passande grafikkort till barebone

Permalänk
Medlem

passande grafikkort till barebone

behöver ett bra grafikkort som e litet nog för en barebone, dax för nytt system

Visa signatur

Windows i hate, Linux sux great!

Permalänk
Medlem

kanske ett GeForce 6600GT ?

Visa signatur

AMD 64 3000+ Newcastle - ASUS K8V-X - Kingston 1536 DDR PC3200 - 840 gb - Leadtek 6600GT - WinXP pro SP2 -8Mbit- [K800i] [DS970]

Permalänk
Medlem

nej inte de!! de e de sämsta valet tar alldeles för mkt ström! rekommenderat e 400w! satsta på 6800le

Permalänk
Medlem

Barebone är en grund till en dator (ofta i ett mindre, smidigare chassi) som levereras utan de huvudsakliga delarna en dator behöver för att starta. Oftast saknar de processor (CPU), internminne (RAM), hårddisk (HDD) och CD-läsare. Dessa köper man separat för att enkelt kunna bygga ett system som uppyller de krav man har.

De komponenter som brukar ingå är, förutom chassit, ett moderkort, som är specialanpassat till chassit och omöjligt att byta ut, och ett nätaggregat. På moderkortet finns i regel ljudkort, nätverkskort och grafikkort integrerat.

Så om ni vill smälla in ett GeForce6600 eller 6800 kort förstår jag mig inte riktigt på det. Borde bli ohyggligt trångt (kanske inte om man kör orginal kylning men då får man inte det tystaste heller) och varmt i det chassiet då.
Vad ska du med din barebone till?

Permalänk

har en XCcube AV EA65 som jag plockade i ett asus v9999 (6800NU) det blev varmt men efter några hål i chassit precis vid kylningen ligger jag på 58 idle 63 load vilket jag tycker är ok, det bästa är att allt funkar på mitt 220w nätagg

Visa signatur

p4 2.8 512 ram Asus 6800/TD 16/1.6

Permalänk
Medlem

Jag har ett 6800le i min barebone (200W nätagg) och tempen är helt OK.
Har också en prescott i, men den påverkar inte tempen på grafikortet.:D

Permalänk
Medlem

Jag har också ett 6800LE i min SLIX (Shuttle SS51G) med 200 watts nätagg. Funkar perfa, å särskilt varmt blir det inte heller.

Permalänk
Medlem

inno 3d gfx 5900 xt