Permalänk

En av Sveriges Fetaste Dataprojekt!!

Nu lägger jag ut den på nätet bara par veckor innan den är klar!
Det är ett helt sjuk data bygge som har kräft noga planering och mycket tålamod!
Skriver inte så mycekt just nu låter bilderna tala som kommer komma upp inom kort!

Permalänk
Medlem

Varför inte starta tråden när du lägger upp bilderna?

du vet att det var 1a april IGÅR va?

Permalänk
Medlem

"okej"
jag har nils karlsson pyssling under min säng, men jag har inte orkat lägga in bilderna från digitalkameran. dom kommer sen

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Lite väl ivrig med att starta en tråd?

Permalänk
Avstängd

bilder kommer nog snart bara att vänta lite

Visa signatur

AMD Athlon 64 Winchester 3000+ @ 2,4GHz - XP90 || 1GB Corsair Twinx XMS pc 3200 2.5-4-3-7-1 @ 534MHz || ATI 9800 PRO 128MB @ 459/369 - VF700 || MSI K8N Neo2 Platinum-54G
01: 22031 || 03: 7094 || Aquamark 3d: 57072

Permalänk
Medlem

EDIT****
Bort...

Visa signatur

Ettan: P160 + BlueStorm 500W - P5B Premium - E4300@3,2GHz - 2x1GB 800MHz - Palit 8800GT@710x1015 - 410GB - Samsung 206BW
Tvåan: NoName + 300W - MSI K8T NeoFIS2R - A64 3000+ - 2x512MB 400MHz - Leadtek 6800LE@16/6 och 403x451 - 80GB - 17" CRT

Permalänk
Medlem

Kan inte bli mycket fetare än vårt EVA-3000 rack på jobb...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

haha, smart att göra så att vi får upp förväntningarna för projektet. Vi kan ju bli besvikna sen vettu

Permalänk
Permalänk

Ser snarare ut som sveriges _tyngsta_ "dataprojekt".

Permalänk
Medlem

inget man stjäl och stoppar i fickan direkt

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem

Jäkligt tufft chassi!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jääh! vad ska du ha i den där lådan då?
eller skulle nils karlsson pyssling kunna få bo där? han söker nytt hem ... haha. skojja bara
ser jävligt fett ut! men hur mkt kommer det väga när det är klart?

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

långt ifrån 'fetaste dator projekt' iaf...
imo så var det inte alls snyggt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
långt ifrån 'fetaste dator projekt' iaf...
imo så var det inte alls snyggt

det är kanske inte klart än? cp unge..

snyggt är det iaf, stilrent

Visa signatur

AMD Athlon 64 Winchester 3000+ @ 2,4GHz - XP90 || 1GB Corsair Twinx XMS pc 3200 2.5-4-3-7-1 @ 534MHz || ATI 9800 PRO 128MB @ 459/369 - VF700 || MSI K8N Neo2 Platinum-54G
01: 22031 || 03: 7094 || Aquamark 3d: 57072

Permalänk
Medlem

Som jag sa
Vårt EVA-rack väger ungefär 500-600KG och innehåller bara tre servers samt fyra diskkabinett (Ja, klustrade servrar)

Hade varit fräckt om du använt dig av mönster från fälgarna på väggen, samt liknande finish

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kale
det är kanske inte klart än? cp unge..

snyggt är det iaf, stilrent

kryp tillbaka till ditt lunarstorm och cs-spelande.
oavsett om det är klart eller ej så vet jag väl vad jag tycker är snyggt! eller hur?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
kryp tillbaka till ditt lunarstorm och cs-spelande.
oavsett om det är klart eller ej så vet jag väl vad jag tycker är snyggt! eller hur?

Om du tycker det är fult så kan du hålla de för dig själv, ingen bryr sig om du tycker de e fult. Jag tycker iaf att de verkar ballt och kreativt, så får man se vad resultatet blir sen. Har man bara negativa kommentarer behöver man inte säga de, säg de postiva istället så blir alla glada.

Visa signatur

[- MSI K8N Neo2 Platinum ¤ AMD64 3200+ Winchester ¤ 2x1GB PC3200 A-DATA ¤ 6800LE ¤ 2x36GB Raptor Raid0 -]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
kryp tillbaka till ditt lunarstorm och cs-spelande.
oavsett om det är klart eller ej så vet jag väl vad jag tycker är snyggt! eller hur?

blir du gladare av att trycka ner alla ?

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av morris_-_2002
Om du tycker det är fult så kan du hålla de för dig själv, ingen bryr sig om du tycker de e fult. Jag tycker iaf att de verkar ballt och kreativt, så får man se vad resultatet blir sen. Har man bara negativa kommentarer behöver man inte säga de, säg de postiva istället så blir alla glada.

meningen med froum är väl ändå att man ska få yttra sig, eller får man bara dra på silkesvantarna och klappa medhårs?

jag yttrade mig om min åsikt, vilket jag har full rätt att göra. och tål du inte att läsa det så får du väl blunda när du ser mitt alias, sedan scrolla vidare så du slipper se mina kommentarer som skär i ögonen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatZiie
blir du gladare av att trycka ner alla ?

vadå trycka ner alla?
jag sa min åsikt, sen drog han till personangrepp helt utan anledning.

jag ser väl själv att det inte är klart, men jag kanske inte gillar stora klumpar á 2 kubikmeter?

Permalänk
Medlem

du måste fan ha en truck för att flytta den när du e klar

Visa signatur

GTX 780TI SC @1,28ghz med accelero hybrid, I7 3770K @4,6ghz, 16gb 1866mhz ram, 240gb intel SSD x2, 2TB 7200rpm, fractal arc, fractal modulärt nätagg 850w

Permalänk

Fetaste.. hmm jo det kan vi ju inte se än... Var är delarna, blir det kompressorkylt eller vatten? mer Info plz? ;P

Visa signatur

Dell 2405 ;P + Shuttle SN25P, 3700+ San diego, 1GB XMS Pro, 6800GT (VF700Cu), 1 x WD Raptor 74GB, 1 x WD 200GB, 1 x Hitachi 250GB, DVD-R NEC 1300A. Kan någon dra ner värmen i min burk?

Permalänk
Medlem

kanske lite fler bilder så vi kan se på planlösningen?

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

haha planlösning va ett passande ord!

edit ser bra ut förresten!

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Ontopic : Fett!!

Offtopic: snajsiga fälgar i bakgrunden....vad sitter dom på??

Permalänk
Medlem
Permalänk

Här kommer en bild så jag kan förklara lite hur det skall bli! Där skall sitta två nätaggregat uppe i hörnet på datan! dom är uttanga ur sina lador så dom inte tar så stor plats! Sen där som är fyrkantiga hål skall sitta specialbyggda tunlar i aluminium som skall gå till dom båda radiatorerna som skall sitta där! Här På denna bild sitter även tanken fast! det långa facket som sitter i mitten skall hårddiskarn sitta! där får plats 21 st med ett fint mellanrum!

Ps: vad fälgaran i bakgrunder skall sitta! ja inte på datan i alla fall utan dom sitter på vår Audi S2!

http://img222.exs.cx/img222/8113/ptanken5ia.jpg

http://img222.exs.cx/img222/9661/skaletigen2cs.jpg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
meningen med froum är väl ändå att man ska få yttra sig, eller får man bara dra på silkesvantarna och klappa medhårs?

jag yttrade mig om min åsikt, vilket jag har full rätt att göra. och tål du inte att läsa det så får du väl blunda när du ser mitt alias, sedan scrolla vidare så du slipper se mina kommentarer som skär i ögonen.

vadå trycka ner alla?
jag sa min åsikt, sen drog han till personangrepp helt utan anledning.

jag ser väl själv att det inte är klart, men jag kanske inte gillar stora klumpar á 2 kubikmeter?

Du kommer fatta vad all space ska användas till senare ditt kötthuve. Gå å häng dig, eller varför inte försök bygga något liknande själv och se hur bra det kommer gå.

Visa signatur

"Det var visst en norsk hora. Tar bort länken." ///Citat Apanson! Keep up teh good work!

Permalänk
Medlem

nice ..

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SF
Du kommer fatta vad all space ska användas till senare ditt kötthuve. Gå å häng dig, eller varför inte försök bygga något liknande själv och se hur bra det kommer gå.

Oavsett vad all 'space' (så som koola killen p12 just skrev) ska användas till så gillar jag fortfarande inte bygget.
Sen kan jag informera dig om att svetsa ihop fyrkantsprofiler och bulta på plåt inte är direkt svårt. Har jobbat inom industriarbete (plåtbearbetning), så visst. Skicka upp material så kan jag svesta ihop ett chassi åt dig.