten. Trots att det kan vara bara 10-15 A-spec. Fast har du testat Opel speedstercupen? verkar bli 200 A-psec poäng i den hur man än gör. Och lite småsvår (vissa av loppen iaf) fast långt ifrån omöjlig att vinna med lagom trimmad bil.

Ah! Skall sätta mig och nöta lite med Volvon ikväll och se om jag kan bjuda upp med några tider

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av induce
Ah! Skall sätta mig och nöta lite med Volvon ikväll och se om jag kan bjuda upp med några tider

Ja, volvon är rätt kul när man ligger på gränsen. Cappucinin var rätt kul också, man fick vara lite mer brutal mot den bara.

Men skulle vara kul om nån kunde pilla ihop nån databassida, fast blir rätt stor om man ska ha alla typ 700 bilmodeller med i den. Sen är det ju en bunt banor också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bais
Hmm skumt jag kopplade min noname aka sony mp3 från thailand och det funkade skitbra. Jag gjorde precis som du. Men du hade väl mp3 spelare på så att det står typ "pc connection" i displayen när du kopplar in den. för det andra så behöver du inte formatera spelaren, Gt4:a skapar en egen mapp på mp3:n

Skumt. Tömde pga brist på plats och när jag slog på spelaren stod det "***No files***", får göra ytterligare ett försök ikväll.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem

Öhh, är det en Ådi r8 man ska till GranTurismo World Championship elller ?
Bara undrar så det inte blir fel bil för 4,5 mille.

Permalänk
Avstängd

Nej, du ska köpa Bmw mclaren f1 inte nån jävla audi r8

Permalänk
Medlem

vad gör A-spec o B-spec poängen egentligen?

Permalänk
Medlem

Hur är McLaren SLR (Mercan) gentemot Ford GTn?
Värd sina 600k, och rolig att köra ett tag? Klarar man sig på den ett tag eller bättre att satsa på något annat för 500-600k eller fortsätta med Ford GTn ett tag till?

Snart klar med Pro Events, dvs snart Extreme.

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joul
Öhh, är det en Ådi r8 man ska till GranTurismo World Championship elller ?
Bara undrar så det inte blir fel bil för 4,5 mille.

Audi R8 torde vara en av de bättre LMP-bilarna i spelet, ja. Den har ju vunnit Le Mans 3-4 gånger de senaste 5 åren. Bentley Speed 8 är också en bra bil. Bättre att köpa en bil som är bra aerodynamiskt än en som bara går snabbt på rakorna...

Permalänk
Medlem

Behöver tips till lite bilar här:

1. Lightweight cup i Beginner Events - hittar inte någon bil som går att använda :/

2. Supercar Festival i Professional Events - Tips på bil? Och vad menas med unmodified cars only? Kan jag inte ens uppgradera till en bättre turbo t.ex?

Visa signatur

Dance like a butterfly and sting like a bee.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlaXxor
Behöver tips till lite bilar här:

1. Lightweight cup i Beginner Events - hittar inte någon bil som går att använda :/

2. Supercar Festival i Professional Events - Tips på bil? Och vad menas med unmodified cars only? Kan jag inte ens uppgradera till en bättre turbo t.ex?

1. Cappucino (osäker på stavning och vet ej tillverkare), Honda Beat. Bägge finns som beg på tidigt 90-tal iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlaXxor
2. Supercar Festival i Professional Events - Tips på bil? Och vad menas med unmodified cars only? Kan jag inte ens uppgradera till en bättre turbo t.ex?

Jag behöver också lite tips angående den här tävlingen. "hjålp, hjölp" tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlaXxor

2. Supercar Festival i Professional Events - Tips på bil? Och vad menas med unmodified cars only? Kan jag inte ens uppgradera till en bättre turbo t.ex?

Unmodified menas att det ska vara produktionsbilar man köper. Alltså inte raceversioner av dem. Däremot får du trimma dem. Tror att conceptbilar får man inte heller använda, gillar inte conceptbilar själv så har inte försökt använda någon sådan.

Svårt att rekommendera bilar, bilar som jag tycker är underbara. Typ TVR Cerbera Speed 12 kan många ha stora problem med. Men den vinner iaf supercar festival utan svett, om man kan hantera bilen. Och det är utan några uppgraderingar. Har kört 2 stycken endurance med den också New York och El Capitan. Sen behöver man nog ratt, eller framförallt pedaler för den bilen. Full gas funkar inte så bra med den.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

Ford Gt går bra på Supercar festival

Visa signatur

Chill is not a crime.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av induce
Audi R8 torde vara en av de bättre LMP-bilarna i spelet, ja. Den har ju vunnit Le Mans 3-4 gånger de senaste 5 åren. Bentley Speed 8 är också en bra bil. Bättre att köpa en bil som är bra aerodynamiskt än en som bara går snabbt på rakorna...

oki, nu har jag r8:an.
Men villka däck känar man mest på att ha i Granturismo World Championship ?
ska man köra med dom som har bra gräpp och gå in i depå eller dom med sämmre gräpp och slippa behöva gå in i depån?

Permalänk
Inaktiv

Oftast körde jag med racing hard bak och racing medium fram. På så sätt behövde jag gå i depå en gång varje lopp men kunde köra ifrån de betydligt mycket mer än om jag hade racing super hard bak och racing hard fram och försökte stanna ute hela loppet. Man får så kassa bakdäck på slutet ibland så man tappar massor av sekunder. Men köp så att du har racing medium, hard och super hard så kan du alternera beroende på hur långt loppet är och hur många kurvor det finns på banan. Ha alltid ett steg mjukare fram eftersom de slits mindre och ger bättre inbromsningsförmåga och grepp i svängar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av induce
Oftast körde jag med racing hard bak och racing medium fram. På så sätt behövde jag gå i depå en gång varje lopp men kunde köra ifrån de betydligt mycket mer än om jag hade racing super hard bak och racing hard fram och försökte stanna ute hela loppet. Man får så kassa bakdäck på slutet ibland så man tappar massor av sekunder. Men köp så att du har racing medium, hard och super hard så kan du alternera beroende på hur långt loppet är och hur många kurvor det finns på banan. Ha alltid ett steg mjukare fram eftersom de slits mindre och ger bättre inbromsningsförmåga och grepp i svängar..

okej, tackar.

Permalänk
Avstängd

Ok, men hur snabbt rör sig dagarna? Jag har typ 300 dagar kvar till svarta bilarna yes!!! Sen har jag 23,893,200 milles.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gt4
Ok, men hur snabbt rör sig dagarna? Jag har typ 300 dagar kvar till svarta bilarna yes!!! Sen har jag 23,893,200 milles.

Om du kör en bana så är det en dag. Eller klarar ett race i license t ex. tror ja

Permalänk

Vilken bil ska jag köpa för att kunna vinna mot den överlägnsa Mercedes McLaren på Nürnberg i Legend of Silverarrow? Har för närvarande en SLK cab som jag vann enkelt med på dom andra två banorna, men på Nurnberg är den sämst.

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av induce
Oftast körde jag med racing hard bak och racing medium fram. På så sätt behövde jag gå i depå en gång varje lopp men kunde köra ifrån de betydligt mycket mer än om jag hade racing super hard bak och racing hard fram och försökte stanna ute hela loppet. Man får så kassa bakdäck på slutet ibland så man tappar massor av sekunder. Men köp så att du har racing medium, hard och super hard så kan du alternera beroende på hur långt loppet är och hur många kurvor det finns på banan. Ha alltid ett steg mjukare fram eftersom de slits mindre och ger bättre inbromsningsförmåga och grepp i svängar..

Hmm du måste köra väldigt mjukt då om du får däcken att räcka så länge. Själv så kunde jag köra med hårdaste slicksen och det räckte ändå bara i ca 10-12 varv.

Permalänk
Medlem

Jag väljer nästan alltid superhårt, på alla lopp där man behöver gå i depå. I Gran Turismo World Championship, var det bara en bana jag behövde gå i depå på. Så valde ett steg mjukare däck där istället. Annars lät jag de få sitt lilla försprång på em del banor, när de gick i depå så ledde jag iaf och vann lätt. Gäller bara att hålla lugnet och köra sitt eget race, och inte förivra sig på de hårdare däcken.
I endurancehall verkar alla köra superhårt, så där har man inte mycket val. Man måste oftast gå in oftare än de i depå iaf.

Edit. Alltså använder superhårt bak, fram är det ett steg mjukare.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Avstängd

Måste jag komma 1a alltså första plats för att vinna
Fuji 1000km: NISSAN R92CP Race Car '92?

Vilken bil rekommenderar ni? Har 1,000,000 och en Audi R8 men motståndarna har bättre bilar. Sämsta bilen är ju Ford GT-05

Permalänk
Medlem

Audi R8 borde räcka väldigt bra för att vinna Fuji 1000km. Vann ju väldigt lätt idag, var inget motstånd egentligen. Bara jaguar XJR9 och den Bentleyn. Körde med Minolta Toyotan då, och vann med runt 15 varv. Det var ju A-spec då iofs, vet ju inte hur dåligt B-spec funkar, men B-spec ska man ju inte köra.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Avstängd

Nej, det räcker inte

Permalänk
Medlem

Har du uppgraderat Audin till 1000-1100 hästar nåt sånt? Brukar gå sätta in steg 4 turbo i de bilarna. Har ingen Audi ännu bara så vet inte exakt. Det bör inte finnas mycket snabbare bilar, fast sägs Sauber C9 ska vara väldigt snabb sak.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gt4
Måste jag komma 1a alltså första plats för att vinna
Fuji 1000km: NISSAN R92CP Race Car '92?

Vilken bil rekommenderar ni? Har 1,000,000 och en Audi R8 men motståndarna har bättre bilar. Sämsta bilen är ju Ford GT-05

Vinna = Första plats annars kommer du tvåa då är du första person/bil som förlorar eller ja ännu sämmre och då är du deffinitivt ingen vinnare. Vilken fråga

Permalänk
Avstängd

Alltså finns det nån billig bil under 4,500,000 att vinna Fuji 1000 km.
Vinner aldrig med Audi R8 bilen (max trimmad) med bästa däck och inställningarna.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Staffan
Hmm du måste köra väldigt mjukt då om du får däcken att räcka så länge. Själv så kunde jag köra med hårdaste slicksen och det räckte ändå bara i ca 10-12 varv.

Beror som sagt på vilken bana och hur många varv. Men Hong Kong t ex räckte perfekt med Medium fram och Hard bak. Motståndarna gjorde precis som jag ett depåstopp. Jag körde 40 sek snabbare än de innan jag behövde göra mitt depåstopp. Så tappade väl 20-25, sen gjorde de sitt. Slutade med att jag vann med någon minut eller så. Körde jag Hard fram och Super Hard bak kunde jag inte pressa alls lika mycket och sista två varven var däcken så kassa så även fast jag ledde på att inte ha gjort något depåstopp, så förlorade jag detta för att bakänden aldrig fick fäste vid acceleration och i svängar. Och jag skulle nog inte säga att jag kör mjukt. Mjukt eftersom jag har pedaler och ratt, men hårt för att vara pedaler och ratt.. Aggressive is the way to go, baby!

Se till att sparka lite liv i Volvo-på-nordslingan-tråden nu också. Och återigen, spoilervarning får gärna utfärdas innan någon har tänkt avslöja prisbilar etc. Tack!