Geforce 6800 PROBLEM, HJÄLP MEJ!!!!!

Permalänk
Medlem

Geforce 6800 PROBLEM, HJÄLP MEJ!!!!!

Jag köpte mitt XFX geforce 6800 kort , det är jävligt bra i alla spel och så. Har en 300watt nätagg så inte så mckt att hänga i granen med andra ord. En dag när jag skulle spela doom3 så vips! fick jag ingen förbindelse mellan monitorn och grafik kortet. Jag tänkte att det var nått glapp i nån kontakt. Men jag tror att nätaggregat inte orkar med kortet mer?? eller vad tror ni. SNÄLLA HJÄLP.... funderar på om jag ska ta ur mina 2 cd spelare och diskett stationen, då kanske nätagget orkar med grafik kortet. För det kan väll inte bara gå sönder så där. Har typ haft kortet i en vecka.

Så fort jag sätter i grafik kortet och startar upp datorn så stängs skärmen av.

HJÄLP MEJ SNÄLLA, VEM SOM HELST !!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Frågan är om detta är det klassiska minnes felet men det borde nog har inträffat redan från början.

Men visst kan det vara nätagget så prova att underklocka kärnan och se om det hjälper.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Frågan är om detta är det klassiska minnes felet men det borde nog har inträffat redan från början.

Men visst kan det vara nätagget så prova att underklocka kärnan och se om det hjälper.

klassiska minnes felet

vad är det ? (= något nytt för mig (= ?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Hedersmedlem

"Blackscreen" det verkar som att minnena inte får tillräckligt med ström och då går datorn ner i standby läge...det kan bero på nätagget men kan också vara ett dåligt kort.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=40579...

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=40579...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Hej!

Ditt grafikkort kräver ungefär 300W själv så byter du nätagg så ska nog dina problem lösa sig ett 550w nätagg är inte en dum ide

/Rookkeer

Visa signatur

Vilket AV fungerar bäst?

Permalänk
Medlem

Jaha, så vad ska jag göra nu då, det enklast jag kan göra utan att köpa något nytt, bara för att se om inte kortet är sönder?

// mvh magnus

Permalänk

Blackscreen finns bara på vissa 6800LE baserade grafikkort från nvidia
Har du ett NU (non ultra) så lider du ej av samma problem som LE ..
Kraven på nätagg blir allt vanligare och vanligare ...Dina problem kan jag lugnt säga till 100%
kommer från ditt aggregat ...

Visa signatur

[size="1"]Signatur raderad, max 3 rader i size 1. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

Har du provat underklocka och fungerar det då så är det nog nätagget.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Hur ska jag kunna underklocka mitt grafik kort utan att se något på skärmen :S ???

Så fort jag sätter i grafik kortet och startar upp datorn så stängs ju skärmen av, hur ska jag då kunna underklocka graffet utan att se något?

Permalänk
Hedersmedlem

OK jag förstog fel ja om du inte får någon billd alls så är det inte så bra så börja med ett nytt nätagg för det behöver du vilket som och hjälper inte det så lämna in kortet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

har du inget annat kort du kan prova med?

Permalänk
Medlem

reklamera grafikkortet, 300W borde räcka.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pulse
reklamera grafikkortet, 300W borde räcka.

Inte om det är ett dåligt agg.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

det konstiga är ju att jag kunde spela med grafik kortet förut.. jag spelade halo för fullt och doom 3 lite granna. Men när jag startade upp doom 3 som sagt en dag så slutade förbindelsen. Så hmm... jag får nog köpa ett nytt nätagg... borde 480 watt räcka??

och lol.... hur vet man att det är tillräckligt mycket kablar när man köper ett nätagg och om d får plats :S

Permalänk
Hedersmedlem

Blir det något liv i datorn förövrigt?

Nätagg brukar var samma i storlek och så länge du har en standard ATX låda så skall det nog gå bra och man brukar få mängder av kablar med nya nätagg.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

ok.. då ska det inte vara några problem med att få in själva nätaggregatet i chassit. Dom här värsting korten blir otroligt varma också. Funderar på att köpa en extra fläkt för grafik kortet. Jag köper ett nytt nätaggregat först, 480 watt borde nog räcka. Jag har kört med samma dator hela tiden sedan jag startade denna topic. Har mitt gamla Radeon 9600 pro i, funkar perfekt.

Men kan någon svara på varför det nya grafik kortet funkade förut med nätaggregatet?? , jag tycker det tyder på att det är paj, men inte vet ja, vad tror ni?

Permalänk
Hedersmedlem

Ja det är ju troligt att kortet har gått åt skogen men man vet aldrig.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

jag ska skicka tillbaka det, sedan inte använda det nya föränn jag köpt ett nytt nätaggregat.

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas på det bästa...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

kan ju bara säga detta att det var fel på den lilla adaptern dom skickade med, så jag fick en ny ... den lilla jäveln orskade detta helvete.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Safire
kan ju bara säga detta att det var fel på den lilla adaptern dom skickade med, så jag fick en ny ... den lilla jäveln orskade detta helvete.

Vilken adapter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purgatory
Vilken adapter?

antagligen dvi->vga

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Avstängd

hmm min bror körde ett 6800GT med 3 diskar tror jag der var o cd osv
funkade perfekt´....men men ditt nätagg kanske e ett av dom sämre 300w

Visa signatur

[Amd Athlon64 3200+ 939] [Msi k8n neo2-fx] [Corsair Value 1024DDR(400mhz)] [ Msi 6800GT 256mb 442/1167 ]
[Thermaltake Purepower Butterfly 480W] [Cooler Master Stacker] [Creative Inspire 5.1]

Permalänk
Medlem

Jag har liknande fel på mitt Geforce 6800 12Mb kort. När jag spelade Wow så hängde sig spelet och då kallstartade jag datorn. Jag fick ingen bild alls, det var som om datorn inte var i kopplad. En digital röst säger någonting med "system faild vga test".

ibland har datorn fått bild vid uppstart men sedan har skärmen blivit svart någon minut senare.

Kan grafikkortet ha varit trasigt tidigare, men felet uppståt nu?

Visa signatur

Ny dator spec kommer | Max Payne är bäst!!!

Permalänk
Medlem

Har du provat felsäkert läge?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.