Permalänk
Medlem

Mycket besviken på BBB

Nu har det hänt igen.
Den röda alarm lampan på mitt modem har börjat blinka till lite då och då.
Jag tappar kontakt, mitt ip försvinner, jag måste /release sedan /renew.

Kortfattat: Mitt BBB abonemang är helt värdelöst. Det tappar signal ständigt och BBB's suport har inte öppet på en lördag tydligen.

Vad kan man göra själv? Kan man fixa någonting? Kan man kolla i teleuttaget?

För grejjen är att vi hade detta problem fast värre förut. Vilket jag hade en tråd om. Dock har det gått hyffsat sedan dess men nu så är den röda lamapan där och flackar vilket gör att jag tappar internet.
Betyder det att BBB gjorde någon halvmesyr lagning?

Blir så förbannad vad ska man göra?

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

De ska ju ha öppet. Ring och skrik.

http://www.bredbandsbolaget.se/portal/Kundtjanst_kontaktuppgi...

Teknisk support
Tel 020 - 71 00 70. Öppet vardagar 8-22, helger 10-18.
Eller använd vårt supportformulär:
www.bredbandsbolaget.se/support

Permalänk
Medlem

Det blev så för mig med, En tekniker var här och bytte hela tele uttaget satte i en "Twistad" kabel till modemet så pillade han lite i tele ledningarna. Är grymmt nöjd nu!

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Matte56 de får nog komma hit igen.
nisslass tackar ringer!

EDIT: Jag ringde dit och fick lite tips. Ska testa dem men jag är skepptisk iom att det har varit såhär förr.

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800