Permalänk
Medlem

fattar fan inte hur ni klarar guld... har klarat några få, kanske 4 men då är det på exakta hundradelen...

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpira
fattar fan inte hur ni klarar guld... har klarat några få, kanske 4 men då är det på exakta hundradelen...

Det är bara att träna. Jag är ingen talang, bara testar nya bromspunkter, eller andra racelinjer. Men jag kör med ratt också. Har inte någon aning om hur lätt/svårt det är med dualshocken. Och bryr mig inte heller, säljs inga bilar idag som styrs med sonys dualshock vad jag vet Men det är iaf många som kör bättre än mig med dualshocken så det går ju iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RogerL
Det är bara att träna. Jag är ingen talang, bara testar nya bromspunkter, eller andra racelinjer. Men jag kör med ratt också. Har inte någon aning om hur lätt/svårt det är med dualshocken. Och bryr mig inte heller, säljs inga bilar idag som styrs med sonys dualshock vad jag vet Men det är iaf många som kör bättre än mig med dualshocken så det går ju iaf.

hehe jofan, hade gärna kört med ratt, men har tyvärr ingen...
kanske lite mycket och begära guld när man är inte kört så mycket gt4, men vafan man ska ju sikta högt! ...och blir lika irriterad varje gång...

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Inaktiv

Det krävs god kännedom om bana och bil. När man har det så är det relativt enkelt att gulda tycker jag i varje fall. Det som varit jobbigaste hittills att gulda var den korta sträckan man körde på ringen med RX7:an. Tog mig 30-45 min innan jag lärde mig hur man kunde pressa bilen men sen tog jag guld med säkert en sekunds marginal. Tålamod, övning = färdighet

Permalänk
Avstängd

Några frågor.
Vem har kommit längst hittills? Hur många procent har nu?
Är det goa motorljud i 4:an? Är BMW M3 skön att köra/drifta?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drullen
Några frågor.
Vem har kommit längst hittills? Hur många procent har nu?
Är det goa motorljud i 4:an? Är BMW M3 skön att köra/drifta?

Jag tycker att det är bra överlag, medans vissa har riktigt grymt ljud. Så som Dodge Chargern, när den står och brumm/vrålar på tomgång

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

Någon som har en blekaste var man kan får tag på den förbannade ratten (Logitech Driving Force Pro)? Alla nätbutiker jag kollat har den inte i lager. Kan det hända att Coop, Game etc. har den?

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drullen
Några frågor.
Vem har kommit längst hittills? Hur många procent har nu?
Är det goa motorljud i 4:an? Är BMW M3 skön att köra/drifta?

Vet inte vem som kommit längst hittills, men jag läste om någon grabb på 70+ %. Jag är på ~50 % nu.

Sköna motorljud kan jag inte riktigt säga, de flesta låter likadant. Men det är ju som sagt mullrande amerikaner som låter mysigast. (Chargern t ex).

M3 skön att köra ja, men att drifta? Har inte provat, men ska du drifta rekommenderar jag ju japsare. Driftar själv med en Mazda RX-7 Type-R Bathurst-R '01 just nu. Vill du kolla in några driftfilmer i GT4 så kolla här.
Två andra filmer -> länk och länk. (högerklick och spara mål som)

Permalänk
Medlem

Vad är det där "A-Spec" och "B-Spec" ??

Permalänk

i A-spec så kör du bilen själv, i B-spec coachar du en förare som kör åt dig.

Permalänk
Medlem

1000:e inlägget
Jaja, hur lång tid är BRA för att ta alla körkort?

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
1000:e inlägget
Jaja, hur lång tid är BRA för att ta alla körkort?

en halvtimme är nog (ruskigt) bra:p

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem

hmm ok har nog lite o ta igen då
gick på 1½ timme för mig

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
hmm ok har nog lite o ta igen då
gick på 1½ timme för mig

Gick på 3 timmar för mig med min glappiga analog

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
1000:e inlägget
Jaja, hur lång tid är BRA för att ta alla körkort?

Vet inte riktigt. Tog drygt 45 min sammanlagt för mig med min halvt som halvt sönderslagna DS2 (pga SoulCalibur 2). Har visserligen inte tagit S-licensen ännu och jag antar att det kommer ta lite tid.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brand
Vet inte riktigt. Tog drygt 45 min sammanlagt för mig med min halvt som halvt sönderslagna DS2 (pga SoulCalibur 2). Har visserligen inte tagit S-licensen ännu och jag antar att det kommer ta lite tid.

Om du körde GT3 kan jag säga som så att S-licensen är lättare i GT4 än GT3. Gick väldigt smidigt även för mig som inte är speciallist på att köra

Permalänk
Inaktiv

Någon som klarat spelet ännu? Många som är över 50? Börjar närma mig nu!

Jag vet att du är över 80 i varje fall Roger!

Permalänk
Medlem

Ja, jag är på 87+% men har inte kunnat spela på några dagar. Men kommer nog inte A-speca 24 timmars helt, körde Nordslingan 24 timmar med hälften a hälften b-spec. Kändes lagom mycket, och behövdes för att köra igen det B-spec föraren forlorade, gör nog likadant med båda 24 timmar lemans. Efter det är endurancehall klart. Sen bara formeleventet i Extreme och grus/snörallyna på Special Events kvar, och sista driving mission.

Edit. Orkar inte kolla, men du har nära mina A-spec poäng. Har 17-18000 poäng bara själv. Kört rätt mycket 1 poängslopp, då man skaffade sig för mycket lätta pengar i början. Är först i slutet som jag börjat köra 50-150 poäng det mesta.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk

Hur smart får man vara.............

Var och köpte en PStwo & GT4 för 1690:- på Power idag, men glömmde köpa minneskort, så nu står kartongen och spelet och retas med mig.

Är det lite irreterande, eller?

Och eftersom jag köpte lita annat också så är pengarna slut. Får inte pengar förens nästa vecka.

Synd om mig.

Visa signatur

bjomark77.

Permalänk
Medlem

En snabb fråga bara...
Jag har en japansk version av spelet. Detta gör att det blir lite svårt att förstå ibland.

Är det någon som vet någon sida där man kan bli guidad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UFO
En snabb fråga bara...
Jag har en japansk version av spelet. Detta gör att det blir lite svårt att förstå ibland.

Är det någon som vet någon sida där man kan bli guidad?

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=52733

Vet inte om du behöver registrera för att kunna se bilderna, men där finns iaf det mesta översatt till engelska

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem

Hur för man över filmer/repriser från gt4 till datorn? måste man ha typ tvin kort då?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uggi
Hur för man över filmer/repriser från gt4 till datorn? måste man ha typ tvin kort då?

Om du skall spela in repriserna som avi-filer behöver du någon form av capture card som kan ta upp komposit eller s-video, ja.

Permalänk
Medlem

I B-spec mode så kan man ibland se vid bilarna att det kommer upp en liten triangel som går från gult till rött och pekar framåt. Är det någon som har en aning om vad som menas med den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Staffan
I B-spec mode så kan man ibland se vid bilarna att det kommer upp en liten triangel som går från gult till rött och pekar framåt. Är det någon som har en aning om vad som menas med den?

Det är om de kört snabbare än bilen framför, till senaste mellantiden. Kommer upp just när de passerar mellantiderna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UFO
En snabb fråga bara...
Jag har en japansk version av spelet. Detta gör att det blir lite svårt att förstå ibland.

Är det någon som vet någon sida där man kan bli guidad?

Hur fan kan du ha en japansk version av spelet? Kunde du inte vänta tills det kom en PAL version eller har du tankat spelet olagligt?

Permalänk
Medlem

en snabb fråga!
har runt 90 000 credits och undrar nu, ska jag köpa en dyrare bra bil eller fler billigare bilar för racen i början? har knappt börjat köra något race utan mest missions och licenser.

EDIT: en till fråga, kan man lackera om dom begagnade bilarna?

Visa signatur

Fuck It

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z3roX
<offtopic>
Hm du hade inte heller bra koll, man kan slippa skivorna till ps2 också, fast beror på vilken modell man har nyaste går inte att ha hårddisk i vad jag vet.

Jag har ingen konsole alls än så länge men kan säga att jag är mer sugen på ett ps2 än en xbox.
</offtopic>

Angående spelet tycker jag det ser helt okay ut, för med tanke på hur gammalt ett ps2 är och ändå kan hålla upp till den där grafiken. Kul att dom lagt ner så mycket energi på bilarna osv typ renault 5 turbo och 245 glt estate och grejjer :D.

Tänk er sen när man sitter 4 pers en projektor och ett hemmabio system i en skön soffa och har en förbannat rolig kväll med g4:a. Kanske några öl till också

Projektor i all ära, men det är nästan lite väl låg upplösning på en PS2 för att det ska bli bra. Det blir lätt grynigt när man har en bildyta på 170x130 cm. Datorspel funkar dock utmärkt eftersom man kan ha FSAA som jämnar ut grynigheten.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS

Hur fan kan du ha en japansk version av spelet? Kunde du inte vänta tills det kom en PAL version eller har du tankat spelet olagligt?

En polare köpte det i Tialand till mig, för 17spänn.
Mitt PS2 är chippat, så jag vet inte redigt om spelet är original. Men det såg ut så.

Permalänk

Har spelat mitt i ett tag nu... Vart fast vid det direkt. Det enda är väll att musiken i bakgrunden är lite svag men annars så gillar jag allt...

Zpira:
Är det din första bil? Jag var lite klumpig och köpte en ny ford pickupp men den går som ett skollat mumintroll. Men jag kan tipsa dig om att köpa en beg, subaru, supra, lancer eller skyline. Sen trimma den. Alla går bra och är relativt enkla att köra. Ett tips är bara att köpa minst sport's soft däck i början för det ger extra grepp som är bra att ha. Sen så är det bara en bonus att dom bilarn (kanske inte supran och har inte spelat med skylinen ännu) funkar även bra i dirt och snow. Vilket gör att du sparar pengar som du kan lägga på trimm istället för att köpa en ny bil och trimma den. Har erfarenhet av 1,2 och 3. Då är alltid det bra att först ha en bra första bil och sen fundra på andra nya bilar. Var väll allt.... Sen så tänk på att dom flesta turbo bilarna stannar vid en viss topp fart och ligger där och lite under hela tiden...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2