Förstärka signal till trådlöst tangentbord?

Permalänk
Medlem

Förstärka signal till trådlöst tangentbord?

Tjena!

Har precis vart och handlat trådlöst tangentbord och mus. Köpte dock en lös mus eftersom jag tyckte att den som ingick i paketet var kass. Så nu när jag kommit hem och kopplat in grejerna märker jag (och förbannar mig själv) att rangen på tangenbordet är typ 30cm.. myspys, när jag tänkt köra från soffan (ca 4m).
Kollade runt lite, men jag hittade inget billigt och snyggt trådlöst tangentbord UTAN mus.
Frågan lyder: Kan man fösärka signalen till mitt nuvarande kassa tangentbord, eller måste jag köpa nytt?

Tackar

Visa signatur

[size="2"]...[/size]

Permalänk
Medlem

Jag kan inget men jag tänkte svara lite lustigt ändå.

Du får skylla dig själv då detta hände tack vare din lathet

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

jag är inte helt säker så lite inte på att jag har rätt, men jag tror nog du får köpa ett nytt är man en jävel på digital elektronik kanske det går att ordna. ett tips om du nu köper ett nytt är att köpa ett trådlöst tangentbord som använder sig av bluetooth eftersom den tekniken är bättre på just avstånd och signalstyrka så fyra meter borde inte vara några problem. dock är det okristligt dyrt, men smakar det så kostar det

Permalänk

mitt tangent bord kommer minst 4meter.....

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem

hehe jag mätte nyss....(gick ca1 meter och tryckte på A och sen en till meter och tryckte på A osv) fick upp ca 8m .....den gick igenom en vägg då oxå:D

det är ett compaq trådlöst tangentbord:P

edit: ett sånt: länk

Permalänk
Hjälpsam

Sedan har du blåtand trådlöst.. de har ju lite längre röckvidd än vanliga. Sedan får du se till att inte ha mottagar delen för nära störningskällor, tex CRT skärm osv.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

fluf: .....den ligger bakom min crt skärm^^

visste fan inte att den var blåtand aja man får inte veta så mkt av hempc

Permalänk
Hjälpsam

Nej inte att DU har, utan att det finns "sedan har du blåtand att välja på" uttalande typ. Blåtand tangentbord koster en del mer än vanliga trådlösa.

Vanliga störs av bla CTR skärmar..

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

1. jorda datorn

2. se till att ingenting ligger mellan mottagaren och musen, särskilt inte saker av metall (din bildskärm har ett metallskal under plasten)

Dessutom kan KVMswitchar, förlängningssladdar etc minska mottagningen.

Mottagaren eller musen ska heller inte vara på eller för nära nåt av metall (inga metallmusmattor och ställ inte mottagaren på chassit eller skärmen)

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!